Huhtikuun hurinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh.. Sairaalassa oltu 8-15 välinen aika. Kamalaa hommaa kyllä.

Harmillista että tulokset saadaan vasta ensviikolla. Ei oo sairaanhoitopiirillätöissä tällähetkellä niin ammattitaistoista lääkäriä että voisi tulkita käyrää. Jos näissä ei mitään niin vielä 2vrk käyrillä olo tulossa.

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
On päivittäin jotain oireita, onneks ei ihan jokapäivä ainakaan sellaisia rajumpia.

Uuppana on huomenna 5kk vanha =)

... Kävinpä hakemassa kaupasta jo "ison" tytön ruokia eli 5kk alkaen olevia pilttejä :D Seuraavaksi maisteluun pääsee karjalanlihasose ja jokin pikkukalastajanruoka. Saas nähdä miten ne maistuvat x) Laiska olin ja valmiina ostin....

Itse en oikeastaan syö lihaa kuin harvakseltaan (ja silloinkin kalkkunaa tms) mutta aion silti tarjota pienelle lihaa. Samallahan sitä lapselle liharuuan laittaa kun miehelle kuitenkin liharuokia valmistan :D

Voi tätä ärsytyksen määrää kun veronpalautuksen sijaan edessä on mätkyjä x( Ihan uskomatonta että mätkyt tuli vaikka suoraan työttömyydestä/hyppytöistä jäin äitiyslomalle.... Jospa nyt on tarpeeksi iso veroprosentti että ei ens vuonna ole sama juttu. Pirhana sentään xD

Pakko nyt hehkuttaakkin jotain kun on ollut enempi nuita ikäviä juttuja.

Meillä ei ole oksenneltu enää moneen viikkoon!! <3 <3 jokohan tuo 6,5kk riitti?!?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä käännyttiin vasta masulleen tuossa viikko sitten (en ole ehtinyt oikein täällä käydä kirjottelemassa). Voi sitä ensimmäistä kertaa, toinen oikein nautti, kun äitikin oikein innoissaan hihkui. :) Varpaita kovasti myös tutkitaan aina silloin, kun malttaa olla selällään. Ei siinä tosin kauan mene, että on kääntynyt, ko laittaa esimerkiksi puuhamatolle. Ollaan onnekkaita, kun tyttönen on aina heti aamusta pelkkää hymyä. :)

Tuli tässä mieleeni, kun tytöllä on pakarassa maitokahviläiskä ja nyt ilmeisesti kankkuunkin on tulossa sellainen (näkyy haaleana). Onko muilla noita?

Ihanaa, kun kesä vaan lähenee! Kohta on jo pääsiäinen! Tuli jotenkin onnellinen olo, kun oltiin pienemmän kanssa vaunulenkillä ja aurinko paistoi, linnut lauloi ja näinpä sitruunaperhosen!

Meillä ei ole vielä hampaita, vaikka kuolaa kyllä tulee. Esikoinen oli 5kk, kun tuli kummatkin alahampaat, jospa tällekin. :)

Täällä opittiin tänään pyörimään ympäri olohuonetta. Ei ollut kullan riemulla rajaa kun pääsi ihan -itse- liikkumaan :) Pian varmaan ei enää olohuone riitä vaan pyörimiset laajenee muihinkin huoneisiin :D

Meillä pojulla tänään ollu ääni käheänä.. Ei oo kyllä vielä ainakaan mitenkään kipeän olonen..eilen puski jo toinen hammaskin läpi.

Ei teillä kellään sattuisi olemaan mitään hajua että miksi meidän neiti on alkanut vetää selkää kaarelle ja päätä taaksepäin, pulauttelukin on kovempaa kuin ennen? makuullaanki lattialla vetää selkää kaarelle ja välillä rupeaa oikein raivoamaan samalla, aloitti tämän noin viime vkl :sad001

Jotain refluksiin liittyvää, voiko se iskeä yhtäkkiä? Onko ruokavalioon tullut muutoksia hiljattain? Ei siis silleen mitään hajua, mutta toi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen...

Vaikea sanoa. Jokaisella lapsella on omat syynsä..
Meillä tehdään niin kiukkuisina, jos ei oo otettu refluksiolääkettä, väsyttää ja millon mitäkin..
Toisella pojalla oli myös samaa joskus.
Selän kaarelle vetoa tulis kuitenkin estellä ja palauttaa takaisin aina kun sitä tekee, kantaa siis asennoissa missä ei pääse tekemään sitä..jne..

