Huhtikuu syntymäkuukautena

Mä oon itseasiassa aina vähän haaveillut kevätvauvasta. Se tuntuu jotenkin niin ihanalta ajalta saada vauva. Valo lisääntyy, tiet alkaa olla sulat niin ei tarvi heti pelätä kaatuvansa vaunulenkillä eikä vauvaa tarvi ainakaan pitkään pukea paksusti ja pelätä että jäätyy pihalla. Toisaalta ei oo heti vastassa kesähelteet eikä tarvi hikoilla pelkästään tissillä viihtyvä vastasyntynyt sylissä :grin
 
Ei ole aikaisempaa kokemusta mutta voisin kuvitella että oikein kiva aika saada vauva :) kesä aluillaan ja juurikin tuo Tiittisen mainitsema valon lisääntyminen on varmasti ihanaa. En nyt äkkiseltään mitään huonoakaan keksi!
 
Edellinen vauvanikin on huhtikuinen, se oli oikein kiva aika vauvalle! Just sen kesän helppouden kannalta ja sit taas semmoisen reilu puolivuotiaan unirytmejäkin oli jotenkin helppo tasata kun illalla on oikeasti pimeää. Ei mitään pahaa sanottavaa :happy:
 
Löytyy yksi loppukevään "vauva" ennestään, ihan mukavaa aikaa, kun ei tarvitse kökkiä viikkokaupalla sisällä, kuten "paukkupakkasvauvan" kanssa piti :happy:
 
Olen haaveillut huhti- tai toukokuisesta :HeartpinkLoppukevät, kun luonto herää. Äitienpäivän aikaan on mun mielestä yleensä aivan järjettömän kaunista ja se valon määrä! Ei oo mikään järjetön kuumuus vielä. Ja sit kesällä pääsee vauva messissä enemmän jo kulkemaan eikä tarvii ehkä niin enää pesiä kotona :) Niin ja muuten, oishan se mahtavaa että kaikilla meillä ois toivottavasti vauvat sylissä jo Äitienpäivänä :love017:love017:love017:love017:love017
 
Esikoiseni syntyi toukokuussa ja se oli ainakin niin ihanaa kun oli valoisaa ja aurinko alkoi paistella. Ei oo niin kauhean kylmä ja kesä edessä. Kevät on ehkä paras aika saada vauva
 
Esikoinen on kans Huhtikuun lapsi :angelic: Ja alunperin ajattelin et kivempi tälleen alku syksystä tulla raskaaksi, kuin olla helteillä viimeisillään :stop:
 
Ihanaa, huhtikuu olis ihan paras aika!! ❤❤❤ Meiän perheessä melkein kaikki on syntyneet keväällä ja kevät on yhtä juhlaa muutenkin. Kevät on ihan mun lemppari, kun luonto herää eloon ja valo lisääntyy. Sitten toukokuussa olis jo suurin piirtein toipunut kaikenlaisista repeämistä ja vähän oppinut eloa vauvan kanssa ja vois nauttia elämästä ulkona, kun räntäsade ehkä vihdoin loppuis! ja siinä ois sit koko kesä edessä kärrytellä vauvan kanssa ja tavata ihmisiä ja ehkä ois korona-aaltoki taas selätetty :wink.... Nii eikä tarttis heti alkuunsa alkaa pukea pikkuvauvalle hirveesti nuttuja niskaan ja paketoimaan sitä kääröihin ja stressaamaan et pelaako lämmitys kämpässä riittävästi .... Ja toisaalta ei tarttis kärsiä kesähelteistä kuitenkaan viimeisillään raskaana... Ja mieskin sais kesälomaa ja vois auttaa vauvan hoidossa!!

mutta tuleehan ne kaikki vuodenajat lapsen kanssa eteen kuitenkin että ei sillä oikeesti oo hirveesti väliä:laughing002 Voi kun tuli ruusunpunaiset lasit silmille tätä kirjoittaessa ❤
 
Mulla kanssa esikoinen on syntynyt huhtikuussa. Mulla on itseasiassa kaikki muut paitsi kesävauva puuttuu :joyful: Kesällä on kanssa ollu ihanaa olla raskaana, kun voi pitää kaikkii supersöpöi hellemekkoja!
Mut siis kevät vauva on ihana juttu ja parasta siinä on se, että synkkä syksy ja pimeä talvi menee raskautta fiilistellessä eikä tarvii potee syyllisyyttä kotiin pesiytymisestä :sleep002
 
Oon jotenkin aina ajatellut että musta tulee syys- tai talvivauvan äiti. Kevätvauva tuntuu silti ihan yhtä ihanalta!
 
Mulla kanssa esikoinen on syntynyt huhtikuussa. Mulla on itseasiassa kaikki muut paitsi kesävauva puuttuu :joyful: Kesällä on kanssa ollu ihanaa olla raskaana, kun voi pitää kaikkii supersöpöi hellemekkoja!
Mut siis kevät vauva on ihana juttu ja parasta siinä on se, että synkkä syksy ja pimeä talvi menee raskautta fiilistellessä eikä tarvii potee syyllisyyttä kotiin pesiytymisestä :sleep002
Meillä on kans nyt jo kesä ja talvivauva niin mukavaa vaihtelua tää kevät!
 
No mulla oli ajatuksenakin tähdätä kevääseen/alkukesään. Koen, että on mukavempi olla raskaana talvella kuin kesällä.
 
Meillä omassa ja miehen perheessä kaikki ovat aikalailla syntyneet joko talvella tai keväällä. Siksi tuntuu jotenkin luonnolliselta, että tuleva vauvakin syntyisi samoihin aikoihin. Syntymäaikaa ei kyllä sen tarkemmin suunniteltu, olisi saanut tulla mihin vuodenaikaan tahansa. :)
 
Teidän viestejä kun lueskelee, tulee sellainen olo että on kyllä paras aika lapsen syntyä! Beaming Face With Smiling Eyes
Vaikka aiemmin en ollut tullut edes ajatelleeksi että sillä ajankohdalla sen kummempaa merkitystä kuin nyt että mikä horoskooppi sattuu tulemaan.
 
Huhtikuu vaikuttaa mainiolta ajankohdalta. Yövalvomiset, heräilyt ja unenpuutteesta seuraava väsymys varmaan mukavampia valoisaan vuodenaikaan. Ainoa miinus siitä, että joutuu ehkä loppuraskaudesta vielä hankkimaan erikseen talvitakin, johon saa paisuneen pötsin mahdutettua :Smiling Face With Open Mouth
 
Mulla ensimmäinen lapsi syntyi tammikuussa ja toinen toukokuussa. Ehdottomasti tykkäsin keväästä enemmän, joten olen iloinen, että tämä kolmas syntyy huhtikuussa :). Väsymys ei haittaa samalla tavoin kesäkeleillä kuin talvella, ja vauvan kanssa on helpompi kulkea, kun ei tarvitse miettiä vaatetusta niin tarkkaan.

Mä olen jo joutunut hankkimaan talvitakin, johon vatsa mahtuu, mutta onneksi se on sellainen, jota pystyy vähän modifioimaan ja kiristelemään, joten sopinee siis käytettäväksi myös raskauden jälkeen.

Oikein odotan jo keväisiä vaunukävelyjä vauvan kanssa :).
 
Takaisin
Top