Huhtikuun hulinat :)

tääl lokakuun ryhmässä on aika hiljasta, mutta tervetuloa mukaan ! :) ite kirjottelen tuol marraskuisten ryhmäs ku laskettu aika oli eka sillon mut muuttukin 26.10ja tääl ku oon käyny kurkkailemas niin ei tääl paljoo porukkaa näy ni jäin marraskuun ryhmään :D

Piippa, onko esikoinen tulossa? Tämä on mun ensimmäinen ja paljon uutta tapahtuu koko ajan.

Tunsin muuteen liikkeet viime viikolla ekaa kertaa (17+5) ja tajusin että onhan niitä ollut aikaisemminkin. Tämä on sellainen selkeä potku tai nyrkki vatsapeitteeseen että hei mamma, täällä minä, etkös nyt ole tajunnut sitä. Siitä lähtien pikkunyytti pulpahtelee ja venyttelee joka päivä ja ne tuntuu tosi tarkasti nyt. Ja joka kerta mamma hymyilee.

Ja nyt on vatsa pullahtamassa kunnolla esiin. Kun kävin neuvolassa 16+4 viikolla kohtu ylsi juuri navan alapuolelle mutta selvästi on noussut parissa viikossa siitä. Näytän siis raskaana olevalta!

Mites teidän syömiset? Huomasin että itselläni muuttui syömiset tuossa pari viikkoa sitten siten, että syön monta kertaa päivässä 5-6 kertaa ja joskus enemmän. Vatsa ei tunnu vetävän yhtä paljon, tulee ähky tosi helposti.

Ois kiva saada vähän enemmän keskustelua aikaiseksi tänne. Saako tuonne profiiliin mitenkään esim sähköpostilla viestin kun ja jos vastauksia on tullut?? Tietääkö kukaan?

Mekin täällä huhtikuisissa vielä kökötetään, pitäisköhän siirtyä jo toukokuun puolelle ;)

Heii Kielokki: esikoinen on tännekin tulossa, ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. :)

Mä en voi vielä sanoa tuntevani liikkeitä, päivittäin tuntuu kuin pientä kuplimista, mutta tuo on vielä niin hentoa etten liikkeiksi voi vielä tunnistaa, odotan jotain merkkiä että voin varmasti liikkeeksi kutsua.. vaikka kyllähän tuo kupliminen kai juuri niitä liikkeitä on.

Mulla on nyt näinä päivinä kanssa vatsa alkanut toden teolla kasvamaan, housut kiristää ja vauvamaha näkyy. Ihanaa!

Syömisissä olen huomannut ihan saman kuin sinä!! Tuntuu ettei voi syödä kuin puolet entisestä annoksesta kun on jo ihan täynnä! Nälkä kuitenkin yllättää useammin kuin ennen ja ruokaa saisi olla syömässä useasti.

Rakenneultra häämöttää 3viikon päästä, ei millään malttaisi odottaa että näkee pikkuisen. :)

Joo, mietin samaa etta pitaisko aloittaa uusi toukokuun lista. Vahan on hiljaista taalla, mutta muut varmaan lukee naita viesteja (hei teille!) ;-)

Piippa, sulla taitaa olla l.a. aika lahella omaani? Mun la. on 5.10, 18+5 vko mennaan nyt ja rakenneultra jo ensi viikolla! Jippii. Viimeksi neuvolassa pyysin etta kuuntelisi doplerilla sydanaania ja aanitin ne puhelimeen. Sielta ne heti loytyi ja dunk dunk vauhdilla jyksytti.
Ja noista potkuista, mullakin on toistaiseki kuplimaisia tunteita, mutta valilla nyytti saa aikaiseksi jonkun "suoran" raajoillaan. Viela en tunne kadella ulkopuolelta mitaan, mutta kylla sekin aika varmaan tulee :-) 

Oon paljon miettynyt etta lapsen teko on niin ihmeellinen biologinen tapahtuma ettei meinaa mitenkaan tajuta prosessia. Etta tuolla sisallani joku kasvaa. Kun kerron miehelleni etta pikkunyytti siella potkii, se uteliaana kyseli etta tuntuuko oudolta kun sisalla on toinen elava olenta. Pisti miettiin oikein kunnolla ja paatin etten ajattele asiaa silta kannalta.. Parempi vaan ajatella etta "pikkunyytti siella potkii" ja silla siisti. Hih.

Tietaako joku jo vauvansa sukupuolen ja haluaako tietaa? Itse en halua tietaa, saa tulla yllatyksena. Kivempi nain yrittaa arvuutella (poika toistaiseksi) ja sit nahda lopputulos!

Kyllä meinataan ottaa selvää. Rakenneultra on 29.5. eikä millään malttais odottaa :)

Kielokki: Täällä LA 8.10, että lähekkäin on ajat meillä :)
Meillä on rakenneultra 30.5, eli vielä täytyy piinaavat kolme viikkoa odotella.
Kyllä me haluaisimme tietää sukupuolen, jännityksellä odotetaan suostuuko se pikkuinen sitä meille paljastamaan..
Mulla on ollut alusta asti aavistus että pojan pötkylä ois tulollaan, mutta nyt viime viikot on ollut ihan tyttöolo. Saas nähä kumpi siellä köllöttelee. :)

Mulla on kuunneltu myös sydänäänet joka kerta neuvolassa.. Viime kerralla rv 15 ei saanut th- opiskelija ääniä hyvin kuulumaan kun pienokainen liikkui niin kovasti aina dopplerin alta pois, mutta kyllä sieltä sen verran kuultiin että kaikki kunnossa kuitenkin :)

Matti: Meillä näyttää olevan lasketunajan lisäksi aina peräkkäiset KHKS käynnit, Viimeksi olin heti sinun jälkeen nt-ultrassa, ja sitten taas peräkkäisenä päivänä rakenneultraan! Saas nähdä tulenko päivän perässä sinusta sitten lokakuussa sairaalaan ;D

Hei muuten lokakuulaiset! Mitä liikuntaa ootte harrastaneet tähän asti, mikä tuntuu hyvältä ja mikä pitää paikat edes jotenkin "kasassa"? Vai onko sillä yhtään väliä?

