Huhtikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sista81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sista81

Näppärä viestien naputtelija
Marraskuisten lasketut ajat. :)

cardelia / 23v/ toinen / 28.10.13 / K-pks

marjii / 31/ viides / 30.10.13 / TAYS
Kisu3 / 29 v. / kolmas / 01.11.13 / KOS (Kät, Kätilöopiston sairaala)
Bofink / 28v / toinen/  01.11.13 / Keski-suomen keskussairaala

hemasira / 23v / ensimmäinen / 01.11.13 / SKS
Tiupu / 21v / ensimmäinen / 02.11.13 / KHKS
iita / 29v / toinen / 2.-8.11.13? / KOKS
Serpentiini / 30v / kolmas / 03.11.13 / Keski-suomen keskussairaala
maira / 23v / ensimäinen / 03.11.13 / Kätilöopisto Helsinki
mimimi / 25v / ensimmäinen / 03.11.13 / kättäri helsinki
Sann3 / 20v / toinen / 04.11.13 / Porvoon sairaala 
Sadepilvi* / 33v / toinen / 4.11.13 / OYS
Minel / 27v / toinen / 04.11.13 / KOKS
RSatu / 23v / ensimmäinen / 05.11.13 / SatKS 
muhlitar / 21v / toinen / la 05.11.13 / ekks 
ladyluck / 28v / ensimmäinen / 5.11 / kätilöopisto
Relanna / 29v / toinen / 06.11.13 / NKL? 
Korppi / 31v / kolmas / 7.11.13 / Tyks
Vauva3 / 26v / kolmas / 08.11.13 / Keski-suomen keskussairaala
Miikki / 19v / toinen / 09.11.13 /
Jomael / 38v / toinen / 09.11.13 / TYKS
rianna / 28v / toinen / 09.11.13
kaimus / 29v. / ensimmäinen / 10.11.13 / Jorvi
Stinja / 24v / ensimmäinen / 11.11.13 / KOKS
hikka / 29v / toinen / 11.11.13 / KOS 
etk  / 25v / kolmas / 11.11.13 / seinäjoen keskus-sairaala 
nitsu / 25v / ensimmäinen / 11.11.13 / Satakunnan keskussairaala
SofiaK / 27v / neljäs / 13.11.13 / SeKS
MarjaKu / 29v / toinen / 13.11.13 / PHKS
mamulson / 25v / viides / 13.11.13 / kätilöopisto
ninetsu / 26v / kolmas / 14.11.13 / K-PKS 
Niian /31v / ensimmäinen / 14.11.13 / Jorvi
Azalea / 24v / toinen / 15.11.2013 / TYKS
Kaari / 39v / ensimmäinen / 15.11.13 / TAYS
Nortsi / 24v / toinen / 15.11.13 / TYKS
-enkuli- / 27v / kolmas / 18.11.13 / Jorvi
-JONSKU- / 23v / ensimmäinen / 20.11.13 / HUS-Hyvinkään sairaala
misu90 / 22v / ensimmäinen / 20-22.11.13 / SKS
iDelissa / 24v / ensimmäinen / 21.11.13 / Lohjan Sairaala
annapusu / 36v / ensimmäinen / 21.11.2013 / TAYS
Mysterious / 36v / kolmas / 22.11.13 / Keski-Suomen keskussairaala
Joshie / 24v /ensimmäinen /23.11.13 / OYS
Laurushka / 23v / ensimmäinen / 25.11.13 / naistenklinikka 
Armiliisa / 29v / toinen / 24.11.13 / Kätilöopisto
sussuli / 25v / toinen / 24.11.13 
Peppiina80 / 32v / ensimmäinen / 24.11.13 / Jorvi
*Sara / 29v / ensimmäinen / 25.11.13 / TYKS
Kisu8 / 30v / 26.1.13 / kolmas / Kätilönopisto
Junni / 19v / ensimmäinen / 28.11.13 / KYS
Tussilago / 31v / toinen / 30.11.13 / TYKS
hakael / 30 v / ensimmäinen /30.11.13/ EKKS

Kuukausiketjut on kyllä hyvä idea!

