Hoitoalkuiset joulukuiset

Anisiina

Satasella mukana keskusteluissa
Olisi kiva tietää, kuinka paljon meitä hoitoalkuisia joulukuisen odottajia täällä on? Jos haluat niin voit kertoa vähän hoitotaustaa yms. ❤️ Voidaan jakaa täällä kaikenlaisia huolia/pelkoja (ja toki kaikkea muutakin) mitä hoitoalkuiseen raskauteen liittyy ja saada vähän vertaistukea toisiltamme. Itsellä ainakin tämä murehtiminen ja menetyksenpelko on aivan järkyttävää 🥵 Eikä ole tarkoitus vähätellä luonnollisesti raskautuneiden huolia, mutta kaiketi hoitoalkuisissa usein on mukana niin paljon kaikkea extramurhetta että vertaistuki on paikallaan 🫶🏼 Siksi tämä oma aloitus hoitotaustaisille ❤️

Tämän ketjun voisi toisaalta perustaa salaiselle puolelle mutta olkoon tuo tarinani tuossa nyt toistaiseksi, ehkä poistan sen siitä jossain vaiheessa 😊 Meille pitäisi pian aueta salainen puoli, voisi sinne kans jonkun diipimmän ketjun avata sitten huolille ja murheille 🥹

Miten täällä jakautuu onko hoitoalkuisia julkiselta vai yksityiseltä puolelta? Lähinnä mietin oliko muita yksityiseltä puolelta ja meettekö tekin ar ultraan nimenomaa omalle klinikalle? Itseä alkoi vähän harmittaa mennä tuonne klinikalle kun sais niin paljon halvemmalla jonkun kätilöpalvelun kautta. Klinikalla ultraa lääkäri ja hintalappu sen mukainen varmaan 250-300€ (vrt kätilön vastaanotolla 89€). Mutta kuuluuko tuo ikäänkuin pakettiin ja osaksi klinikan hoitopolkua vai kehtaisko sen perua ja varata muualle 😄

Itse olen julkisella, mutta ei mun käsittääkseni yksityinen voi sitouttaa käyttämään heidän varhaisultraansa 😶 Oletan että ihmisellä on vapaus mennä juuri sinne minne haluaa. 🤔 Tää nyt ei varmaan helpottanut kun mutuilen vaan 😆 Kertokaa joku yksityisiä hoitoja käynyt 🤭

Hmmm. Tuli mieleen että töissä varmaan täytyy kertoa esihenkilölle tästä jo pian kun varhaisultra on kaiketi palkallinen poissaolo (hoitojen vuoksi kuuluu ”normaaliin raskaudenseurantaan”?). Vai miten te muut toimitte?

Tuurilla varhaisultran ajanvaraus osui oman työajan ulkopuolelle, mutta jos ei olisikaan osunut, olisin sanonut, että on taas käynti sairaalassa. Olin hoitojen aikana saanut esihenkilön kanssa sovittua, että jos kyse on lyhyestä käynnistä, niin riittää vain ilmoittaa poissaolosta ja hän tarvittaessa paikkaa työtehtäväni. Ei tarvinnut eritellä, että mistä käynnistä milloinkin oli kyse.

Miten täällä jakautuu onko hoitoalkuisia julkiselta vai yksityiseltä puolelta? Lähinnä mietin oliko muita yksityiseltä puolelta ja meettekö tekin ar ultraan nimenomaa omalle klinikalle? Itseä alkoi vähän harmittaa mennä tuonne klinikalle kun sais niin paljon halvemmalla jonkun kätilöpalvelun kautta. Klinikalla ultraa lääkäri ja hintalappu sen mukainen varmaan 250-300€ (vrt kätilön vastaanotolla 89€). Mutta kuuluuko tuo ikäänkuin pakettiin ja osaksi klinikan hoitopolkua vai kehtaisko sen perua ja varata muualle 😄
Me ollaan oltu yksityisellä ja menossa myös sinne ultraan. Tähän liittyen ajattelin että sieltä tulee samalla ohjeet tukilääkkeen lopetuksesta ja haluun myös kattavamman nipt:n sen kautta, koska ikä..

