Huhtikuun porinat

Kiitos Mikki! ☺️
Paljon pohdittavia asioita. Vaikka kavereilla on paljon lapsia ja tavallaan tietää niiden hoidosta paljon, niin sitten on asioita joista ei vaan olla erityisemmin koskaan keskusteltu, kuten missä asennoissa lapset nukkuu..

Mutta ihanaa kun täältä saa vastauksia kaikkiin ihmeellisiinkin ongelmiin!
 
Nykyään on niitä unipesiäkin myynnissä, sellaisen kun laittaa vaikka pinnikseen, niin ei vastasyntynyt huku sinne.Ja ssn voi siirtää sitten parisänkyynkin tarvittaessa, ja vauvalla siinä turvallisempi olla kuin ilman sitä vanhempien väkissä..
 
Nykyään on niitä unipesiäkin myynnissä, sellaisen kun laittaa vaikka pinnikseen, niin ei vastasyntynyt huku sinne.Ja sen voi siirtää sitten parisänkyynkin tarvittaessa, ja vauvalla siinä turvallisempi olla, kuin ilman sitä, vanhempien välissä..
 
Olen vähän tutustunut nuihin kantoreppuihin ja kantoliinoihin mutta näin kun ekaa lasta ootamme niin omakohtainen kokemus puuttuu..
Jos teiltä kokemusta löytyy niin olisikos niihin mitään vinkkejä tai huomioitavia juttua?

Pystyykös muuten vastasyntynyttä jo kantamaan kudotussa liinassa vai pitääkö olla sellainen trikoinen vielä silloin? Ja missä vaiheessa sitten kudottuun? Ja mitkä olisi kätevimmät liinan "kääräisy"tavat? joitain olen jo googlaillut mutta kiinnostaisi mitä olette käyttäneet ja kokeneet hyviksi.

Kantoreppujen suhteen kiinnostelisi sellainen jota voi jo vauvasta asti käyttää eikä tarvii hankkia joka vuosi uutta.. tietysti helpo käyttöisyys ja helposti säädettävyys olisivat kärki toiveita.
Me kannettiin esikoista n 2 viikkoisesta kudotulla liinalla ja se oli ihanaa! Suosittelen ehdottomasti. Mä innostuin liianilusta ja jonkin verran on tullut opeteltua eri sidontoja ja hankittua liinojakin. Käytettiin myös reppua, vauvakokoista ja nyt taaperokokoista. Ylläri19 antoikin jo hyviä vinkkejä paljon. Suosittelen myös kantovälineopastuksessa käymistä jos liinan sitominen jännittää. Ja suosittelen kyl suoraan kudottua helppo hoitoista käytettyä liinaa kans ensiliinaksi.

Tuleville kaksosille olen jo katsonut muutamia videoita tandem kantamisesta ja taidan päästä liinanosto hommiin :Heartred
 
Nykyään on niitä unipesiäkin myynnissä, sellaisen kun laittaa vaikka pinnikseen, niin ei vastasyntynyt huku sinne.Ja ssn voi siirtää sitten parisänkyynkin tarvittaessa, ja vauvalla siinä turvallisempi olla kuin ilman sitä vanhempien väkissä..
Unipesiä ei suositella käytettäväksi öisin tukehtumisvaaran vuoksi. Päivällä valvonnassa eri asia.
 
Unipesiä ei suositella käytettäväksi öisin tukehtumisvaaran vuoksi. Päivällä valvonnassa eri asia.
Okei, en ollut kuullutkaan tästä. Kiitos kun toit asian esille!
 
Onko kellään muulla vatsa ihan oikeasti pullahtanut jo esiin? Täällä on, ja pelkäämpä etten enää kovin pitkään pysty tätä piilottelemaan. Viikkoja kuitenkin vasta 13+2..

Mulla ainakin! Oon pitänyt jo pari viikkoa sukkiksia ja mekkoja, koska housut puristi jo niin pahasti. Tänään koitin ihan mielenkiinnosta saada farkkuja jalkaan niin ei mitään toivoa että olisi mennyt nappi lähellekään kiinni:hilarious: ja tosiaan huomenna alkaa vk 14 :happy:
 
Mulla on pullahtanut myös. Vatsaa kun vetää sisään niin kylkiluut vaan paistaa mutta alamaha ei vetäydy juuri ollenkaan vaan se kumpu on ja pysyy. Vaikea piilottaa kun normaalisti oon hoikka ja pitää yrittää löytää kaapista jotain kaapuja joihin piiloutua.
 
Mä en oikeen osaa sanoa oonko vaan lihonnut, turvoksissa vieläkin vai onko jo maha :laughing001

Kasvanu se on joka tapauksessa :laughing002 ulkopuolinen varmaa vois epäillä, että enemmänkin viikkoja takana, mutta tänään vasta 15+0 :dance008

Sama täällä. Toisaalta ei ole turvonnut olo (paitsi iltaisin), mutta kyllä se vatsa on pullahtanut esille. Ihan kuin kaikki alavatsan vatsalihakset olisi pettäneet ja vatsa vaan pömpöttää. En ole kyllä kireitä paitoja käyttänyt enää useampaan viikkoon ja nyt ihan mahdotontakin, koska sit jäisin kyllä heti kiinni.

Jos en olisi käynyt jo ultrassa, niin epäilisin tällä vatsalla odottavani useampaakin..
 
Kuittaan ton lihasfiiliksen. En tunne kohtua missään, mutta alavatsan pömppö on aivan järkky just kun lihakset olisi jo erkaantunu valmiiks. Turvotus paljon lievempää kun parina viime viikkona joten kait tohon alapömppöön on totuttava. Näytän lähinnä lihonneelta...
 
Alavatsa ruvennut tulemaan esiin. Tosin ei sitä muut kuin itse ja mies huomannut.
 
Oon ilosesti käytellyt äitiysfarkkuja jo monta viikkoa (nyt 14+0) kun ne on niin mukavat :) Mullakin huomaa jo selkeästi kummun kun katsoo sivusta. Edestä päin näyttää aika normaalilta.
 
Täällä myös äitiysfarkut ollut jo pitkään käytössä ku jonnekin lähden, kotona pyöriessä taas sellaiset mukavaakin mukavammat verkkarit tai haaremihousut mitkä jää ihan tuohon lantiolle eikä paina vatsaa. Ja kyllä toi kumpu jo näkyy sekä edestä että sivulta, mutta onneksi sen saa peitettyä hyvin pitämällä tota vuoden ikäistä sylissä, kaikki katsoo vaan lasta eikä mun mahaa. :grin
 
Minullakin on ollut äitiysfarkut jo pitkään käytössä :) Lähinnä ollut kyllä turvotusta, mutta tässä pari päivää sitten katsoin, että alavatsa on alkanut jo vähän pyöristyä eli sieltä se kasvaa :D Ja tuntuu, että varsinainen turvotus jo vähän vähentynyt.
 
Minäkin olen miettinyt äitiyshousujen ostamista mutta vielä on ollut sopivat etsinnässä. :hilarious:
Tähän asti on menty ponnari nappi systeemillä.
 
Voihan 2v synttärit. Tänää taas siivonnu tukka putkella ja loppua ei näy. Mistä tätä roinaa ja pölyä oikeen tulee.
 
Takaisin
Top