Huhtikuuta huitelee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mammax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wow, 9 tunnin yöunet!! Ei tuohon voi sanoa muuta, kun ehkä meilläkin vielä joskus. :-D Tosin enpä valita silti meidänkään unista, tyttö käy nukkuun 23 jälkeen, ja herää syömään 10 minuutiksi aamuyöstä ja nukkuu noin aamu 7 tai 8 saakka. Ihan riittävästi siinä saa äitikin nukkua. :)

täällä ei vielä kuukautisia näy. ei nyt oo kyl ikäväkään mutta ois kiva saada kierto rullaamaan niin tarviis kokoajan olla kytiksellä että millon alkais. veikkaan että jo löisi valkoset housut jalkaan niin jo japaninlippu heiluis :) puksuttelukin alkanut maistumaan pitkästä aikaa. meillä varmaan mennään kortsulla sitten jatko osaan asti..jos tässä nyt ainakin vuoden oottelis. vaan eipä se nyt niin vaarallista olis jos heti ois tulossa mutta kyllä tää mamma tahtoo vähän juhlia välissä ennen seuraavaa absolutisti kautta :) Poika rupee taas olemaan oma aurinkoinen itsensä..seuraavaa aika kautta odotellessa :p

Täällä on kärsitty tänään taas ikävästä migreenistä. Toinen kerta tällä viikolla... voi p**** !!!  Vie kyllä ihan vedon pois koko päiväksi.

Ihania kevätilmoja ollut. Aurinkolasit pitäis varmaan tytölle hommata. Onko suosituksia/vinkkejä mitkä ois hyvät?

Äh, tästä tuli nyt äkkinäistä, nyt ei jaksa enempää, päätä särkee vieläki. Pitää jättää nettailu vähemmälle.

Ihan hirveä tuo Tammelan tapaus, itku tulee :( emoticon

sadepilvi: mulle ainakin tuli vääränlaisista pillereistä migreeni...loppu heti ku jätin ne pois. ja mäkin katoin sitä tammelan juttua..varmaan pienet omantunnontuskat päällä..rupeen varmaan ihan ylivarovaiseks nyt! JA noita laseja oon mäkin miettinyt ja fb ryhmässä suosittelivat semmosta säädettävää kuminauha arskoja. jyväskylässä ainakin kuulemma baby stylesta saa 20e samoja mitä optikot myy ja prismassakin oli joku malli. Aattelin huomenna käydä kattoo noita babystylen malleja..menee kuulemma kenties 2v astikin et hyvä säätö vara,..en sit tiiä onko semmoset "uimalasit" enää niin mieluisat sitten mutta onpahan sekin vaihtoehto-..

Meijänkin pitäs noi aurinkolasit hommata, silmät niin arat pienillä. Vois huomenna käydä kattomassa kun meen kaupungille käymään.

Kotiuduin tänään kotoo reissulta. Mummo ja pappa oli aivan innoissaan kun saivat meijät torstai iltana yövieraiksi. En muistakkaan että olisin oman isän kuullut "lässyttävän", mutta nyt sekin on todistettu! Ihanaa kun näkee uusia piirteitä omissa vanhemmissa. emoticon  Oli luksusta kun ei tarvinnut tehä mitään ja pääs valmiiseen pöytään syömään äitin herkkuja.
Mutta oli se ihana palata kotiinkin, oli iskällä kauhee ikävä ku viimeksi torstaina nähtiin.

Mie oon aloittanut antamaan typylle ensivelliä, kun noi unet käyneet kuukauden aikana niin lyhyiksi pätkiksi että ei maito riitä täyttämään pienen mahaa tarpeeksi. Nyt onkin uni pätkät pidentyneet huomattavasti. Aikasemmin mentiin 1-2h pätkissä koko yö ja nyt ollut vellin jälkeen kolme yötä eka pätkät 4-4,5h. Kotona kun saatiin vain ruiskulla velliä ääntä kohti, eilen vaan 40ml. Mutta tänään saatiin pullolla syötettyä (pikkusen tuulettelin) niin meni 60ml. Katotaan vaikuttaako se. Meillä kun niin vaikeeta ollut tuo pullosta syönti, tänään oli eka kerta 1,5 kk että otti pullosta. emoticon
Pitää kattoo huoliiko huomenna sitä.  Ja nukahtikin ennätys aikaseen, ihan hassua kun tähän aikaan on omaa aikaa. Toivotaan että unille jäi ja että nukkuis pitemmän pätkän.
Meinaa olee aika väsynyt tämä mamma ku kuukaus menty tolla muutaman tunnin unirytmillä.
Noh katotaan miten käy.

