Huhtikuu syntymäkuukautena

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Burkei

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2025
Millä mielin odotatte huhtikuista? :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Itse oikein hyvillä mielin! Jos olisi mahdollista valita koska tulee raskaaksi (itsellä ei ainakaan ole varaa valita) niin valitsisin juuri tämän ajankohdan! Kesä ja kaikki mahdolliset lomareissut ja muut riennot alkaa olla takana päin ja mukava alkaa rauhoittua syksyä kohti. Ja ensimmäinen kolmannes ja pahoinvointi kerkeää loppua jouluksi. Ja mammalomalle saapi jäädä alkukeväästä kun valo alkaa lisääntyä. Ja ensi kesänä vauva on jo sen ikäinen että uskaltaa poistua kotoa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: (miten niin olen miettinyt tätä?)

Huhtikuu on mielestäni myös kiva kuukausi juhlia esim lapsen kaverisynttäreitä kun pystyy jo touhuta ulkona:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja ylipäätään huhtikuu on kaunis kuukausi pitkän ja pimeän talven jälkeen.
 
Millä mielin odotatte huhtikuista? :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Itse oikein hyvillä mielin! Jos olisi mahdollista valita koska tulee raskaaksi (itsellä ei ainakaan ole varaa valita) niin valitsisin juuri tämän ajankohdan! Kesä ja kaikki mahdolliset lomareissut ja muut riennot alkaa olla takana päin ja mukava alkaa rauhoittua syksyä kohti. Ja ensimmäinen kolmannes ja pahoinvointi kerkeää loppua jouluksi. Ja mammalomalle saapi jäädä alkukeväästä kun valo alkaa lisääntyä. Ja ensi kesänä vauva on jo sen ikäinen että uskaltaa poistua kotoa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: (miten niin olen miettinyt tätä?)

Huhtikuu on mielestäni myös kiva kuukausi juhlia esim lapsen kaverisynttäreitä kun pystyy jo touhuta ulkona:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja ylipäätään huhtikuu on kaunis kuukausi pitkän ja pimeän talven jälkeen.
Ihan samoja ajatuksia täälläkin!
 
Millä mielin odotatte huhtikuista? :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Itse oikein hyvillä mielin! Jos olisi mahdollista valita koska tulee raskaaksi (itsellä ei ainakaan ole varaa valita) niin valitsisin juuri tämän ajankohdan! Kesä ja kaikki mahdolliset lomareissut ja muut riennot alkaa olla takana päin ja mukava alkaa rauhoittua syksyä kohti. Ja ensimmäinen kolmannes ja pahoinvointi kerkeää loppua jouluksi. Ja mammalomalle saapi jäädä alkukeväästä kun valo alkaa lisääntyä. Ja ensi kesänä vauva on jo sen ikäinen että uskaltaa poistua kotoa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: (miten niin olen miettinyt tätä?)

Huhtikuu on mielestäni myös kiva kuukausi juhlia esim lapsen kaverisynttäreitä kun pystyy jo touhuta ulkona:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja ylipäätään huhtikuu on kaunis kuukausi pitkän ja pimeän talven jälkeen.

Samankaltaisesti olen ajatellut! Kiva kesän tullessa liikkua, kun isompienkin lasten pukemisasiat helpottuvat.
 
Mä kyllä tykkään! Olen itse kevään lapsi, niin senkin puoleen kiva. Ja tulee esikoiseen riittävästi väliä niin saa viettää selkeästi eri aikaan synttärit. 😍
 
Ihan täydellinen kuukausi itselle. Esikoinen on toukokuinen ja koko raskaus ja vauvakupla aika tuntui osuvan tosi mukavasti kun ei ollu ihan loppusuoralla helleaaltojen aikaan ja kesällä oli tosi ihana nauttia vauvakuplasta kun pääsi ulos eikä tarvinnut pukea kauheaa kerrosta vaatteita vastasyntyneelle. 😊 tällä kertaa on vielä se etu että esikoisen vaatteita saa varmastikin hyvin uusiokäyttöön, kun on jo valmiiksi sesonkiin sopivia oikean kokoisia vaatteita... toisaalta harmitta vähän etten pääse shoppailemaan ja hypistelemään pikkuvaatteita samalla tavalla 😅
 
