Huhtikuun höpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Neeuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Neeuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Teknologia on ihmeellistä ja näin ollen meidän osa ketjuista hukkui bittiavaruuteen uuteen foorumiin muutettaessa... :/ Mutta jatketaan huhtikuun höpinöitä siis täällä :)

Hui kun kevät tulee äkkiä, ens viikolla tasan 3kk laskettuun aikaan ja olempahan jotain saanu jo aikaseksikin :)

Parvekevaunuiksi löysin jo pitkään etsimäni Emmaljungan 90-luvun kovakoppaiset vaunut :P Nyt on myös tuplat hommattuna, 60€:lla löysin hyväkuntoiset perustuplarattaat :)
Harvoin tulee tod.näk. käytettyä, joten en enempää raaskinut rattaista pulittaa... Kesä menee toivottavasti niin, että vauva saa loikoilla kantoliinassa ja esikon kanssa pärjätään vielä noilla yksösvaunuilla, talvella sitten tuplat käyttöön ja lomareissuilla :)
Maanantaina litkimään ällöä litkua sokerirasitukseen, toivottavasti selviän hyvin arvoin ettei tarvis taas alottaa kotimittailuja niin ku esikoisen kanssa...

Hyvä kun alotit uuden ketjun.. :) Niin se vaan aika hujahtaa..itekkin havahuin äskettäin, ei oo enää ku reilu 2kk nii LA koputtaa jo ovella! :) Ja saattaahan tuo neitokainen haluta tulla meitä moikkaamaan jo vaikka vähä aikasemminkin.. ;) Edulliset rattaat oot kyl Neeuska löytäny! :hello2 Paljonko makso ne "vanhat" Emmaljungat? :) Me hommattiin jotki Brion vanhat yhistelmävaunut (70e) mummolavaunuiks saa sit mummoki ajaa körökyytiä tytöntytön kans :)

Oon pähkäilly hoitolaukun kans, et millasen ostais..Aika hurjissa hinnoissa tuntuu osa liikkuvan..Kun oon sen verran pihi etten viittis satoja euroja pelkkään laukkuun työntää.. :smiley-angelic006 Hyviä ehdotuksia otetaan siis vastaan! :anyone

Suhvi - mä ostin taannoin stadiumista sellaisen "koululaukun" ja oon ollut super tyytyväinen :) oli halpa ja paljon taskuja!
Joteski outo tää uus näkymä täällä..ottaa varmaan aikansa että silmä tottuu...nooh...kiva että aloitit meille uuden ketjun tälle kuulle Neeuska hävinneen tilalle.

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin,lääkäri tosin sanoi että jos kipeitä harkkareita tulee jatkossa paljonkin niin himmailee ja ottaa sinne yhteyttä niin tarkastetaan tilanne ettei sit tuu pehmenemiset yllärinä ja "mansikka" ennen aikojaan ihmettelemään maailman menoa <3
Ihmettelen tätä väsymystä ja kiukkuisuutta edelleen, kun ei vaan niille näy loppua ja olen jo niin kypsä olemaan koko ajan kiukkuinen :/ pitäis varmaan vähäks aikaa päästä pois kotoo...jokin pieni reissu vois piristää...hmm...

Mullakin on ollu hoitolaukkuna se Stadiumin huippuhyvä olkalaukku, hintakaan ei ole paha vaikka ostaisi uuden laukun parin kk välein, laukku kun maksaa 9,90 :D On kyllä tosi käytännöllinen ja mahtuu vähän enemmänkin tavaraa :)
Suhwi, mä oon ettiny noita vanhoja emmaljungia jo tovin, tuntuu että jokapaikassa niistä pyydetään ihan älyttömiä summia, ollakseen kuitenkin n.20 vuotta vanhat... Mulla vaan kävi todella hyvä tuuri kun lähettiin miehen sukulaisiin pohjammaalle, sieltä löytyivät 15€:lla ja ovat kyllä todella hyväkuntoset :) Kelpaa kesävauvan nukkua tilavissa vaunuissa parvekkeella :)

Mulla ens perjantaina neuvola ja vasta sitä seuraavalla kerralla lääkäri, kaikilla tuntuu olevan jo näillä viikoilla... Mulla siis vasta joskus rv 30 kieppeillä.. :( Vähän jännittää kyllä tuo kohdunsuun tilanne, kun on jo supistellut hyvän tovin, pääsosin kivuttomana mutta nyt alkanut supistuksen yhteydessä/jälkeen tuntumaan ikävää polttelua ja vihlontaa tuolla kohdunsuulla... Noh toivotaan ettei siellä olis mitään vielä tapahtunut..

