Huhtikuun höpinät

Hei kaikille,

minäkin ilmoittautuisin mukaan, jos vielä mahtuu!
La olisi laskujen mukaan 29.11. ja eilen varhaisessa ultrassa löytyi pieni läpättävä sydän. :) Ikää minulla on 30 ja lapsi on 3.

Vielä kaipailisin ohjeita siitä facebook-ryhmään liittymisestä - tunnustaudun hölmöksi kun en löytänyt ohjeita siitä fb-ketjusta vaikka niitä piti siellä olla.

Ja onhan ryhmä tosiaan salainen, ettei se läjähdä uutisvirtaan/etusivulle tms.? Tätä raskautta kun ei vielä tässä vaiheessa viitsisi kuulutella...
 
Sitruunapippuri ei lävähdä mihinkään esille :)

Onneksi täällä saa vertaistukea juurikin oireisiin ja muuhun, muuten hajoisi pää.

Tänään ja eilen on ollut vaikeita päiviä sen suhteen että kun hoitaja ultrasi ja parilla päivällä tuli menkoista laskettuna perässä niin olen ollut siitä huolissani, viime kkm varhaisultrattiin ja sitten olikin pieni menehtynyt kun kehitys junnasi, suurinpiirtein samoilla viikoilla menen nyt. silloin näkyi ultrassa kuusi+ ja melkein kahdeksan piti olla. typerä turha paniikki varmaan näillä pahoinvoinneilla ja oireilla (tosin tänään en ole oksentanutkaan!!)
 
Tulikin mieleeni, että millä viikoilla mahan kasvun voi näkeä? Itsellä sellainen käsitys että aikalailla ekan kolmanneksen loppuvaiheilla. Mutta itellä nyt tuntuu, että toi maha ei oo enää vaan turvonnut, koska se on saman kokoinen koko ajan. Ja olen vasta noi viikoilla 7+5.. Mietin jo et onko siellä kaksoset :D mut joo katellaan, jännittelen jo kovasti neuvolaa joka on tiistaina :)
 
Asiasta seuraavaan...
Onko täällä kellään kokemusta noista tyttö- vai poikalapsi testeistä?
Luin netistä, että testin voi tehdä jo jopa viikolta 6 lähtien... Joo, olen utelias :D Olis kiva kuulla kokemuksia, että onko pitänyt paikkaansa? Totta kai noi testi on leikkimielisiä, ettei nyt ihan tosissaan kannata ottaa. Mutta  minkäs teet, kun ei jaksais odottaa varmaa tietoa :)
 
Joillain maha pyöristyy aikasemmin ja joillain vähän myöhemmin.
Itsellä esikoisen kohdalla en halunnut kertoa raskaudesta ennen viikkoa 12, mutta melkein kaikki ihmiset sen arvas jo ennen sitä, kun maha oli pyöristynyt :D Ja viikolta 10 asti ei mennyt enään farkut jalkaan, vaan piti ostaa jo silloin mammafarkut :/ 
Nyt menossa rv 7+5 ja mulla tuntuu kanssa siltä, että ei ole mitään turvotusta enään :D Mutta toisen lapsen kohdalla saattaakin maha tulla esiin aikasemmin :)
 
Takaisin
Top