Sadepilvi: Minä ostin Anton&Ninasta lasit, niissä on jonkin verran säädettävä remmi ja niitä oli kahta eri kokoa, pienemmät ostin tytsylle. Ei oo vielä kokeiltu kuin kerran päähän, ei siis varsinaisessa käytössä.

mä ostin babystylesta 18,90e 0-24kk tarkotetut arskat. oli värivaihtoehtoja mutta otin ihan perus mustat. Kokeilin päähän ja poikaa hymyilytti et ei tuntunu ainakaan häiritsevän. ja on ne jotkun uv suojat mitkä pitää olla..en nyt niin oo perehtyny asiaan niin uskoin myyjää :)

Jeps ja kuten fb:ssa jo näkyikin niin kävin soppailemassa Lastentarvikkeesta RetroBanz-lasit, 24 euroa, aika mageet ainaski äipän mielestä (punaiset tietysti) :) Hyvin näyttivät istuvan myös nenälle.

Iltojen pieniä iloja, kun väsyneehkön tytön voi vaan viedä pinnikseen ja hiippailla ite pois, niin tyttö nukahtaa itekseen sinne. Vähän aikaa katteli unipupua ja vähän ähisi jotain mutta uni on tainnut viedä jo voiton. Mutta nythän on sitten mun omaa aikaa, eihän sitä vielä VOI itse mennä unille... emoticon Mutta enää pari päivää, niin sitten tytön isukki on kotona huhtikuun loppuun asti! Wuhuu! emoticon

Mun on kyllä pakko siirtyä vaunu kauteen...ei tosta tule mitään ku yrittää tota hillitöntä mäkee päästä ylös ku vaunut on täynnä tavaraa ja poika tahtoo katella ympärilleen...työnnä siinä sitten raskaita vaunuja ja samalla kantaa n.6,8kg väen vängällä istumaan väkertävää poikaa..menee himppu hankalaksi. Tänään totesin sitten kun yhdistelmä vaunuista saa sen vaunu kopan ulos ja siinä alla on rattaat että se vaunu koppa on kevyempi kun poika. Niinpä kesken mäkeen otin sen vaunukopan irti, laitoin rattaan semmoseen "sitteri kulmaan"  laitoin pojan siihen ja kannoin sitä vaunukoppaa niin johan oli poika ja äiti tyytyväisiä ja päästiin ehjin nahoin kotiin. nekin kuitenkin saa ihan vaakaankin sitten. meinasin vähän lämpösemmillä keleillä vasta ottaa käyttöön mut ei oo kauheen kätevää noinkaan kulkee..

Poikaa on kyl hankala pitää sylissäänkään enää kun se yrittää väkisin istumaan tai seisomaan tai muuten ähretää itteensä jotenkin muuten ku semmoseen vauva asentoon..ei viihy paikoillaan yhtään jos on pirteellä tuulella. hirvee kiukku iskee jos yrittää pitää sillei vaakatasossa makaamassa. lattiallakin naama punasena yrittää jotain?..en oo vielä ihan selvittäny et mitä se yrittää...ilmeisesti jotenkin suoriltaan jaloilleen ja kun eihän se onnistu niin taas tulee kiukku ja pitää päästä syliin pomppimaan..no haba kasvaa :) ja moensti oon huomannu ettäse ottaa tuttinsa käsin pois suusta pistää välillä nyrkkiä tai lelua tilalle ja tutin takasin. aluks luulin että se tekee sen vahingossa mut nyt se on tehny sen kyllä niin monta kertaa että ei se oo enää vahinko! ja vielä sillei peukalo- muut sormet otteella.. nytkin se on sen kädessä ja kohta se pistää sen takasin suuhun! MISSÄ MUN VAUVA ON!?

huomenna lähetään tuurin kaupassa käymään ja otan vaan noi matka rattaat mukaan ku vie vähempi tilaa.. en jaksa sitä kanniskella koko reissua..