Muutenkin alkaa olemaan jo vähän tylsä olo, kun ei pysty kävelemään ollenkaan niin että syke nousisi, heti alkaa supistamaan tai pistämään kummasti mahassa.. Ens viikolla menen ostamaan kyllä uintikortin ja pakotan itselleni jostain sitä aikaa että pääsen uimaan edes kerran viikossa, tekisi hyvää noille rupsahtaneille selkälihaksillekin..

Että tämmönen aamunavaus tänään :D OIkein rattoisaa sadepäivää hyvät naiset, nyt ne lumetkin sulaa vihdoin! :)

Kiitti vinkeistä laukun suhteen, Neeuska ja Höpönlöpö :) Pitää käyä vilkuilemassa ko. laukkua.. :) Ootteko hommannu sit erikseen hoitoalustan mikä mahtuu kassiin?

Kiitti vinkeistä laukun suhteen, Neeuska ja Höpönlöpö :) Pitää käyä vilkuilemassa ko. laukkua.. :) Ootteko hommannu sit erikseen hoitoalustan mikä mahtuu kassiin?

Mä olen tykännyt niistä Liberon kertakäyttöhoitoalustoista :) Ja eivät ole tosiaan välttist kerttiksiä, mä vaihdoin uuteen aina ku vanha meni likaseks, eli kakka/pissatahran tullessa... Ovat kyllä näppäriä käytössä :)

Pöh, mä en yhtään osaa käyttää tätä uutta sivustoa. Mutta kai siihen tottuu. Tylsää vaan jos kaikki vanhat ketjut jää bittiavaruuteen, toivottavasti keskustelu ei siihen tyrehdy. Mäkään en edes muista mitä kaikkia kiinnostavia ketjuja meillä täällä oli.

Ei oikeastaan mitään asiaa, kunhan tulin valittamaan muutoksista :). Raskaana olevia ei pitäisi rasittaa millään uudella :).

Mäkin olen käyttänyt kertakäyttöhoitoalustoja hoitolaukussa, just samasta syystä kuin Neeuska, että sitten jos sattuu kakkaa luirahtamaan alustalle, sen voi nakata menemään. Muutenhan se yksi ja sama menee vaikka kuinka pitkään.

Mä aion ostaa jonkun uuden ihanan hoitolaukun, en vaan vielä ole löytänyt mieleistäni. Aikasemmin mulla oli Teutonian laukku, mutta siitä en erityisemmin tykännyt. Sitten kun poitsut olivat jo syöttötuoli-iässä, siirryin Hoppop (?? oliskohan nimi ollut tämä) -hoitolaukkuun, joka toimii samalla syöttötuolina. Siinä on siis laukussa itsessään vahvikkeet (ja turvavyö) ja se kestää 15kg:n painon, eli hyvin koko sen iän kun matkasyöttistä tarvitsee. Oli supersuper näppärä kun oltiin jossain liikenteessä tai kyläilemässä paikoissa, joissa ei ollut syöttötuolia. Samoin avoimessa päiväkodissa, kun rivi lapsia kävi samaan aikaan lounaalle, ei tarvinnut aina odotella syöttötuolin vapautumista :). Tuo laukku mulla on onneksi myös tallessa.

Ensi viikolla viikkoja sitten onkin kasassa jo 28 ja torstaina taas ultrataan pikkuista.

Meilläkin oli käytössä alustana liberon kertakäyttöset tai välillä sitten käytettiin käsipyyhettä/harsoa. Libero oli kuitenkin kätevä kun pysty heittämään likaantumisen jälkeen roskiin eikä tarvinnut enää likasena laukkuun pakata niin kuin pyyhkeen tai harson.