Täällä vietellään rauhasta koti-iltaa myös. Koko päivän olin ihan tuhottoman väsyksissä, vaikka viime yönä nukuin yli 10h. Aamusta oli ällöolokin taas, mutta makoilu ja kahdet päiväunet, niin jaksoin vähän tehdä remonttia ja käydä kuntosalillakin. Päivän päälle sauna ja alkoholiton siideri, niin oonkin taas ihan valmis sänkyyn!

Alkaa seitsemäs raskausviikko, eikös se tarkota, että keskenmenon riski on nyt jotain 10% luokkaa enää? :)

Perussunnuntai aamu. Oireet poissa pääosin joten pelko siitä. Ja kevät ja kissankarva... Voi hyvänen aika miten paljon tätä karvaa on :D Yhdestä koirasta ja kahdesta kissasta sitä tuntuu irtoavan. No ei auta, poju pitää saada näyttelykuntoon parinviikon päähän joten harjataan ja harjataan...
Itsellä ollut aina keväisin allergialääkkeet, nyt huolestuttaakin millainen allergiakevät tästä on tulossa. Nyt on pikkulentsu päällä niin mietityttääkin onko tämä allergiaa vai flunssaa. Lääkkeitä kun ei uskalla mittään ottaa oikeen

Lumisateista sunnuntaita :/
On tosiaan hyvä vähän jakaa näitä ketjuja!!
Oireetonta täälläkin hirmuista väsymystä lukuunottamatta, tämä on niiiin tuskaisaa odotusta. Eka neuvola oli viime keskiviikkona, eipä siellä oikiastaan mitään, ohiteltiin juttuja kun tuli siellä jo joulukuussa käytyä. Varasin vko:n 12 ultran 25.4...kyllä on odottavan aika pitkä, huh!
Niian täällä aivan sama juttu, kahden koiran ja yhden kissan taloudessa, karvaa on älyttömät määrät, erittäin rasittavaa vaikka imuroi välillä kahdesti päivässä niin silti "uidaan" niissä. Onneksi meillä ei ihmeämmin tarvitse edes tuleviin näyttelyihin valmistautua tuossa karvassa :)
Tosiaan lunta tulee taivaan täydeltä, meillä on grilli ruokaa, jep ei kun tuonne pyryyn  seisoskelemaan :D

Suviit. 

Tapaamisiin yleensä ole lähtenyt innolla (varsinkin kun suurin osa kaereista ja sukulaisista on Oulussa), mutta tosiaan sitten joskus toukokuussa. 15.5. asti on ihan hirveän kamalan kiireistä.

Meillä haisee oksennus. Neljän ihmisen vatsatauti ei tee hyvää jälkeä. Marraskuussa meitä on jo viisi ja tällä perheellä on oksennustauti kerran vuodessa. 

Kuukausittaiset ketjut oat hyvä idea. Ei niitä kuitenkaan tule kuin kymmenisen kappaletta.

Puuh.. töissä taas viikon loman jälkeen... v-ä-s-y-t-t-ä-ä.. no, kai tämä tästä taas alkaa rullata, kun aikansa sinkoilee sinne tänne ja tuonnekin :) Aamulla oli todella hankalaa päästä hereille, tosin tuli valvottuakin yhteentoista illalla, kello oli soimassa 5:30 mutta heräsin jo viideltä.

Yhdeksäs raskausviikko olisi aluillaan, jotenkin vaan tuntuu niin olemattomalta asialta koko raskaus, kun oireita ei juurikaan ole, edelleenkään. Tai ei ainakaan mitään isoja, rinnat pienesti arat tietyiltä osin, väsyttää aina, kohdussakaan ei tunnu oikein mitään ihmeellisempiä juttuja.. tosin mitään ei ole tullut uloskaan, joten joko siellä kasvaa murunen tai sitten ei, ensi viikolla se sitten selviää, onko siellä ketään enää elossa, sitä ennen en uskalla edes toivoa.

