Mulla oli hormonikierukka n. kahden vuoden ajan, 2008 keväällä poistettiin. Mulla oli aika runsaat kuukautiset ja ne lakkasivat yksien tiputtelumenkkojen jälkeen kokonaan, eli kaksi vuotta eikä mitään vuotoja, ei tiputteluja, aikas ihanaa aikaa siis sen suhteen. Itse kierukan laitto (tehtiin väestöliiton klinikalla) oli nopea ja helppo. Silloin en ollut vakituisessa suhteessa, mutta pariin vuoteen mahtui useampi seksituttavuus, ja kyllä aika moni kierukasta mainitsi, että tuntuu.. [:@] Välillä harkitsin sen lyhentämistä, mutta laiskana ihmisenä ei tullut lääkäriin mentyä. Jos olisi ollut vakituinen suhde ehkä olisi ajatellut asiaa vähän eri kantilta... Haluttomuutta ei ilmennyt, tuntui että ihan päinvastoin. [:)]
Negatiivinen asia, mihin itse törmäsin, oli sitten se, että leukaan tuli välillä todella ikäviä ja kipeitä hormoninäppylöitä (ns. luufinnejä joku joskus sanoi). Eli sellaisia finnejä muistuttavia patteja, mitkä kasvoi sitkeästi ihon alla mutta ei niitä puristettua saanut. Oli siinä joskus peitepuikolla vähän liiaksikin töitä.. Itse en ole muuten finneihin taipuvainen koskaan ollut, vaan aika kuivaihoinen, mutta nämä patturat tuntuivat ilmaantuvan aina just väärään aikaan.. Ja tosiaankin tuntuivat todella kipeiltä joskus.
Kierukkaa en itse mitenkään tuntenut, muistaakseni. Siinä vaiheessa kun sen halusin pois, terveysasemalta sanottiin, että tomerat naisethan sen itse nykäisevät irti.. [8|] Mutta menin kyllä sen poistattamaan enkä lähtenyt kiskomaan irti omin nokin. Ekat menkat sen jälkeen oli aika pitkät mutta ei mitenkään runsaat. Sen jälkeen on menkat olleet erittäin säännölliset ja n. 5-7 päivää vuotoja. Tosin laihdutin aika reippaasti kierukan aikana, joten varmasti se vaikutti enemmän menkkojen säännöllistymiseen.
Jos ottaisin vielä hormonikierukan (voisin hyvin harkita), pyytäisin kyllä leikkaamaan ne "hännät" niin lyhyiksi kuin mahdollista, ettei miehen tarvitsis valitella. [:D]