Tavallista laukkua käytettiin hoitolaukkuna ja hyvin toimi. Nyt kuitenkin kun uudet yhdistelmät ostettiin tuli mukana hoitolaukku ja ajattelin käyttää sitä. Muuten olisi kyllä entinen saanut kelvata :)

Matka syöttätuolia oon miettinyt kun pojan kanssa huomasin miten hankalaa välillä jossain oli syödä kun syöttötuolia ei ollut ja tuolilla ei vielä pysynyt. Sen kyllä kerkee myöhemminkin ostamaan mutta harkintaan oon laittanut :)

Ärsyttää kun ulkona tullut koko päivän vettä/räntää :( Toisaalta lumet saa kyytiä ja alkaa näyttämään enemmän keväältä :)

Mun oli pakko käydä stadiumissa katsomassa tota teidän mainostamaa 10 euron laukkua, ja niinhän siinä kävi että tarttui mukaan :biggrin

En kanssa osaa yhtään käyttää tätä uutta forumia, oon ihan pihalla koko ajan. Höh, ja kaikki hyvät ketjut katosi!:/

Joo kurja kyllä ku ketjuja on niin paljon hävinny :( Te jotka muistatte niitä ketjuja joita ootte ite alottanu ja jotka on kadonnu ni laittakaaha Miramarial viestiä tonne kysymykset ja vastaukset ketjuun... Sinne ku laittaa niitä ryhmän nimiä ni voi olla että osa niistä löytyis ja ne pystytään mahdollisesti palauttamaan :)
Ainaki masukuvat oli hävinny, samoin molemmat ne tarvikeketjut on hukassa.. :/ Mutta ku en muista niiden tarkkoja nimiä... Huoh. Ihanaa tää teknologia!

Pittää käyä minunki jostain laukkuliikkeestä kahtelemassa sitä hoitolaukkua..Prismassa ainaski on nii surkee laukkuvalikoima etten sieltä oo mieleistä löytäny.. :( Pitänee käyä citymarketissa välillä pyörähtämässä.. ;)

Täällä on kans koko päivän satanu vettä, aamusella sato tiskirätin kokosilla hiutaleilla räntää...just katoin mittaria nii 20mm on tullu vettä.. :) Lumet lähtöö! :) Paitsi että..sitä mukaa kun lumet sulaa, nii alkaa jännittää tuleva kesä... :)

Mulla kans käytössä pienempi pyyhe tahi noita kerttiksiä :) ja tuo matkasyöttötuolikin tuli esikoiselle hankittua se sack´n seat kun sekin menee niin pieneen ja on kevyt, eikä tosiaan tartte tuolia jonotella missään...mutta sehän ei ole ajankohtainen hankinta ihan hetkeen näille uusille tulokkaille <3
Viikko 27 alkoi ja aika hurjaa tää ajan kuluminen....kohtahan on kesä ;) jos noi pakkaset pysyy nyt ihan oikeesti poissa..??!!

Ja taas täälä jyllää mahatauti! perjantaina alko ja nyt taitaa hellittää. Astetta pahempi oli taas vaihteeks, ensiavussa vierailtii ja TAYSsissa :/ onneks ei ollu ku vaan tavallinen mahatauti. On kuulemma liikkeellä nyt todella paljon ja voi kestää jopa viikon. Vauvalla on kaikki ollu onneks hyvin, ainakin liikkeistä päätellen :)

Ootteko muut jo laskeneet liikkeitä? Tän päivän on tyttö ottanu melko rauhallisesti, ei oo kovin kummosta liikehdintää pitäny..Oonki täs miettiny, että pitäskö soitella neuvolaan vai mitä tekis..Yritin tyttöö herätellä tönimällä mahaa ja muutenki liikkumalla mut aika hiljasta on ollu.. :/ Vai onko tää iha normaalia, että välillä pitää paussia potkimisesta? Eilen kuitenki monotteli koko päivän iha kiitettävän kovaa.. :)

Mä oon kans huomannu noita hiljasempia päiviä ja oon pariin otteeseen niistä neuvolassa sanonu. Pahimpia on tosiaan just ne päivät, ku edellisenä päivänä on vauva ollut kovinkin vilkas ja seuraava päivä on kovin rauhallinen. Sillon oon menny makuulle ja laskenu liikkeitä, vaikka neuvolasta varsinaisesti ei sitä ole missään vaiheessa suositeltukaan. Ovat vain sanoneet, että samalla tavalla vauvoilla kuin aikuisillakin on niitä touhukkaampia ja rauhallisempia päiviä. Mutta kyllähän se heti stressaa, ei sille mitään mahda! :)

