Huhtikuu syntymäkuukautena

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samoja ajatuksia kuin muillakin. On todella mukava saada kevät vauva. Ei tosiaan tarvii enää pukea niin paljoa päälle, kun ulos lähtee ja sitten talveen mennessä on kumminkin jo kasvanut enemmän niin se pukeminenkin helpottuu. Esikoinen syntyi maaliskuun alussa ja silloin oli vielä paljon lunta ja aika kylmä. Eikä sitten tosiaan tarvii olla helteillä viimesillään raskaana. Kuopus syntyi heinäkuun lopussa ja meni vielä kaksi viikkoa yli ja käynnistykseen niin oli kyllä loppu odotusaika aika tuskaista.
Miehellä on vielä sellainen työ, että kesä on sesonkiaikaa ja hän pitää vasta talvella kaikki lomat niin hän on mielissään, että saa ees keväälläkin pitää vähän isyyslomaa 😊
 
Yksi selkeä plussa on, että ei tarvitse olla kesähelteillä raskaana. En tykkää yhtään kesähelteistä muutenkaan.

Huono juttu on, että täytynee mennä takkiostoksille, kun ei taida viileän kauden takki mahtua päälle sitten, kun vatsa alkaa kasvaa. 😅
Lisäksi autottomana vähän jännittää, kun täytyy hoitaa työmatkapyöräilyt liukkailla vatsan kanssa. Muutenkin vähän jännittää, että kuinka pitkään pystyy ylipäätään pyöräilemään. (Kaikkea sitä jo miettiikin, vaikka on vasta ihan alussa, eikä ole minkäänlaista varmuutta päästäänkö loppuun saakka.)
 
Muokattu viimeksi:
Huhtikuu on mun mielestä ihana kuukausi saada vauva. Mulla on nyt yksi maaliskuinen ja yksi kesä-heinä taitteessa syntynyt. Maaliskuisen odotus oli helpompi, toki talvivaatteet piti olla jättikokoa odotusaikana mutta kuopusta odottaessa sattui yhtäjaksoiset helteet toukokuusta kesäkuun loppuun niin oli aivan karmeaa olla viimeisillään siinä +30 lämmössä. Eli olen tosi tyytyväinen tähän huhtikuun ajankohtaan ja sit on ihana kesä edessä vauvan kanssa 🥰
 
Mulle ei oo enää väliä ajankohdalla, aiemmin ajattelin et jotkut kuukaudet ehdottomasti ei (kuten joulukuu), mutta kun se joulukuinen tulikin aluille vahingossa ja myöhemmin todettiin kkm, niin harmitti paljon ettei saatu meidän omaa joulutonttua ☹️ eli kaikki kuukaudet on ihania!
 
Yksi selkeä plussa on, että ei tarvitse olla kesähelteillä raskaana. En tykkää yhtään kesähelteistä muutenkaan.

Huono juttu on, että täytynee mennä takkiostoksille, kun ei taida viileän kauden takki mahtua päälle sitten, kun vatsa alkaa kasvaa. 😅
Lisäksi autottomana vähän jännittää, kun täytyy hoitaa työmatkapyöräilyt liukkailla vatsan kanssa. Muutenkin vähän jännittää, että kuinka pitkään pystyy ylipäätään pyöräilemään. (Kaikkea sitä jo miettiikin, vaikka on vasta ihan alussa, eikä ole minkäänlaista varmuutta päästäänkö loppuun saakka.)
Minä pyöräilin myös ekassa raskaudessa paljon. Työmatkoja pyöräilin siihen asti, kunnes jäin sairaslomalle joskus vähän ennen viimeistä kolmannesta. Mun eka raskaus alkoi joulukuussa niin pyöräilin sen koko talven siinä myös siis. 😁Välillä piti mennä tosi varovasti, kun oli liukasta 😬 Mutta oon aina ollut tosi varovainen pyöräilijä, en edes muista kuin joskus lapsena pari kertaa kaatuneeni. Muistan myös, että pyörällä pääsi jotenkin tosi kevyen oloisesti ja vaivattomasti eteenpäin, kun ainakin itsellä alkoi raskaana ollessa jossain kohtaa seisominen ja kävely tuntumaan aika raskaalta. Niin pyöräily oli ihan positiivinen kokemus ainakin itsellä. Toki vaihtoehtojakaan ei oikein ollut, kun ei ollut autoa ja työmatka sen verran pitkä, että kävely ei ollut vaihtoehto ja bussia ei oikein mennyt. Nykyään en tiedä mitä tekisin, sillä olihan se talvipyöräily jäisillä keleillä aika hurjaa, mutta halusin jakaa kokemuksen, että mahdollista kuitenkin on 😅
 
@lovechild Kiitos kokemuksesi jakamisesta.