Oksennustaudeilta ja flunssilta ollaan onneksi vältytty ainakin toistaiseksi, vaikka isännän teini onkin koulussa, ja siellä kai niitä pöpöjä liikkuu melkoisesti. Tsemppiä ja pikaisia paranemisia niille, joiden perheissä pöpöt jyllää! <3

Nyt pitäis kai jatkaa töitä :P

Täällä pahoinvointi sen kun jatkuu eikä ole oikein voinut mitään muuta tehdä kun levätä. Koiran karvat on riesana täälläkin, varsinkin kun ei jaksa oikein normaaliin tapaan siivota. Mutta jospa tämä olo tästä pikku hiljaa helpottaisi...

Ensimmäinen neuvolakin on nyt takana, mutta eipä siellä mitään sen kummempaa tapahtunut. Vino pino luettavaa tosin saatiin mukaan. :) Seuraavaksi olisikin sitten lääkärin tarkastus. Ja nyt odotellaan että tulisi kutsu ultraan. 

hakael: Meille lääkäri sanoi varhaisultrassa (6+3), että jos siinä vaiheessa sydän lyö ja kaikki on hyvin, niin 92 % todennäköisyydellä kaikki menee loppuun asti hyvin. Eli keskenmenon riskin pitäisi olla jo alle 10 %. :)

Lohduttavaa kuulla tuo mitä lääkäri on sinulle sanonut. Kävin viime viikolla varhaisultrassa, ja masussa löi sydän. Ultrassa oli mullakin 6+3. Pelottaa niin paljon että tulee keskenmeno.

Jes hyvä kun Tussilago kopsas tännekkin ton rimpsun niin pysyy mukana koko ajan. :) Päivittele sie sit puolestasi tänne kun tulee lisää porukkaa listaan niin en enää tonne ekaan ketjuun laita. :)

Tää väsymys vaan jatkuu! Ja viime yön nukuin tosi huonosti eli väsyttää vaan vielä enemmän. Heräsin tytön mölinöihin yhen aikaan ja kävin vessassa jonka jälkeen pyörin varmaan pari tuntia ku en saanut millään unen päästä kiinni. Sekä joka yö näen unia. En siis koskaan aikasemmin oo nähnyt juurikaan unia. Jotenkin hurjaa.

Kaveri laitto juuri viestiä että doppleri lähti tänään postiin eli hyvällä tuurilla pääsen huomen illalla kokeilemaan kuuluisko sydämen sykkeitä. Oi että en malta odottaa huomiseen!! :) Harmi ku on vielä pitkä päivä töissä huomenna. :D
Onko muut kokeilleet kotidoppleria?

rv 10+3 <3

Edelliseen ketjuun oli tullut monta uutta rimpsua niin lisääkö Tussilago ne tänne suoraan vai laitanko tonne edelliseen ketjuun ja kopiot ne tänne? :)

Moikka kaikille!
Täällä ilmoittautuu uusi marraskuun odottaja mukaan:)

Jeffe / 33v/ toinen / 23.11.13 / pk-seutu
Täällä menossa rv 8 ja viikon ajan on saanut oksennella. Muut raskausoireet, kuten väsymys, on ollut ihan siedettävää, mutta tää pahoinvointi on tosi lannistavaa.  Esikoinen syntyi melkein 2v sitten ja tuolloin kärsin myös tosi rajusta pahoinvoinnista, paino laski ja päivät kului ihan zombiena. Oksentelu oli välillä niin hallitsematonta, että nesteetkään ei pysyneet sisällä. Tuolloin pelastukseni oli Postafen-matkapahoinvointilääke, joita otin pahimpiin hetkiin. Sillä oksentelu loppui aina hetkeksi ja sai vähän kerättyä voimia. Niitä on taas hankittu kaappiin. Olin optimistisesti ajatellut että tällä kertaa oksentaisin vähemmän, mutta ainakin alustavasti näyttäisi siltä että turha toivo. Hankalaa tästä tekee sen, että nyt sitä ei voi vain sohvan nurkassa huokailla huonoa oloaan ikkuna auki miehen laittaessa itselleen ruokaa, vaan esikoinen vaatii oman huomionsa.
Noh, kaikki konstit on taas käytössä, joten eiköhän tästä taas joten kuten selvitä. Ensi viikolla neuvolaan, jossa varmaan taas vain todetaan että "voi voi. syöhän reippaammin." Koin neuvolan suhtautumisen raskauspahoinvointiin viimeksi täysin vähättelevänä.