Aivan ihanaa oli eilen käydä kaupassa. Päätettiinkin, että ei mennä ihan lähikauppaan vaunujen kanssa vaan lähettiin autolla vähän pitemmälle ja pikkustakaan ei tarvinnu pakata niin paljoa ku auto on kuiteskin lämmin =) Kaupassa neiti sai sitten katella ympärilleen kun nostettiin turvakaukalo kärryjen päälle...ja tytsy käyttäyty niiiin hyvin !! <3 Sai olla hyvin ylpeä omasta mussukastaan =)

Meillä on nyt pikkuinen rokote-kuumeessa, toivottavasti menee pian ohi. Eilen oli siis 3 kk:n rokotukset. Olen tänään lähdössä tytsyn kanssa vielä kahdestaan reissuun, 180 km olis matkaa ja nukkuenhan tuommoinen väli menee mutta pitää kattoa jos on kovin kitkuinen että ajellaan vasta aamulla. Huomenna on Riinan serkun ristiäiset niin ei voi oikein jättää menemättäkään, paitsi jos ei laske tuo kuume ollenkaan. 

Korvakontrollissa käydään myös tänään, ois kyllä sen voinu ottaa ens viikolle kun nyt harmittaa kiusata yhtään enempää kuin on pakko. Mutta toisaalta, voihan se lääkäri samalla sanoa mielipiteensä onko kuume vain rokotuksista vai mahdollisesti tartuntaa tytön isiltä joka siis on kovassa kuumeessa parhaillaan. Riina on kyllä muuten oma iloinen itsensä mutta äsken tuli ilmeisesti kuuma supon antamisen seurauksena kun itki niiiiiin sydäntäsärkevästi. Otin housut pois niin nukahti melkein saman tien. 

hyvin meni reissu! onneks lähin matkarattailla oisin saanu muuten kantaa poikaa koko matkan! nyt sit aamulla yritin vaunuilla käydä lenkillä niin poika vaan huus tylsyyttään,... koiratkin oli taas maailman raivostuttavummalla päällä niin piti tulla takasin äkkiä. jos kohta lähtis rattailla uudestaan kuhan verenpaine taas laskee,...matkarattaissa ei oo niin "terävä" kulma ku yhdistelmissä niin on varmaan mukavampi selälle ja on näppärämän kokoset niin kaupoissa hyvä kruisailla :)

Minä en ole vielä käynyt isossa kaupassa vauvan kanssa, kun ei niitä rattaitakaan ole tullut hankittua mihin tuo turvakaukalo menis! Toki olen sitten vaunuilla käynyt pikku mutkan! :)

Kuukautisia ei näy täälläkään vielä, millon lie alkavat? Sitten kuin imetys loppuu kokonaan? Meidän Elle neiti on löytänyt kyllä totaalisesti oman äänensä!! Aivan mahoton kiljuminen kuuluu tuolla leikkimatolla! Ja heti kun herää niin mahoton porina päällä, kuinka suloisen kuuloista! :)

Miten te meinaatte pukea vauvojanne nyt näille plussa keleillä, esim. toukokuussa kun asteita on reippaasti, vaikka +10.. tuntuu että fleece on tuohon aikaan jo ihan liian kuuma, entäs semmonen välikausimallin puku, tuulen kestävä, jossa ei ole vuorta ollenkaan? :)

Heh, me käytiin ekaa kertaa sittarissa kun neiti täytti 2 vkoa ja käydään usein kaupoissa ja kaupungillakin. Jos ei ole omat rattaat mukana mahtuu kaukalo hyvin ostoskärryihin. Nyt on viime aikoina tytsykin alkanun kiinnostumaan ympäristöstä eikä enää nuku kaikkia kauppareissuja. 

Meki on käyty usein kaupassa ihan vaan kaukalon kaa, se mahtuu hyvin ostoskärryihin. Nyt sit ollu myös matkikset auton perässä niin niillä on kätevä kans kurvailla marketeissa.

Maeri44 ihana nimi teiän tytöllä :) (meillä Elli) emoticon
Tuo pukeminen ilmojen lämmetessä on mulleki edelleen kysymysmerkki, ehkäpä se ratkeaa vain vähentämällä vaatetta välistä. Nyt on käytössä äp:n vanuhaalari, onhan se vähä iso vielä mutta sopivan ohkanen. Alla on vielä pidetty vaunulenkeillä lapasia ja villasukkia, autolla mennessä pelkät sisävaatteet. Villapipon tilalla jo ohuempi pipo, kypärämyssystä ei ole vielä luovuttu.

Selviäiskö tällä haalarilla kesään asti ilman erityistä välikausihaalaria? Nuo kevätilmat on usein itselläkin vähän petollisia, kun luulee että on lämmin mutta sitten iskeekin kylmä vinkka ja maa hohkaa tietysti vielä kylmää.

Ja ou jee... kuukautiset alkoi emoticon (Johtuu varmaan pillereistä, niin luulen.)