Ei auta muu kuin kokeilla, että kuinka pitkään uskaltaa ajaa pyörällä. Onneksi on nastarenkaat ollut jo monta talvea käytössä, niin auttaa liukkailla. Täytyy vain valita kahdesta vaihtoehdosta se hiljaisempi reitti. Itse koen suurimpana uhkana muun liikenteen. Täällä ei autoilijat oikein tunnu aina ymmärtävän väistämisääntöjä, vaikka ne on kerrottu ihan liikennemerkeilläkin, eikä sen suhteen pitäisi olla epäselvyyksiä.

Onneksi nyt ei mikään mahdoton matka ole kävellenkään, mutta sen verran pitkä, että aamuvuoroon ei ainakaan kauheasti houkuttele lähteä tarpomaan kävellen, ainakaan sitten, kun vatsa alkaa painaa. 😅
 
Yksi selkeä plussa on, että ei tarvitse olla kesähelteillä raskaana. En tykkää yhtään kesähelteistä muutenkaan.

Huono juttu on, että täytynee mennä takkiostoksille, kun ei taida viileän kauden takki mahtua päälle sitten, kun vatsa alkaa kasvaa. 😅
Lisäksi autottomana vähän jännittää, kun täytyy hoitaa työmatkapyöräilyt liukkailla vatsan kanssa. Muutenkin vähän jännittää, että kuinka pitkään pystyy ylipäätään pyöräilemään. (Kaikkea sitä jo miettiikin, vaikka on vasta ihan alussa, eikä ole minkäänlaista varmuutta päästäänkö loppuun saakka.)
Ah, tuli elävästi mieleen mun jättitakki maaliskuisen raskaudesta. Ostin vero modasta normimalliston takin kokoa 3XL ja se oli oikeesti ihan valtaisa 🤣 muutenkin jotain oversize mallia, mut maha oli niin pitkällä edessä että mikään mammamalliston takkikaan ei mahtunut kiinni! Se oli pitkä ja musta ja mieheni kutsuu sitä edelleen kaikella rakkaudella muumimöröksi 😅 harmi että se oli aivan sekundalaatuinen, vuori repesi kolmesta kohtaa ja vetoketju irtosi liitoksistaan joten tällä kierroksella joutuu hankkimaan uuden muumimörön.
 
Siis en tosiaan tiiä millä takilla pitäis sitten talvi kestää.
 
Meillä on esikoinen tammikuinen ja silloinkin oli ihana mennä kesää ja valoa kohti! ☀️
Jos jotain miinuksia pitää etsiä niin joulu menee ruokarajoitteilla ja talven liukkaat kelit on aika kuumottavia ison mahan kans.😅
 
Kuulin keskiviikkona sellaista neuvolassa että katkarapuja saa syödä, riippuen valmistustavasta ennen pakastusta. Jos ne on kypsennetty ja jäähdytetty ennen pakastusta niin saa syödä. Ajattelin että ei oo sitten joulu ihan pilalla, lämmnsavulohta ja katkarapuskagenia pöytään vaan. 😋

Miehelle sitte kirjolohen mätiä, kamala katsoa kateudesta vihreänä kun toinen vetää kirjolohen mätiä saaristolaisleivällä. 😪
 
Kuulin keskiviikkona sellaista neuvolassa että katkarapuja saa syödä, riippuen valmistustavasta ennen pakastusta. Jos ne on kypsennetty ja jäähdytetty ennen pakastusta niin saa syödä. Ajattelin että ei oo sitten joulu ihan pilalla, lämmnsavulohta ja katkarapuskagenia pöytään vaan. 😋

Miehelle sitte kirjolohen mätiä, kamala katsoa kateudesta vihreänä kun toinen vetää kirjolohen mätiä saaristolaisleivällä. 😪
Entä jos niitä ei ole pakastettu mutta ovat kypsennettyjä ja jäähdytettyjä 🤔 mieluummin nakertelisin niitä mitä myydään kalaosastolla, kun pakastettuja 😅
 
Entä jos niitä ei ole pakastettu mutta ovat kypsennettyjä ja jäähdytettyjä 🤔 mieluummin nakertelisin niitä mitä myydään kalaosastolla, kun pakastettuja 😅
en osaa sanoa, täytyy kysellä vielä kun seuraavan kerran menee neuvolaan. Ensi viikolla on kuopuksen 5v neuvola, niin silloin voisin kyllä kysellä siinä sivussa..
 
Entä jos niitä ei ole pakastettu mutta ovat kypsennettyjä ja jäähdytettyjä 🤔 mieluummin nakertelisin niitä mitä myydään kalaosastolla, kun pakastettuja 😅
Mä oon ainakin syönyt hyvällä omallatunnolla kaikenlaisia katkarapuja… Jostain luin että ok syödä, kunhan eivät ole raakoja eli harmaan värisiä.
 
Takaisin
Top