Ota neuvolassa esille enskerralla jos mietityttää enempi, tai jos sulla on samanlainen neuvola kuin meillä niin soita lastenpolille. Sielä ainakin kuuntelevat ja osaavat kertoa paremmin.

ekana tuli minulle mieleen kans että onko jotain uutta ruokaa alottanu... meillä välillä kans selkää kaarelle vetää ja päästää itku parkua mutta se tuntuu olevan pääasiassa kun on väsyksissä ja/tai ei haluaisi vaatteita päälle ja niistäki lähinnä housut on ne tyhmimmät :grin

Vihdoin ja viimein se ikuisuus vuoto loppui... jospa pysyykin nyt toveroisen poissa. Vuodin puolet siitä ajasta mitä olin vuotamatta raskauden aikana, jösses. Meni reilu viikko siihen minipillereiden lopettamisesta. Enpä enää yritä syödä e-pillereitä, minkäänlaisia. Kaikista on tullut jotain sivuoireita. Noi minipillerit muuten onnistui ilmeisesti sen verran kerryttämään nestettä vielä kehoon että painokin nousi 3kg siitä mihin se nyt asettui synnytyksen jälkeen x( En toki laihduta mutta oli tosi kiva kun paino laski -2kg siitä mitä se oli ennen raskautta.... Jospa tässä kroppa nyt kuitenkin alkaa toipumaan. Saa mies huolehtia ehkäisystä kun imettäessä ei nyt muita mahiksia ole xD

... eikä vieläkään oikein pääse ulos kun sataa vettä ja yhä kauhea flunssa päällä. Onneksi murunen on pysynyt terveenä (pitänee laittaa sormet ristiin).

Mitenkäs aiotte viettää pääsiäistä? :) Meille tulee miehen vanhemmat vieraaksi (viimeksi ovat nähneet nyherön 3kk sitten) ja ovat sunnuntaihin asti. Tarkoitus on nähdä myös muutamia kamuja ja viettää ihan vain laatuaikaa. En jaksa kyllä edes mitään koristeita laittaa esille. Ehkäpä sit ens vuonna ^^

Pääsiäinen vietellään sukulaisia tapaillen. :) Ensin täällä kotona ja käydään miehen vanhemmilla (jotka asuvat siis samassa kaupungiss), kun miehen siskot tulevat pääsiäiseksi tänne. Sitten lähetään tyttöjen kanssa minun vanhempieni luo maalle sunnuntaina. :) Siellä taas toivottavasti näen parasta ystävääni ja sen perhettä. Jos isosiskot perheineenkin tulevat, mutta nyt ainakin veljeni perhettä varmasti näemme. :)

meillä ei sen kummempia suunnitelmia ole pääsiäiseksi, itse käyn yhtenä päivänä muutaman tunnin töissä latautumassa ja todennäköisesti muuten ihan kotosalla ollaan ja ihan mukava olisi tuon miehenkin kans aikaa hetki enempi viettää kun alkaa työpäivät taas venymään :)
hoh...meillekin eka hammas ilmestyi... :)

Olipas tänään taas hötäkkäaamu. Menin murun kanssa ruokakauppaan (tulee kävelymatkaa edestakaisin yhteensä n. 3,5km). Juuri kun pääsin kotio niin neuvolasta soitetaan että mikä tilanne (apua- olin sekoillut päivien kanssa... olin huomenna menossa neuvolaan vasta). Tekevälle sattuu mut olipas taas noloa ^^

Eipä siinä kun nyherölle takaisin ulkovaatteet (tässä vaiheessa nyherö hymyili vielä aurinkoisesti)... Onneksi nukahti uusiksi ulko-ovella. Pelkäsin itkuraivokohtauksen tulevan kun syönnistä oli jo jotain 2,5h. Tein varmaan kävely ennätyksen (ainakin henkilökohtaisen) sinne neuvolalle kävellessä.

Neuvolalla sitten muru vierasti ja kauheasti. Varhaiskypsä vauva meillä kuulema kun osaa vierastaa. Alkaa terkan mukaan normisti vasta 10kk ikäisenä. Pituutta oli pyöristettynä 67cm ja painoa oli 6,6 kg :D

...Kauhea mikä hiki tuli tuossa mutta sainpas heti aamusta useamman kilometrin kävelyn ja vielä hikilenkkinä xD Joskus sitä toivoisi että olisi kaksi autoa x)

Nyt muru nukkuu sikeästi vaunuissa kuten viimeksikin rokotusten jälkeen... jospa menisis yhtä hyvin kuin viimeksi ettei tule kuumetta tai muita oireita.

Takaisin