HUH HELLETTÄ!!!

Merethe

Oman äänensä löytänyt
joo o voisin sanoa että v*****s käyrä on aika korkeellä näiden helteiden kanssa!!
Kello on jo melkein puol 8 illalla ja meillä sisällä 34 astetta.. No onneks voi olla koneella kun pitää jalat ämpärissä jossa jääkylmää vettä :D Helpottaa kummasti.. Mä niin toivoisin niitä vilposia ilmoja kun itsellä on se reilu 3 vk vielä h-hetkeen ellei nyytti päättäisi tulla aikaisemmin maailmaan ( mitä toivon enemmän kun mitään muuta tällä hetkellä)

Onko muilla hyviä keinoja näihin kuumiin päiviin??
 
Saman verran on täälläkin laskettuun aikaan, tsemppiä vaan meille ja muille. :)

Meillä pieni kämppä, johon myös hyvin paistaa koko päivän. Itku tulis, jos ei olis kattotuuletinta ja pientä ilmastointilaitetta pöhisemässä - ONNEKSI se tuli hankittua muutama vuosi sitten! Suosittelen jotain tuommosta, on maksanut itsensä takaisin moneen kertaan ihan vaan helpottamalla hurjan tukalaa oloa... Mutta kyllä se kuumuus tuntuu joo, saa juoda koko ajan ja jos jotain erehtyy enempi touhuamaan niin hiki vaan valuu... Näytti kestävän koko viikon helteet ainakin, oikein odottelen sunnuntain ukkosia!
 
Nää helteet on kyllä joo aivan hanurista! ahdistaa vaa tällänen kuumuus ja loppua ei näy.. jos voisin mennä tonne rantaan ja makaa selälläni tai mahallani niin en valittas ollenkaan, mut istumaan ei jaksa vaan lähtee ja makaaminen nyt jostain kumman syystä ei oikein onnistu :D Mä oon helpottanu olooni ihan jäävedellä ja tuulettimella.. suihkussa en jaksa ravaa kun se ei tunnu oikein auttavan edes.. Itseasias viime vuonna helteiden aikaan luin jostain että kylmässä suihkussa ei kannata käydä helteillä.. Se kaikki energia mitä tarvitaan lämmittämään elimistöä taas kylmyyden jälkeen tuo vaan kahtakauheemmin hien päälle..
 
Tunkekaa viileään kylään! Kaikki asunnot ei vaan kuumene vaikka kuinka olisi hellettä, ja meillä ja meidän varjoisalla viereisen kallion viilentämällä takapihalla on usein pahimmilla helteillä ruuhkaa... :) Itsellä viimeinen pakopaikka tiukan paikan tullen on museo, siellä on takuuvarmasti viileää!
 
Onneks on muitakin kohtalon sisaria :))) No mä oon yrittäny metsästää tästä läheltä tuuletinta ittelleni mutta tuloksetta; lähes jokaisesssa kaupassa ollu lappu että valitettavasti tuulettimet ovat loppuneet ( jotenkin niin mun tuuria) Suihku auttaa ja jonkun verran kunhan tosissaan ei käy kylmässä ja sitte tietysti jos juo lämmintä niin keho tottuu kuumuuteen mutta ei hullukaan juo mitään lämmintä näillä keleillä :D huhhu.   
 
Tää kuumuus on yhtä tuskaa, ahistaa kun pitää lukittautua 4 seinän sisälle kaikki verhot kiinni. Ei jaksa vaan olla, mut mitään ei jaksa tehäkkään. Saisko toivoa viileämpiä ilmoja!
 
Täällä viime vuoden kohtalontoveri ison mahan kanssa. Oma poika täyttää siis vajaan kuukauden kuluttua vuoden. Kyllä oli viime kesänäkin tukalaa olla viimesillään raskaana niillä helteillä. Meillä oli tosi kuuma sisällä ja on kyllä vieläkin. Verhojen pitäminen ikkunoiden edessä auttaa niin ei ainakaan aurinko pääse sisälle porottamaan. Sitten kaikki räppänät auki vaan ja jos vaan saa läpivedon, vaikka ei tuolla ulkona juuri edes tuule. Ja vaikka ulkona kuuma onkin niin meillä ainakin oli sisällä vielä kuumempi niin paremmin minä jaksoin ulkosalla varjossa olla, kun siellä edes se pieni mahdollisuus viilentävään tuulen vireeseen. Tuulettimet oli itsellä kanssa pieni helpotus, vaikka se varsinaisesti vain kierrättääkin sitä samaa lämmintä ilmaa niin jos ihan lähellä oli niin kyllä siinä vähän viileämpi oli. Sitten tietysti märän pyyhkeen jos laittaa otsalle, niin ainakin tuntuu että ajatus kulkee taas paremmin. Ja vaikka käärisi itsensä niihin märkiin pyyhkeisiin kauttaaltaan niin varmasti vähän viilentää. Ja vielä voisin sanoa tuosta kylmästä suihkusta että juu virkistää.... Mutta niin hullulta kuin se kuulostaa niin kannattaa lopettaan siihen, että suihkuttaa hetken lämpimällä vedellä. Muuten iho kun viilenee niin elimistön normaali reaktio siihen on ruveta lämmittämään ja sitten onkin jo taas hiki. Eli nopeasti lämmintä vettä suihkun päätteeksi niin sitten elimistö huomaa, että onpas kuuma ja viilennetään ydinlämpötilaa. Ettäs näin. Tällaisilla keinoilla itse yritin etsiä viilennystä vuosi sitten. Ei muuta kuin jaksamista teille isojen mahojen kanssa. Ei se helppoa ole näin kuumalla, mutta palkinto on mitä parhain!
 
