Hormoonit ja tunteet

Mä luulen että tuolla neidillä on vähän flunssaakin, jotta en nyt sitten tiedä mikä vaivaa. Itse olen vaan niin poikki kun just ollut kolme päivää kovassa kuumeessa ja aivan voimat poissa enkä osaa muuta kuin itkeä koko ajan.

Nyt on muutamia kertoja vähän availlut silmiä, mutta ei jaksa herätä. Muuten on ihan ns normaali ja alkanut syödä koko ajan paremmin. Tietää että yö valvotaan sitten kun nyt nukkua posoottaa :sad001

Mä pelkäsin odotusaikana ihan kaikkea ja stressasin ihan hirveesti. Uutisia en ole kuunnellut/katsonut kuukausiin. Nyt on vaan todella voimakas suojeluvaisto tuota pientä kohtaan.

Mä en esikoisen aikana ehtinyt oppia, mikä niihin masuvaivoihin olis auttanut, olin silloin niin väsynyt ja voimaton ja sit ne vaan yhtäkkiä loppui.. Kiitos @Serena_ täytyy kysyä jos meidän perämettän apteekista sais semmosia! Tai sitten mies voi tuoda Tampereelta.

Huomenna onneksi neuvola, josko saisin vähän jotain neuvoja.
 
Väsynyt... erittäin väsynyt... alkaa vissiin hormonit tasottumaan kun alkaa pikkuhiljaa tuntumaan ettei se 4h yössä unta yhteensä riitäkkään... tai sit oon vaan ruvennu ite olemaan päivisin aktiivisempi ni tarttis enemmän lepoa.. alkaa tuntuu samalta ku Putous-ohjelman Kikka.. ja mul on vaan tuo yksi pieni tuhisija.. o_O
 
Mä nauroin ihan kippurassa viime viikolla kun se kikka lauloi sitä mä haluan nukkuu tänä yönä, oli aika samat fiilikset kun oli kuumetta ja Vauvakin sairasti.

Täällä on piristytty ainakin vähän, en ole enää itkenyt joka päivä...
 
Täälläkin olo normalisoitunut paljon. Jatkuva itku on onneksi laantunut. Mutta huoli tulevaisuudesta jäytää. Aionkin omalta osalta siirtyä enemmän ekologisiin ratkaisuihin arjessa. Pesuaineet, muovit vähemmälle, kestovaippailu ainakin kotona yms. Jospa ihmiset ymmärtäisi säästää luontoa ja kierrättää. En halua paasata, enkä ketään syyllistää, nämä asiat vsin nyt nousseet itselle todella tärkeiksi... Huoli on kuitenkin todellinen. :sorry:
 
Mulla on tosi kiukkuinen olo. onko sit vajaiden yöunien syytä vai mikä ku tuo ukkokin käy hermoon.. lähinnä se kun ei osallistu hoitoon, varsinkaan öisin. No yrittäjän arki on mitä on mut silti vois hetkeks edes puhelimen laittaa pois. Ukko tänään lähtee Turkuun ja tulee alku viikolla takaisin ni tuntuu ku hermo lepäis ku ei tarvii työjuttuja kuunnella.. hormonit vissiin ku ei nuo normaalisti oo näin alkanu kismittää..
 
Moikku!

Täällä kans pahin sekoilu rauhoittunut, mutta eilen esim.tuli itku, kun puoliso maksoi laskuja enemmän kuin piti ja huolestuin, että onko hän nyt aivan PA, kun isyyslomallakin saanut olla jolloin tulot ovat pienemmät. Anna mun kaikki itsessäni kestää...

Vauva on vieläkin suht vaivaton (keskiviikkona kuukauden) ja saan ihan semihyvin nukuttua. Valvoin esikoisen kanssa varmaan puolitoista vuotta, joten nyt ollaan päästy helpommalla.

Oli neuvola viimeviikolla ja havahduin, kun neuvolan nainen sanoi, että "muista, että kaikki tunteet ovat sallittuja ja niiden pitää antaa tulla", että en ole kertaakaan vauvan kanssa saanut ns.negatiivisia tunteita ja ajatuksia, että haluaisin vauvan pois ja toivoisin, että vauva ei olisi koskaan syntynyt. Nämä tunteet oli enemmän kuin läsnä valitettavasti esikoisen kanssa. Luulen, että johtui siitä, että vauva itki lähes kokoajan.

Oikeesti, tsemppiä kaikille jotka elelee vaativamman vauvan kanssa. Se ei ole aina helppoa.
 
Täällä itketään illat. Ei vauva, vaan äiti. Päivät saan pidettyä itseni kasassa, kun esikoinen on hereillä, mutta iltaa kohden alkaa mieliala laskea ja nukkumaan mennessä tulee itku lähes joka ilta. Kai nää on vaan nää hormoonit, koska en tiedä edes itse mikä itkettää. Koita siinä sit selitellä kyselevälle miehelle et mikä on. :D Oon myös tullut tosi mustasukkaiseksi. Jopa sellaisista jutuista mitkä itsekkin ymmärrän typeräksi ja todella turhaksi, mutta minkäs sitä tunteilleen voi...
 
Tänään tuli kyllä takapakkia tän itkeskelyn kanssa. Nyt paruttu ilta millon mistäkin syystä.
Eniten huoli tulevasta painaa tänään. Tuleva muutto. Raha-asiat. Äitiyslomalta töihinpaluu (siihen on tyyliin vuosi!!), se, että meillä on kaksi lasta ja miten niiden kanssa pärjää tulevaisuudessa ja pystyykö tarjoamaan heille mahdollisuuden esim. harrastuksiin.

Ihan hullua ja haluan, että nämä loppuu jo! :'D
 
Minulla ei edes ole mitään oireita mielialan vaihdoksesta. Aika loppuu päivässä nopiaan.
Vauva on todella kiltti nukkuu ison osan, onnistunut imetys, huoli enemmän äidinmaidon luovutuksesta ettei saa säännöllisesti pumpattua.

Noh väsymystä on kun lapset on kipeänä ja vauvalla nenätukossa ja öisin hereille herännyt tukkoisuutta avaamaan.
Tässä on kaksi ihmistä kuollut lapsen ensimmäisen viikon aikana ja huomenna kaksiviikkoa vanha.
 
Takaisin
Top