Hiustenvärjäys

Kampaajalla kannattaa käydä värjäyttämässä tukka, osaavat värjätä niin ettei väri osu päänahkaan. :) Itse en ensimmäisen kolmanneksen aikana värjännyt tyveäni ollenkaan (ennen raskautta tyvi piti värjätä kerran kuussa) ja kun maagiset 12 viikkoa oli kulunut, aloin harventamaan värjäys kertoja niin, että tyvi värjättiin noin kolmen kuukauden välein. Ja kampaamossa tyvi laitettiin kuntoon :)
 
Kampaajalla kannattaa käydä värjäyttämässä tukka, osaavat värjätä niin ettei väri osu päänahkaan. :) Itse en ensimmäisen kolmanneksen aikana värjännyt tyveäni ollenkaan (ennen raskautta tyvi piti värjätä kerran kuussa) ja kun maagiset 12 viikkoa oli kulunut, aloin harventamaan värjäys kertoja niin, että tyvi värjättiin noin kolmen kuukauden välein. Ja kampaamossa tyvi laitettiin kuntoon :)

Tuossa juuri tajusin että olen värjännyt tyveni jopa kerran etten kaksikin alkuraskauden aikana.
Enkä tuolloin ajatellut asiaa sen kummemmin. Kun liityin tänne kaikki asiat on alkaneet kauhistuttaa.. Kun tulee luetuksi kaikenlaisia kauhisteluja.
 
Aikas erikoista!
Etenkin vaalennusaine!
Sehän poistaa väriä, tujuaine.. Tietty jos on syöny hyvin vitskuja ni tukka o loistokunnossa. Tuota en olekaan ennen kuullut!


Hormoonitoiminnan muutokset raskaus- ja imetysaikana vaikuttaa hiuksen rakenteeseen.
 
Mä värjäsin esikoista kaksi kertaa hiukset. Toisen ja viimeisen kolmanneksen alussa. :D

Nyt mieli tekisi kampaajalle, saa nähdä!
 
Värjäyksen aikana päänahan kautta kehoon imeytyy noin 4% väriaineen kemikaaleja. Suosittelen käymään kampaajalla värjäyttämässä vaikkei raskaana olisikaan. Kampaajat tietää mitä käyttämänsä väriaineet ja hapetteet sisältävät ja tulee oikeat aineet laitettua tukkaan. Kaupan väreistä ei voi koskaan olla varma mitä sisältävät ja kuinka voimakkaita hapetteet niissä esimerkiksi ovat vaikka lainsäädäntö on tiukkana näissä asioissa. Isot firmat osaa kiertää nämäkin säännöt. Suurimmassa osassa kaupanväreistä käytetään 12% prosenttista, koulussa meille opetettiin ettei 6% suurempaa päänahalle saa laittaa. Lisäksi on käsitys että ammoniakittomat väriaineet olisi terveempiä käyttää, mikä on hölynpölyä. Ammoniakin tarkoitus on avata hiussuomut jotta väri pääsee tunkeutumaan hiuksen sisälle ja ammoniakin ominaishajun perusteella sen ajatellaan olevan pelkkää pahaa. Nämä tuotteet jotka ovat ammoniakittomia sisältävät joka tapauksessa jotakin vastaavaa ainetta jolla hius saadaan auki, kuten etanoliamiini, joka on huomattavasti allergisoivampaa ja haitallisempaa keholle.
Raidoittaminen on varmasti turvallisin vaihtoehto juurikin raskausaikana, jos tahtoo hiuksiaan värjätä mutta minimalisoida riskit.
 
Olen värjännyt hiuksia raskausaikana. Itse en oli kuullut kuin vaalennusaineista ettei suositella ja ettei värit välttämättä tartu hiuksiin
 
Mä vaalensin alkuraskaudessa tyven päänahkaa myöten ja 2 kertaa raidoitin foliolla. Kampaajalla kävin ja sanottiin että väri-/vaalennusaine on niin hetken vaikuttamassa että ei ole faktaa siitä että jotain haittaa olisi. Koko raskausaika meni hienosti!
 
Mä oon värjänny ite juuren vaalennusvärillä jo vuosikausia, mutta nyt iski ajatus, että voisin harkita jotain muuta. soitin ekokampaamoon kun viikkoja on nyt yli 13. kasviväreillähän ei saa vaaleaa, kun kaikki sävyt on ruskeaa/punaista, mutta savivärjäys vaalentaa tummempaa hiusta. En ole vielä ihan varma, mitä haluaisin hiuksilleni tehtävän, mutta sen tiedän, etten halua ravata parturissa kuukauden välein, joten joku pitkäiaikasratkaisu on nyt mielessä. Blondina olen viihtynyt, vaalea haluan olla jatkossakin, mutta ehkä sitä omaan kehoon pumpattavaa kemikaalikuormaa voisi jollain tapaa harkita vähentävänsä.
 
Ite värjäsin pari kertaa raskauden aikana. Tais olla keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa. Niin kuitenkin että näiden kahden kerran välissä oli tosi kauan aikaa. Jopa kuukausia.
 
Itselleni ainakin sanottiin ettei hiuksia saisi raskaana ollessa värjätä, itsehän en ole hiuksia koskaan värjännyt joten ei sen puolesta tarvinnut murehtia kun olin raskaana
 
On melko epätodennäköistä, että hiusväriä joutuu äidin verenkiertoon. Ellei sitten ole haavoilla päänahka. Itse olen värjännyt jokaisen kohdalla ihan normaalisti, nyt odotan neljättäni.:)
 
Takaisin
Top