Huhtikuun huisketta ja lätäköiden loisketta

Tänä pääsiäisenä ei tullut koristeita jostain kumman syystä :wink Oisko se tuo taapero jonka takia kaikki tavarat on pöydillä laitettu minimiin :) Kauankohan tätä vaihetta kestää? Leluilla ei juurikaan leikitä :sad001
 
Meillä on kyllä lelut käytössä, varsinkin jos joku vaivautuu leikittämään. Poika ajelee autoilla, heittelee palloja, soittaa soivia leluja, pistää palikoita oikeista koloista, rakentaa torneja, lukee kirjoja ja "nikkaroi" työkaluillaan. Ei nyt kauaa yksin viihdy vieläkään, mutta välillä kuitenkin. Edestakaisin taapertelua, sohvalle kiipeilyä ja kaappien paukuttelua herra toki myös harrastaa. Taisinkin samasta aiheesta jo viime kuussakin kirjoittaa. :) Hauskaa pääsiäistä kaikille! Meidän rairuohot on ihan vaiheessa, heh. Ehkä viikon kuluttua olisivat pääsiäiskunnossa..
 
Ainii, joku kyseli tuolla edellisen kuukauden ketjussa siitä että onko ollut erossa jo taaperosta yön yli.
Mä olen joutunut olemaan kahteen otteeseen poissa, reilun viikon verran. Molemmissa kerroissa olen ollut sairaalassa leikkauksen jälkeen toipumassa. Hyvin on pojalla menny mummolassa kun isovelikin ollut sitten siellä turvana. Muuten en ole ollut tuulettumassa niin että olisi ollut yökylän tarvetta.
Mutta kyllä mä olen sitä mieltä ettei siinä mitään pahaa ole että lapsi on tutun ihmisen kanssa yökyläilemässä... Esikoinen oli aikanaan 7kk ikäsenä mun vanhemmilla yökylässä ekaa kertaa ja se kerta venyikin useaksi viikoksi kun mä jouduin sairaalaan 3 viikoksi :-( ... Onneksi on isovanhemmat lähellä ja ne pystyy auttaa. Molemmat pojat ovat läheisiä isovanhempien kanssa , tietää että on paikka missä huolehditaan jos on tarvis.
 
Meillä on neiti ollu muutamia kertoja mummilla yökylässä kun ollaan itse miehen kanssa haluttu vähän kahden keskistä aikaa. Niin ja hyvää pääsiäistä!
 

Liitteet

  • 1428215208454.jpg
    1428215208454.jpg
    61.2 KB · Katsottu: 15
Onnea Kyfi86!:) Meillä tää "yllätyshommeli" loppusuoralla, äitiysloma alkoi viime viikolla, enkä kyllä ole vieläkään keksinyt millä kädellä meinaan tätä kolmatta hoitaa:wink 1,5v on kyllä aika haastava ikäero luulisin... No, kyllä se jollain konstilla tulee onnistumaan:)
 
Onnea kyfi! Ja tsemppiä kpa79. Mun sisko on raskaana viidettä ja samalla ikäerolla viimeiset..kyllä säkin pärjäät! :) (Mä en siis itse tajua, miten edes kahden hoito onnistuu.....) :)
 
Kiitti M&S, ja tsemppiä sinulle myös sitten kun aika koittaa, kahdessakin voi olla ihan tarpeeksi:wink Varsinkin jos toinen on samanlainen kuin meidän nuorempi, voi hyvää päivää välillä:happy: Mutta luksusongelma tää on, täytyy muistaa olla pienokaisista kiitollinen, välillä tahtoo unohtua...:love7
 
Onnea Kyfi86! Meidänkin pikkunen sai alkunsa vähän aikasemmin kun oli suunniteltu :D mut koskas ne suunnitelmat pätis :D ja tässähän nuo kaks menee siinä kun yksin (tai niinmä luulen o.O)
 
Meillä on ainakin eka ollut sellainen valittaja-itkijä-viihdytettävä-heräilijä-kiukuttelija, että ei se toinen paljoa pahempi voi olla. Jospa oppisi odottamaankin vähän tai yksin olemaan, kun aika ei riitä kahden kanssa samalla tavalla. Ja jos on samanlainen, niin ainakin nyt tiedän, mihin tässä on ryhdytty. :) Ja että kyllä se helpottaa! Tää meidän 1v olisi ihan aurinkoinen pärjäilijä, jos vaan terveenä pysyy ja tajuis nukkua aamulla pidempään! Ärsyttävää, kun herää taas liian aikaisin ja sitten on känkkäränkkänä päikkäreihin asti. Kesäajan jälkeen viikko meni hyvin ja nyt taas ylös seiskalta..valituksen kera. Arg.
 
Joko tästä on puhuttu? Puhumisesta nimittäin, kuinka paljon teillä tulee sanoja ja muuta kommunikaatiota? Mä seurailen aivan innoissani pojan puheen kehitystä..ehkäpä kielten opettajana on vielä jotenkin erityistä innostusta juuri tähän. :) Sanoja alkoi tulla parisen viikkoa sitten eli noin iässä 1v3kk ja sitten niitä tulikin aika nopeasti. Kukka on lempisana, mutta lamppu tuli ehkä ekana. Näistä parin päivän päästä tuli muumi, kenkä ja lukuisia eläinten ääniä. Siinä hetki ja tällä viikolla tullut lisää ainakin ensi hätään muistettuna pallo, kakku, kala ja muutama uusi eläinääni. Ja näitä siis silleen, että kysyttäessä mikä tää on, niin vastaa sanalla. Välillä käyttää ihan itsekin ilman kysymistä, lähinnä sanoja kukka ja pallo. Tosi monia sanoja toistaa kun kysyy, että osaatko sanoa. Äänteistä k, p ja m tulee parhaiten. L on hankalahko ja sit monia tietty puuttuu vielä kokonaan. Kaveri osaa päristellä r:n, mikä on hassua. Ei kyllä tule sanoissa. :) Tällä viikolla on myös alkanut vakiintua nyökkääminen oikeassa tilanteessa eli kun haluaa jotakin. Ei on osannut jo kauemmin kieltäytyä päätä pudistelemalla.
 
Takaisin
Top