Huimausta

Pikkunipsutin

Jostain jotain jo tietävä
Kuinka monella ollut alkuraskaudessa huimausta?

mulla ollut huimausta lähes koko illan nyt ja tuntuu jopa istuessa...
makuulla olo tosin hellittää, onneksi.

mulla on ollut välillä aika paljonkin huimausta. Esim. jos esikoinen herättää yöllä ja joudun tosi väsyneenä heräämään ja nousemaan sängystä ylös. Ja sama on aikaisin aamulla, voi huimata niin että taju meinaa mennä. Itsellä huimaus johtuu luultavasti alhaisesta verenpaineesta ja tietenkin väsymyksestä. mutta eiköhän ne raskaushormoonit vaikuta myös siihen huimaukseen. makuulle vaan aina kun huimaa ja juo vettä!

Mulla kans huimaa nyt enemmän ku aikasemmin. Tänään on 10+3 ja kun täällä pääkaupunkiseudulla ainakin on ollut nyt muutaman päivän jo TODELLA kuuma ilma, niin yöllä ei pysty kunnolla nukkumaan ja jotenki tuntuu, että joka sekunti janottaa. Mulla ei ainakaan neuvolakäynnilla pari viikkoa sitten ollu liian alhainen verenpaine, pikemminki ihan pikkiriikkisen korkeampi ku yleensä, joten ei voi siitä johtua.
Tänä aamuna piti kesken aamupalan laittamisen mennä maate ja nostaa jalat ylös, kun tuntu että tipahdan siihen paikkaan. Täytyy vaan toivoa, ettei tää tästä enää pahene, kun ei kohta uskalla lähtee mihinkään, kun oksettaa ja huimaa, ettei tartte sitten pitkin katuja kaatuilla ja oksennella (vaikka toistaiseksi olen VAIN *koputtaa puuta* kerran oksentanu).

Nyt on mentävä ostamaan mehutiivistettä, että saa juotua, toi vesi kun on sellasenaan todella pahaa täällä.

Minulla tuota huimausta on aiemmissa raskauksissa ollut lähinnä saunomisen yhteydessä, kun verenpaine on päässyt ilmeisesti laskemaan. Nyt tällä kertaa olen sitä huomannut jonkin verran olevan muutoinkin. Etenkin näinä viime päivinä, kun on ollut niin himskatin kuuma. Inhottavaa! Siis oikeasti olen talvi-ihminen, joka nauttii liikkumisesta -20 asteen pakkasessa (ja saan lähipiirin ihmiset aina pyörittelemään päätään, kun meillä tenavatkin ulkoilevat talvisinkin säässä kuin säässä...) Lainasin esikon vesipulloa ja lipitän siitä vähän väliä niin jotenkin on pysynyt olo parempana.

Ainakin omalta osaltani huimaus on toistaiseksi aina helpottanut varsin nopeasti eikä ole niin kamalasti vaivannut, jos vain muistaa nousta rauhallisesti sijoiltaan (aina ei tahdo muistaa, kun saattaa tulla lentävä lähtö jonkin hälytystilanteen vuoksi)

Juu tättärä, mulla on samaa vikaa: tykkään enemmän talvesta ku kesästä, just tän takia. :)
Ulkoilen vaikka missä säässä, kun mulla on siihen hyvät vaatteet ja varusteet, niin mikään ei estä. :) Jos tulee kylmä, voi laittaa lisää vaatetta, mennä sisätiloihin, mennä peiton alle, laittaa lämmitystä isommalle jne...

Mutta kun on kuuma sisällä ja ulkona, on ottanu kaikki vaatteet pois päältä ja makaa sängyllä X-nä, niin mitä siinä sitten teet, kun silti on kuuma eikä talossa oo ilmastointia..???!! Kysyn vaan!

Mulla alko myös tuota huimausta tällä viikolla esiintymään. Tosin osasyy varmasti nämä ihanat helteet (minä taas olen kesäihminen [:)]) ja ollaan kaks päivää aamusta iltaan kohnattu tuolla pihalla terassia rakentamassa ja istutuksia laittamassa. Toki olen ottanut ihan rauhassa ja appivanhemmatkin hätisteli vähän väliä lepäämään :) Mutta lähinnä siis noustessa herkästi huimaa.

Takaisin