Miten olette pystyneet käymään töissä tämän pahoinvoinnin kanssa? vai oletteko suosiolla ottaneet sairaslomaa? Tää on hankala aihe, koska mikäli oksentelu pahenee, mä en tiedä kuinka olla töissä. Mutta jos mä sairaslomaa haen, niin sittenhän mun täytyy selittää ainakin esimiehille ja sitä kautta sitten koko työyhteisölle että mikä mulla on. Eikä eka kolmannes edes ole ohi...

tsemppiä kaikille:)

Jeffe

Itselläni kans alkaa aina keväisin koko kevään ja kesän kestävä flunssa, siitepölyallergiasta johtuen siis. :( Neuvolalääkäri sanoi että voin ihan normaalisti käyttää sitten allergialääkkeitä ja nenäsuihkeita, mutta jotenkin silti arvelluttaa. En edes särkylääkettä uskalla ottaa vaikka parasetamolia saiskin käyttää kohtuudella. Joten kauhulla odottelen allergiaoireita.. :( Toi nenäsuihke on ainakin ollut ihan paras asia maailmassa aina keväisin ja kesäisin, ilman sitä nukkumisesta ei tule yhtään mitään kun nenä on niin tukossa ettei henkeä saa..

Jeffe: Kannattaa vain suosiolla ottaa sairaslomaa! Mä kerroin pomolle ja osalle työkavereista jo viikolla 8, kun mun piti käydä labrassa ja sokerirasituksessa työajalla, niin päätin sitten jo kertoa. :) Mutta tosiaan, itse en ainakaan vois kuvitella tekeväni töitä jos kokoajan pitäis oksennella ja olis huono olo. :/ Toivotaan että sun pahoinvointi alkais pikkuhiljaa helpottamaan! :)

Heippa hei!

Täällä yksi lisää ilmoittautuu joukkoon mukavaan. Vihdoin sain itseni raahattua koneelle ja kaivettua salasanat tänne sivustolle uudestaan esiin. LA olisi siis marraskuun 5 ja pahoinvointi on ollut niin uuvuttavaa, etten vaan ole aikaisemmin saanut kirjoitettua tänne, vaikkakin olen juttujanne plussasta asti lueskellut. Esikoinen on vuoden vanha ja ikäeroa heille siis napshtaa noin 1v8kk, joka hieman jännittää mutta toisaalta ihanaa, että esikko saa pian leikkikaverin :)
Tuohon face-ryhmään olisin kanssa kiinnostunut, liittymään, sillä se on ollut todella iso tuki ja turva esikoisenkin kanssa.
Olen siis kesällä 29-vuotta täyttävä, jolla lapsi, koira ja kissa sekä tietenkin se syypää kaikkeen, eli aviomies :D

Jeffe: hmm, se taisikin olla juuri Postafen nimistä lääkettä mitä mulle varhaisultran tehnyt täti suositteli kovaan pahoinvointiin, josta silloin kärsin :)  Nykyään se on siis mulla hellittänyt jo vähän enkä lääkkeitä tarvi mutta ultran jälkeen unohdin heti sen lääkkeen nimen :) Oli kuulemma ollut käytössä vuosikymmeniä eikä mitään haittoja ollut todettu sikiölle.

Tere tulemast kaikki uuden uutukaiset. Tahtoo itsellä jutustelu nykyään jämähtää tuonne facebookiin. Se on kuitenkin salainen ryhmä eikä tällainen julkisesti luettavissa, joten kivempi siellä kertoa ja vertailla omia juttujaan. (ne ohjeet liittymiseen kai löytyy vielä tosta facebook ketjusta)

Maha pömpöttää jo kovasti mutta vielä sen on saanu piiloon ja omenalihavuuden piikkiin :) Iltaisin paha olo velloo ja usein oksennan iltapäivän syömiset mutta aamut ja päivät menee suht hyvin. Naama kukkii finnejä, kilojakin on varmaa jo tullut yks tai kaks tän hillittömän nälän vuoksi. Vatsaa painaa, turvottaa ja ajoittain kipuilee, mutta uskon että toistaiseksi kaikki lienee hyvin. Parin viikon päästä niskapoimu-ultra ja jos kaikki ok niin sitten uskaltaakin jo antaa vatsan pömpötellä niin paljon kuin sielu sietää :)

Liikuntaa pitäis vaan ottaa kalenteriin 200 % enemmän kuin nykyään. Ei tahdo iltaisin jaksaa töiden jälkeen yhtään mitään! edes iltakävelylle :( Pitkät kävelyt muutenkin on mulla huono valinta, sillä alaselkä alkaa helposti kipuilemaan kävellessä, kai jotain iskiaan tyyppistä vaivaa. Iskiaan ärtymistä odotellessa...