Mutta saa tietysti mennä ultraan minne haluaa! Viime raskaudessa oltiin jo hoidossa mutta raskaus alkoi spontaanisti. Silloin käytiin edullisemmassa varhaisultrassa toteamassa km. Sieltä tekivät lähetteen julkiselle tyhjennystä varten mutta ne ajat meni tuskaisen pitkälle niin päädyin sit menee kuitenkin sinne yksityiselle uudestaan ultraan (pitää tietysti tarkistaa se tilanne), ja sieltä sai lääkkeet kotiin samalla käynnillä.

Tämänkin vuoksi nyt siis menossa sinne yksityiselle, jos jotain olisi mennyt vikaan niin hoitoa ja tukea saa sieltä heti (halutessaan).

Täälläkin yksi ivf-alkuinen, jolla la joulukuun lopussa. Voin kertoa salaisessa ryhmässä enemmän meidän polusta. Lyhyesti kerrottuna lapsettomuutta takana kahdeksan vuotta ja viikko sitten plussasin elämäni ensimmäisen kerran.

Ilon sijaan/lisäksi päällimmäisenä tunteena on ollut huoli ja pelko. Tällä viikolla yritän kerätä rohkeutta ja varata varhaisultraan ajan.

Tällä myös hoito alkuinen joulukuinen tulossa. Salaiselle puolelle enemmän meidän tarinaa, kunhan nyt ensin varhaisultrasta selviää, että kaikki on kunnossa.

En olekaan aiemmin tähän ketjuun tainnut vastata, mutta lyhykäisyydessään: 4 vuoden lapsettomuus ilman yhtäkään plussaa, vasta IVF/pakastealkionsiirto toi plussan 💛 mitään selkeää syytä ei lapsettomuudelle löytynyt, ovuloin ja kk-kierto on säännöllinen ja miehellä on kaikki kunnossa. Itse veikkaan olisko kuitenkin itsellä munatorvet tukossa mutta julkisellahan ei oikeen tuppaa saamaan mitään, mitä itse haluaisi eli aukiolotutkimusta ei koskaan tehty 🫠 mutta sama se, kunhan vain nyt kaikki menisi hyvin 💛

Meilläkin pas/ivf yksityisellä klinikalla. Tämä oli meidän neljäs pas ja viimeinen alkio pakkasessa. Pyysin alkiokuoren avauksen ja ne teki vaikkei ollut näkyvää syytä, mut lääkäri nojautui uusimpaan tutkimukseen että voi nostaa onnistumisprosentin jopa 50%.
Kannatti mahdollisesti, sillä nyt on pieni kasvamassa ja la 23.12.
Varhaisultra 9.5 ja päästiin äitipolille, koska riskiraskaus mun terveyden takia.

Pas/ivf julkisella puolella. Taustoista tosiaan en viitsi hirveästi vielä julkipuolella avata, josko joskus olisin tarpeeksi kirjoitellut päästäkseni sitten tuonne suljettuun, mutta oli meidän kolmas ja samoin kuin edellisellä kirjoittelijalla viimeinen tällä erää mahdollisuus, joka nyt sitten nappasi. Tänään varhaisultrassa kaikki hyvin 7+4. :)

Heips!
Lapsettomuutta, eli tuloksetonta yritystä, alla yhteensä noin 6,5v mulla, nykyisen mieheni kanssa 4,5v. Esikoinen (s.28.12.2019) sai alkunsa yllärinä luomusti, mulla kun oli jo kaksi vuotta yritystä exän kanssa ilman yhtäkään plussaa, niin ei tosiaan osattu odottaa luomuplussaa kolme kuukauden yrityksen jälkeen. Nyt toinen lapsi on ollut toiveissa tosiaan noin neljä ja puoli vuotta. Yksi plussa tuli luomusti ennen hoitoja, mutta se oli kemiallinen. Eka ivf kierros johti vain yhteen siirtokelpoiseen alkioon, josta tuoresiirto ja nega. Toisella kierroksella ei tehty ollenkaan tuoresiirtoa hyperin takia, mutta saatiin kolme alkiota pakkaseen kolmepäiväisenä ja tämä nyt kyydissä oleva on niistä ensimmäinen PAS. Julkisella ollaan ja ikää mulla 39v.

Takaisin