:blob5 Mulla kanssa hieman totuttelemista tähän uuteen ulkoasuun täällä keskustelussa... Ja masukuvia en näe enää ollenkaan. Höh! Voi olla ongelmia myös jossain omissa koneen asetuksissa...?
Mulla on ainakin tosi paljon eroa päivissä minin liikkeissä enkä ole osannut siitä olla huolissaan. Kun olen itse aktiivinen ja menossa paljon, mini liikkuu selvästi vähemmän. Kun taas otan rauhallisemmin, hän harrastaa kunnon kickboxingia ja välillä tuntuu että tulee masusta läpi. Toki olisin huolissani jos kokonaiseen päivään ei mitään tuntuisi, mutta joka päivä - hiljaisempinakin päivinä - kuitenkin liikkeitä on. Ja toiset päivät sitten taas ihan supervilkkaita. :laughing001
Täytyykin käydä tsekkaamassa tuota Stadiumin "hoitolaukkua"... Olin ajatellut että mun olemassa oleva marimekon olkalaukku voisi käydä hyvin myös hoitolaukusta ja saisi vaunuihinkin roikkumaan, mutta toisaalta joku missä kunnon vetskari voisi olla toimiva. Täytyykin alkaa tutkimaan tilannetta :flower

Onpahan tuo meidänki neiti vähä reipastunu täs päivän mittaan.. :) Tais vaan eilinen riehuminen neitiä väsyttää.. :) Mut kyllä vähä pisti miettimään, et onko kaikki kunnossa ku kuitenki normaalisti on aika vilkkaalla tuulella ihan päivittäin. :)

Tervehdys kaikille tosi tosi toooooosi pitkästä aikaan!!!!
Hiukan olen välillä käynyt kuulumisia lukemassa mutta kun yleensä puhelimen kanssa luen niin sillä on niin vaikea ruveta kirjoittamaan joten en ole viitsinyt,mut eniwei,hengissä ollaan edelleen :D Täällä edelleen molemmat masuasukit voivat hyvin,ovat jo reilun 1kg <3 oikein hienosti ja tasaisesti kasvavat. Ei olla sukupuolia haluttu tietää (vaikka tietoa melkein tuputetaan joka ultrassa ! ) musta kuitenkin tuntuu että ainakin ovat samaa sukupuolta kun niin täysin samaa tahtia menee kasvu ja jostain syystä tuntuu että olisivat poikia. Mut se selvinnee sit myöhemmin. oma olo rupee olee aika tukala,masu kun on aikas täynnä etten sanois... painoa ei ole tullut kun ehkä joku 8kg mut mahaa kyl on sit senki edestä,ja mitä lukee muilta kaksos-odottajilta ni toisilla on vielä paljon isompi maha ku mulla,voi raukkoja!!! Nyt vatsanympärys 108cm ja nyt pienet vasta rupeevat vauhdilla kasvamaan...
Aika paljon supistelee kun vähänkin tekee jotain rankempaa tai jos vaan seisoo liian kauan (ku tekee esim. ruokaa) ja nyt ne on ruvennu tekee hiukan kipeetä alavatsalle. Tähän asti kohdunsuun tilanne on kuitenkin ollut erinomainen mistä olen ollut erittäin kiitollinen! Vielä kun pääsis muutaman viikon eteenpäin ni ollaan jo hyvästi turvallisilla vesillä. Onneksi minulla on anoppi apuna kuka auttaa lasten hoidossa niin voin oikeasti ottaa iisimmin ja levätä jos masu sitä vaatii,muuten vois olla ihan eri tilanne. Esikoinen kovasti odottaa vauvojen syntymää ja joka päivä lukemattomia kertoja halii ja pusuttelee masua ja laulaa vaaveille <3 2v poikaa ei hirveesti kiinnosta :D ja mulla oli viikonloppuna 5kk tyttö hoidossa ni aika halipula oli pojulla ku vaavi lähti,kaiholla vaan äitiä katteli kun olin vaan vaavin kanssa. Voi äitin pikkuista kainaloista.Hänen kanssaan voi olla vähän hankalaa kun vauvat syntyy kun pitäis olla syliä jokaiselle. Mut nyt taidan mennä makoilee ja lukee,anoppi haki lapset yökylään,jipii ja voi ei! orpo olo mut silti niin kivaa olla rauhassa :D
Jaksamisiin kaikille ja pidetään masukit masun puolella vielä hyvä tovi! Kaikille myös kevään odotusta <3

Takaisin