Mä laitan kädet kyynärpäitä myöten yhteen, että meillä on ilmalämpöpumppu! Viime yönä oli vielä kuuma, koska en laittanut tarpeeksi aikasin sitä päälle ja olin jättänyt ilmastoinnin päälle, tosin ihan pienelle, mutta kuitenkin...

Eilen otin hieman aurinkoa, ja mielestäni join TARPEEKSI, mutta ilm. näin ei ollut ja kyllä oli huono olo illalla. Mä en nykyään enää muutenkaan kestä auringon paisteessa olemista saati nyt, TUSKAA!

Ostin ittelleni mekon H&M:stä, no joka ei kyllä ole maailman kaunein tällä formulla, mutta kieltämättä on helpompi olla kun ilma kiertää.
 
<3 ilmalämpöpumppu <3

Ei ole tuota tuskaisuutta kun ulkona ollessa.
Mutta ihanasti jalat turvoksissa näiden helteiden takia :@
 
Jenni90: ehdit ensin... Meillä myös ilmalämpöpumppu, johon mä oon niin tulisesti rakastunut !! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ei oo tukaluudesta tietookaan, kun se puhaltaa koko ajan

Mutta tuo jalkojen turvotus on jotain ihan kamalaa..koko ajan saa olla koivet kattoo kohti
 
On kyllä joo aikamoista kärsimystä nää helteet. Mä hikoilen ihan älyttömästi ja turvotus senkun lisääntyy - mun naama on ihan järkyttävän näkönen!!! En uskalla enää edes kattoa sääennustuksia, kun alkaa vaan ahdistaa... :/
 
Eilen vaunuteltiin kauppaan ja voin kertoa, että aikamoinen oli matka; ei tällästä mahaa jaksa kukaan enään kantaa

Jalkoja särkee myös; kun ylimääräistä painoa niiden päällä...
 
Huh huh huh huuuuuuuuuuuuuuuuuh!!! Tuskastuttaa, turvottaa, hikoiluttaa, särkee päätä, oksettaa. Voi kun ihana kesä... Jopa mun nenä ja huulet on turvoksissa!!! :D
 
Shakira; mun mielestä jossain oli joku kirjottanu että nenän ja huulten turpoaminen tarkottaa että synnytys ei ois enää kaukana :)

Vaikka tällä ilmalla kyllä turpoaa joka paikka muutenki :/
 
Tämä lämpö saa ainoastaa siinä tapauksessa anteeksi, jos se käynnistää mun synnytyksen...ukkosmyrky lisää jännitystä + supistuksia.
 
Kärsivän näköisia mammoja oli tänään synnytysvalmennuksessa, harvoin näkee niin ahkeraa esitteellä-kasvojen-löyhyttelyä :D Meillähän tuo synnytysvalmennus on muutenkin äärimmäisen motivoiva kolmetuntinen PowerPoint-luento, tällä kertaa erityisen innostavana ilman dioja tekniikan oikkuillessa... tauon aikana osa porukasta mystisesti katosi, yhden lähtevän pariskunnan kauniimman osapuolen kuulin supattavan että "ei ku mä haluun sinne rannalle ny!".
 
Shakira: Täällä on kanssa tota nenän ja huulten turpoomista oikein huolella :D Muttta veikkaan että ilma tekee tehtävänsä :DD Mut toivon tietenkin että käynnityis  :))
 
Tullos myrsky!! Ukkosia odotellessa...
Täälläkin turvottaa niin että litinä käy! Jalat näyttää siltä, että jos nuppineulalla pitäis niin pieni suihkulähde ois pystyssä. 8)
Tosin kaveri tuossa juuri "lohdutti", että hänellä se pahin turvotushuippu tuli heti synnytyksen perään, (sai keväällä viimeisimmän lapsensa) että jee...Ja ens viikollahan kai ne helteet ainakin osittaisen paluun tekee. Ei siinä, lämmin on ihan mukavaa mutta tällä OLOLLA ei...
 
Takaisin
Top