Me ollaan käyty alustaalkaen noin kerta viikossa isossa kaupassa...eilen roni oli ensimmäistä kertaa kaupassa hereillä. Poika vaan katteli kokoajan suu sepposen selällään ympärilleen emoticon nyt ollaan jo opittu mihinkä kärryihin kaukalo menee missäkin kaupassa parhaiten. Käytiin eilen ostamassa Ronille uusia puruleluja jos se auttais noihin ikeniin ja lisää tutteja. Meillä on ollut 4 tuttia käytössä niin nyt oli 1 enää tallessa...muut taitaa olla sohvien alla tai kissat on kuskannut ne omaan piiloonsa.

Meillä olis vappuna hautajaiset tiedossa emoticon minun ukki eli isänisä sai sydänkohtauksen muutama päivä sitten...Näkeepähän mieskin ensimmäistä kertaa minun isänpuolen sukua (muutakin kuin mun isän). Ei olla kauheesti pidetty yhteyttä tuon puolen sukuun melkein 14 vuoteen joten minullekkin on siellä paljon uusia naamoja...

Mies on opettanut Ronin kattomaan telkkaria! Poika suuttuu mulle aamulla kun ei nähnytkään leikkimatolta töllöä...piti siirtää se sitteriin kattelemaan niin rauhottu...

Pikku-neiti oppi tänään kääntymään mahalleen :) ikää on vasta vähän vajaa 3kk että ei paha. iho on tosi  huonossa kunnossa edelleen ja kaikki taive kohdat punottaa.. naamassa on kans läikkiä ja monesti syönnin jälkeen menee ihan tulöi punaiseksi, ettei sitten olis jollekkin ruoka-aineelle mitä syön allerginen? ajattelin kokeilla jättää maito tuotteet pois mutta en kyllä keksi mikä muu se sitten vois olla.. varmaan mikä vaan :/
me ollaan kans käyty alusta asti zeppeliinissä ja isoissa marketeissa neitin kanssa ja koska ei oo kaukaloon sopivia matkarattaita (ei oo vielä ollenkaan matkarattaita) niin kärryihin olen kaukalon aina laittanu :) se on brion kaukalo että siihenkin vissiin löytyisi ne matkarattaat mihin saa tuo kaukalon kiinni? onko kellään?

meillä tykkää olla poju vielä selällään rattaiden lämpöpussukassa ja nukkuu niin hyvin niissä. nyt voin vielä hyvin nauttia kauppa reissuista, ainut vaan etten oikeen osaa pukea poikaa oikein näillä välikeleillä... on aika hikinen sitten. 

meillä kans käännytään mahalta selälleen ja selältä kyljelleen.

meikäläisellä on taas niin hirvee ketutus päällä että ei ennen ollu samanlaista! mies on nimittäin nyt ihan urakalla alkanu purkaa kiukkamisensa koiriin ja eilen viskas meijän uroksen täysiä hankeen ja sitten kun meillä on sellanen iso näyttely häkki koirille joka on niiden pesänä niin herra telkitsi kummanki koiran ensin sinne ja näytti että alkaa ketutuksestaan rauhoittua niin yhtäkkiä otti häkin ilmaan käänti sen ylös alaisin ja ravisti... on sellanen olo että nyt on viimeisiä aikoja yhdessä minä lapsi, koirat ja se idiootti... tekis mieli tehdä eläinsuojelu ilmoitus miehestä mutta en tiedä mitä siitäkin tulis kun ei ole muita todistajia kun minä. ja mihinkä se sitten purkas väsymys kiukkuaan jos koiria ei olis... lapseen vai minuun... muutenki niin oudoksi muuttunut

Voi lucky, voimia ja jaksamista.
Näin koiraihmisenä täytyy silti sanoa, etten hetkeäkään katselisi miestä, joka tekisi koirilleni noin. Kertoo aika paljon ihmisestä, jos purkaa kiukkuaan rääkkäämällä eläimiä. Jos olisin sinä, lähtisin kävelemään tuosta suhteesta, itsesi, lapsesi ja koiriesi takia. Toki teet itse päätöksesi, eikä se varmasti helppoa ole.

Olen täsmälleen samaa mieltä satsuman kanssa... vaikka kuinka olisi väsynyt ja turhautunut niin eläimiin ei saa vihaa purkaa.. itse en myöskään miettisi kahta kertaa enää jäisinkö suhteeseen, ihan kaikkien parasta ajatellen.
jaksamisia lycky, löydät varmasti parhaan ratkaisun kaikkien kannalta !

Takaisin