Aloitin tänään pilateksen raskaana oleville. Siinä pallon päällä piti niitä lantiopohjalihaksia imaista ylöspäin ja pitää sisäänhengityksen aikana. Ja sit hitaasti päästää irti. Hitsi oli vaikea. Oon ruvennut harjoitteleen lantiopohjalihaksiani, mutta lähinnä maaten. Nyt pallon päällä oli vielä vaikeampaa. Suosittelen tosin vessassa käymistä ennen pallon päälle asettautumista, kumma kun helpottaa.

Yritän käydä myös vähän heilumassa zumbassa, tosin aika säälittävältä se näyttää kun menee vähän sinnepäin ja siksi olenkin aina takarivissä. Jostain syystä tämä mun zumbailu herättää sekä neuvolatädissä, ohjaajassa että hierojassa negatiivisia tunteita, mutta toistaiseksi on tuntunut hyvältä, joten olen jatkanut.  Kävelyä yritän mahduttaa mukaan (lue, aina kun jaksan). Haastetta riitää kasvavan kummun kanssa..

Mukavaa (lepposaa) viikonloppua ja äitienpäivää kaikille jo mammalaisille! Perästä tullaan..

Joo tervetuloa Piippa sitten vaan synnyttämään :D Mut rakenneultraan ei ookkaan enää kuin 2 viikkoa! Kyllä tää aika menee sit nopeesti kun on kiire...

Ei tässä oo paljoa ehtiny liikuntaa ajatellakaan, kun oon 7 päivänä viikossa töissä, ja mun työpäivät on siis 10-12 tuntisia. Pyöräilemässä koitettiin miehen kanssa käydä, mutta nyt on varmaan muutama viikko menny, ettei oo kertakaikkiaan ehtiny. Mitä nyt sitten töissä tulee hyötyliikuntaa, kun liikkuvaa seisomatyötä kuitenkin teen.

Matti: no onpas sulla työvuoroja. Onko oma yritys kyseessä kun noin pitkiä päiviä joudut tekemään?

Kovin on hiljaista täällä, olisi hitsin kivaa vaihdella ajatuksia ja mietin että miten saisin teidät aktivoitua? ;-)

Tsemppiä kaikille, huomenna mulla on rakenneultra ja vaavin liikkeet tuntuvatkin nyt oikealla puolelle. Lieneekö sit kääntynyt tässä parissa päivässä kun aikaisemmin tuntuivat vasemmalla... Jänskää!

ai siel on noin aikasin rakenne ultra, vähän kiva :) meilläpäin on vasta viikon 22 jälkeen :/ mä kirjottelen tuol marraskuisten puol, ku siel käy pulina, joka pv tulee paljon uusia viestejä moneen ketjuun :) lokakuisil ei näytä olevan omaa masugalleriakaan? pitäiskö laittaa ? :)

Ei oo oma yritys, meillä vaan on tollasia pitkiä päiviä, niitä on sit vähemmän viikossa. Mulla on juhannukseen saakka toinenkin työpaikka, missä teen niin paljon kuin ehdin.

Kaikki on tuolla facebookissa, niin täällä on ikävä kyllä näin hiljasta :( Onhan tuolla sit tietty muitakin vastaavia foorumeita, esim Vauvalehdellä on kans joku lokamasujen oma ryhmä. Jos olis aikaa niin menisin varmaan sinnekin kattelemaan :)

Me varattiin miehen kanssa aika 4d-ultraan ja se ois ens viikon tiistaina. Siitä viikon päästä ois sit normi rakenneultra. Alussa tuntu aika matelevan ja nyt tuntuu että menee tosi nopsaan! Huonot olot vähän helpottanu, onneks mutta aina välillä tulevat kiusaamaan. Joku muistaakseni kyseli aiemmin liikunnasta tuolla.. Jouduin lopettamaan salilla käymisen (1krt/vko) jo tosi aikasin, juurikin huonojen olojen vuoksi, mutta pilateksessa pystyin käymään koko kevätkauden. Viime sunnuntai oli viimenen kerta ja siellä tosin rupesi jo tuntumaan pahoilta jotkin liikkeet, eli ihan hyvä että loppui nytten. Mitenkäs teillä muilla, vaivaako erilaiset pienet jomotukset vai oletteko "elämänne kunnossa"? Itsellä tuntuu, että nivuset ja alavatsan seutu ovat jo nyt aika kovalla koetuksella, kun jo jalan nostaminen kenkien laittoa varten vihloo. Onneksi kesä tulossa ja toivottavasti piakkoin ballerina kelit, niin saa helposti sujautettua jalkaan! :)

Takaisin