Suviit:lle pahoittelut vielä ikävistä uutisista :( 

tervetuloa uudet!

täällä oksennellaa noin joka toine aamu eikä kahvia voi oikee juoda ei mitää,päivät menee ok ja mahalle eie nää tunnu pahalta tai hirveesti nipistele..
jee muutama päivä np-ultraan maanantaina! <3 vähä jännittää..

mulle varhaisultrassa sanottii ku kysyin et miähän vaa voi sattua ja niin se sano et vasta joskus viikolla 9 on jo melkee turvassa,mut tietää ainaki ettei ollu tuulimuna..

onpa snyt ketjuja,taidan jättää kirjottamisen ja lukemisen vähemälle menee liia vaikeeks mulle ja meinaatteko joka ketjuunki kirjottaa nuo listat,sikshän se ois kätevää lukea kaikki kuulumiset yhestä ku miljoonasta eri ketjusta mä en ala ;)

Enpä oo kirjotellutkaan pitkään aikaan. Täällä väsymys on aivan mahdotonta, kun töitten jälkeen takamuksensa sohvalle iskee niin on työ ja tuska et pääsee illalla omaan sänkyyn nukkuun. Huono olo tulee vaan jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Tänään kävin verikokeessa np-ultraa varten ja se onkin sitten viikon päästä sunnuntaina. Voi kunpa se tulis pian niin ei tarvis pelätä koko ajan et onkohan pikkunen olemassa/elämässä. Toisaalta toivois et tää väsymys jo hellittäis, mutta omalla tavallaan se taas on oire jonka vuoksi tavallaan uskoo/tietää pikkuisen olevan elossa.

Tervetuloa kaikille uusille :)

Mun mielestä esikoisen Vau-ryhmä toimi hienosti. Siellä oli paaaaljon ketjuja aiheen mukaan ja kiinnostuneet kirjoittelivat niihin. Nyt olen sieltä lueskellut, millaisia fiiiksiä silloin alkuraskaudessa oli :) Sellaisia juttuja ei saa järkevästi kaivettua mistään FB-ryhmästä (varsinkaan, jos siitä on jo eronnut ;) ). Nyt tosin kirjoitan raskausblogiakin vähän päiväkirjatyyliin, jotta itelle jäisi jotain talteen. Ja tuohon nimilistaan vielä, että minusta olisi kyllä parempi, jos se olisi yhdessä paikassa. Mutta voin mä nuo uudet tähän ketjuunkin kopioida, ihan miten vain.

Jäi tässä pari päivää väliin, kun oli niin huono olo ja kova väsymys. Töissäkin oli oikein töitä, ettei ehtinyt netissä roikkua koko päivää ;) Lisäksi mulla on noussut kolmena iltana peräkkäin kuumetta ja tänään alkoi henkeä ahdistaa. Eli saikulle jään loppuviikoksi. Onneksi äitini lupasi katsoa esikoista huomisen, joten saan yhden ihan oikean lepopäivän.

Tänään  sain ihanan paketin postista! Kaveri lähetti dopplerin. Pariin kertaan yritin aikasemmin illalla kuunnella, ei kuulunut. Sitten tää kaveri sano että olithan ihan selällään ja painoit kunnolla. En olin puoli-istuvas asennos. No kolmas kerta toden sanoi ja menin selälleen ja pyysin miehen paino avuksi ja äänet ihan täysille niin sieltä hentoinen sytke kävi. <3 Ihan huisia! <3 
Nyt jaksaa oottaa ensi viikon np-ultraan! <3

Rv 10+4 <3

Takaisin