Meillä taas talvihaalarit jne tulevat olemaan ihan väärää kokoa. 😅Mutta ihanaa saada alkuvuoden vauva.😊
 
Meillä aikaisemmat lapset touko- ja kesäkuiset joten jatkumo on hyvä. 😅 olen kyllä tykännyt tuosta ajasta muuten, mutta itselle talvivaatteiden pukeminen ei niin mukavaa. Olen tunkeutunut miehen vaatteisiin talvet 😂 Sen suhteen olisi kivempi olla raskaana lämpimämpään aikaan.
 
Ihanaa saada kevät vauva, kun esikoinen on syntynyt joulukuussa. Silloin oli pakkasta noin -25 astetta kun päästiin kotiin. Voi sitä talvivaate rumbaa 😅 Kevät on muutenkin aina uuden alkua ja on jo valoisampaa 😍
 
No, synnytin esikoiseni viime huhtikuussa. Tuoreesta kokemuksesta voin sanoa, että näppärä kuukausi.
Loppukevät kuplattiin kotona ja sitten pääsikin kivasti ulos viilettämään. Helpompi venyttää päiväkodin aloitus elokuulle (jolloin alkaa uusi kausi), että ei tarvitse kesken kauden aloittaa. Tämä toki jokaisella eri tilanne, mutta meitä palvelee 😊

Tulevan kanssa helpottaa, kun pääsee tosiaan kahden pienen kanssa ilman isompia pukemisia.
Mulla on onneksi kaikki talvivermeet tallessa ensimmäisestä raskaudesta😁

Isommat lapset jäävät kesälomalle ja puolisollakin kesälomaa. Saa olla perheen kanssa. Vauvaharrastukset alkavat näppärästi elokuusta noin 4kk iästä.

Ainoa miinus on se, että kaikki mammakaverit olivat paljon mökillä/lomalla muualla, jolloin ei ollut heti niin suoraa vertaistukea.
 
Meillä taas talvihaalarit jne tulevat olemaan ihan väärää kokoa. 😅Mutta ihanaa saada alkuvuoden vauva.😊
Voi apua! Just talvikamppeet on kaikki säilössä, eikä oo käyny mielessäkään ettei ne olis sopivia oikeaan vuodenaikaan! 🙈 Esikoinen on elokuinen, ja toisesta nyt todennäköisesti tulee huhtikuinen 😅 saa nähdä, onneksi kuitenki pieni murhe loppupeleissä 👌
 
Siis täydellinen ajoitus 🤩 sopivasti ennen peltotöitä ja talven kiireiden loputtua 🤭 muuten on kyseessä esikoinen, jos tämän kanssa loppuun asti päästään, niin vaatetus asiat vähän muutenkin tulee olemaan hakusessa 🤭
 
Siis täydellinen ajoitus 🤩 sopivasti ennen peltotöitä ja talven kiireiden loputtua 🤭 muuten on kyseessä esikoinen, jos tämän kanssa loppuun asti päästään, niin vaatetus asiat vähän muutenkin tulee olemaan hakusessa 🤭
Me taas just eilen puhuttiin miehen kanssa että tää huhtikuu on kyllä ajotuksena vähän pöhkö siinä mielessä että mies ei kerkee olla kotona kaverina kun sen ~ kuukauden ennen kevättöiden alkua 😄 meille tulossa siis toinen lapsi niin ois ihana jos ois enemmän aikaa tottua uuteen elämään ennen ku jää koko kesäksi ”yksin” lasten kanssa. Esikoinen synty tammikuussa niin sillon ei tullu edes mietittyä tätä asiaa, mies vaan päätti että työntekijä saa hoitaa päävastuun aurauksista ja oli itse enemmän kotona auttamassa vauvan kanssa 😊
 
