olipa annemari teillä kurja neuvola-reissu... =(
muistelin kans, että meillä tuo esikoisen turvaistuin oli jompi kumpi, 9kk tai 9kg lähtien. ja onhan tämä pikku mies jo 10kg...
mää myös silloin esikoisen kohdalla lueskelin noita autoliiton testejä ja pähkäilin, että minkälainen istuin sitä ostetaan. ostettiin tuo römerin istuin, kun palasin äitiysloman jälkeen takaisin töihin ja autolla piti alkaa enempi ajaa. olihan sillä hintaa, melkein 400€, mutta ainakin sen piti olla hyvä. ja mulle on ehoton se ISOFIX-KIINNITYS!
täytyy sitten kun on rahaa enempi, niin ostaa esikoiselle seuraavan koon istuin, nii saa tämän pienemmän kossin pois kaukalosta... vaikka esikoinen on vasta 2,5 vuotias ja muistaakseni tuo istuin pitäisi mennä myös 3-4 vuotiaaksi asti, mutta kun poika on niin pitkä, että niskatuki (?) on jo niin ylhäällä kuin sen saa...
meille kyllä riittää, ainakin toistaiseksi, nämä 2 poikaa... toki mulla on ikävä sitä raskausaikaa, isoa pallomahaa... ja sitä että joku ehkä välillä passaski, nyt joutuu tehä kaikki ihte... välillä mulla on vähä ikävä sitä aikaa ennen lapsia, sai tulla ja mennä miten haluaa. mutta päivääkää en kyllä vaihtais pois, että on nuo lapset kuitenki nii ihania ja hauskoja tapauksia! =)
mutta välillä kyllä toivois, että ois ees kerran kuusa semmonen päivä, että pääsisin yksin kunnon juoksulenkille, shoppailehe, kampaajalle (ihte oon valamistunu 7v sitte kampaajaks, nii "joutuu" sitte ihte leikkaaha ja väriäähä oman pään. ja monen muunki pään...) tai tekehe jotain muuta ihtelle mieluisaa hommaa...
mieheni on yrittäjä ja aamusta iltaha menosa, viikonloppusin saattaa olla kotona jomman kumman päivän, mutta yleensä sillonki huoltaa koneita tuola ulukona. että tosi palio saan olla yksin poikien kans kotona... =( illalla jos mies on vielä töisä ko on poikien nukkumaa menoaika, laitan ne nukkuhu ja alan pinkkailla pyykkejä, keräähä leluja, järkkäilehe paikkoja, tyhyjentähä tiskikonetta ja tekehe muita kivoja kotitöitä... =/
joskus kyllä saatan olla sen verran raju, että niitten kotitöitten jäläkee vielä kahton salkkarit ja veivaan samalla stepperiä tai zumbaan...
mulla alakaa jo tuo poikien pukeminen ottaha pattihi, että ootan nii kesää ja lämpimiä ilimoja, että ei menis aina hulluna aikaa siihen että päästää ulos... sais vain avata oven ja mennä sinne pihalle. nostan kyllä hattua perhepäivähoitajille, joilla on just tuommosia pari vuotiaita lapsia ja ne vain lähtee niitten kans joka päivä ulos ja pukee vaatteet päälle...
no joo, nyt pienempi kaveri heräs "aamutirsoilta", esikoinen kahto puuha-peteä, nii mamma pysty hetken surffailla netisä... =)