Millä mielin odotatte huhtikuista? :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Itse oikein hyvillä mielin! Jos olisi mahdollista valita koska tulee raskaaksi (itsellä ei ainakaan ole varaa valita) niin valitsisin juuri tämän ajankohdan! Kesä ja kaikki mahdolliset lomareissut ja muut riennot alkaa olla takana päin ja mukava alkaa rauhoittua syksyä kohti. Ja ensimmäinen kolmannes ja pahoinvointi kerkeää loppua jouluksi. Ja mammalomalle saapi jäädä alkukeväästä kun valo alkaa lisääntyä. Ja ensi kesänä vauva on jo sen ikäinen että uskaltaa poistua kotoa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: (miten niin olen miettinyt tätä?)

Huhtikuu on mielestäni myös kiva kuukausi juhlia esim lapsen kaverisynttäreitä kun pystyy jo touhuta ulkona:Smiling Face With Smiling Eyes: Ja ylipäätään huhtikuu on kaunis kuukausi pitkän ja pimeän talven jälkeen.
Aika samoin mielin ajattelen huhtikuuta, tosin en tiedä oisko yhtään huonompi toinenkaan ajankohta 😁
 
Me taas just eilen puhuttiin miehen kanssa että tää huhtikuu on kyllä ajotuksena vähän pöhkö siinä mielessä että mies ei kerkee olla kotona kaverina kun sen ~ kuukauden ennen kevättöiden alkua 😄 meille tulossa siis toinen lapsi niin ois ihana jos ois enemmän aikaa tottua uuteen elämään ennen ku jää koko kesäksi ”yksin” lasten kanssa. Esikoinen synty tammikuussa niin sillon ei tullu edes mietittyä tätä asiaa, mies vaan päätti että työntekijä saa hoitaa päävastuun aurauksista ja oli itse enemmän kotona auttamassa vauvan kanssa 😊
Joo ei siinä paljoa jää aikaa kun miettii noin, itse en sinne asti kerennyt miettimään 🤭
 
Joo ei siinä paljoa jää aikaa kun miettii noin, itse en sinne asti kerennyt miettimään 🤭
No mutta onneksi kaikkeen tottuu tosi nopeesti ja varmasti menee kaikki hyvin kuitenkin! 😊 mukavampi kuitenkin tälleen huhtikuussa niin ei ainakaan synnärireissu sotke miehen työkuvioita 😆
 
Komppaan myös muita että huhtikuu on aika kiva kuukausi vähän kaiken kannalta 😄 Oon aina toivonut mieluummin alkuvuoden kuin loppuvuoden vauvaa ja nyt se toivottavasti saadaan 😊 Tällä hetkellä tosin niin kova päänsärky, että lumihanki tekis just nyt aika onnelliseksi. Tekis mieli upottaa pää syvälle hankeen 😅

Täälläkin alkaa peltotyöt toukokuun puolivälissä, niin toivon että syntyy ajallaan ja kaikki menee hyvin, että mies ehtisi edes pari viikkoa olemaan vähän enempi kotona. Sen jälkeen häntä ei paljoa näy ennenekuin heinäkuussa muutaman viikon, ennenkuin alkaa sitten taas syystyöt. Se toki vähän jännittää, miten sitä pärjää sitten "yksin". Onpahan hätätapauksessa ainkain miehen äiti nurkissa pyörimässä kesän ajan 😄
 
Huhtikuu on oikein kiva kuukausi! Edellinen vauva syntyi toukokuussa, niin koin sen ihanaksi, kun pystyi ulkoilemaan helposti ja kesä ja miehen lomakin oli lähellä, niin enemmän aikaa yhdessä viettää koko perheellä vauvan ollessa pieni. 😊
 
Takaisin
Top