hiustenvärjääminen

vanessa16

Jostain jotain jo tietävä
Ootteko te väräjnnyt hiuksia miten raskausaikana, nyt tässä tai aiemmissa raskauksissa? Mulle ei neuvolassa oo sanottu mitään asiasta ja en nyt ole alkuraskauden aikana värjännyt, kun oon muistellut että se olisikiellettyä :) Mutta kysymys kuuluuki voiko jossain vaiheessa raskautta värjätä vai onko se kielletty koko raskausajan?
 
Se on ihan jokaisen päätettävissä värjääkö vai ei. Jotku kampaajat ei edes suostu värjää jos on raskaana. Itse lopetin juuri ennen esikoisen odotusaikaa värjäämisen.

Katoin Yleltä tuolloin sen asiantuntijoiden haastattelun mikähän ajankohtainen ois ollu. Nii siinä oli tutkittu, että on kosmetiikka jutuista ja hiusväreistä haittaa. Eritoten oli poika sikiölle. Aiheutti kivessyövänriskiä. Esikoisen aikana katoin kaikki kosteusvoiteet missä sitä yhtä ainetta oli, että en enää käyttänyt. Iha hyvä vain, kun poikaa odotin.

Se tuli 2013 Yleltä joten hienoja termejä en enää muista. Mutta meikkasin vaan, kun oli juhlat tai joku erikoinen meno. Hiuksia en oo edes sen jälkeen vieläkään jaksanut värjätä, tuskin koskaan. Kivempi ollut näin, kun ei tarvi stressaa värjäyksiä, kun ennen piti muutaman millin juurikin ain värjätä. Liian usein tuli ennen muutenki värjättyä monta vuotta.
 
Mä oon nyt värjänny kerran tän raskauden aikana ja aattelin että ehkä vielä kerran tai kaksi väärjään. Mul on lyhyet hiukset joita muutenki värjäilen vaaan pari kertaa vuodessa kun lystää ja rupee häiritsemään. Meikkiäkään en käytä niin sen takia oikeestaan värjäänkin.. myrkkyjä tää maa on täynnä muutenkii niin en jaksa stressata värjäyksestäkin
 
Mä olen muutaman kerran värjännyt hiuksia, kun odotin noita alakouluikäisiä tenavia. Silloin ei ehkä vielä ihan samalla tavalla pohdittu tätä asiaa. Tässä raskaudessa en ole värjännyt. Harkinnassa on, että kerran värjäisin keväällä, kun on yksi tärkeä työjuttu, jossa olisi kiva näyttää ihmiseltä. Kosmetiikkaa käytän aika maltillisesti ja kosteusvoiteet ym. olen jo pari vuotta sitten vaihtanut luomutuotteisiin.
 
Oon ollu kesästä asti värjäämättä hiuksia ja ajattelin kyllä olla raskausajankin värjäämättä. En halua pienelle noin tujuja myrkkyjä...
 
En värjännyt viime raskaudessa ja tuskinpa värjään nytkään. Edellisen kerran on värjätty joskus kesällä, eikä tuo oma väri oo yhtään hullumpi. Myös raskaus saattaa hitusen muuttaa omaa sävyä :)
 
Mä vietän raskausajan ihan luonnonlapsena, hiuksii en värjää muutenkaan. Oon karsinu kaikki turhat kemikaalit pois jo viimevuonna. Meikkaan vaan juhliin, kuten pilvilinnakin. Mieluummin näytän vaikka variksenpelätiltä kuin turhaa kuormitan raskaanaollessa kehoa kemikaaleilla. Istukka läpäisee kaiken. Meillä jopa auton tankkauksen hoitaa nyt vaan mies, ku en haluu hengittää niit bensahuuruja. :hilarious:
 
Itekin kun vahingossa meen pakoputken eteen, kun puhdistan autoa ja huomaan olevani kaasussa ni rupeen köhii ne ulos yskimällä, että hus hus  :hilarious: Täysin tervettä touhua:hilarious: Kaikkea se raskaus teettää :grin
 
Mä ajattelin jättää värjäämättä, vaikka tekis kyllä mieli värjätä. Hiukset näyttää aivan hirveältä jo nyt, mutta en halua kuormittaa kroppaa ylimääräisillä myrkyillä.
 
Aiemmissa raskauksissa värjäsin kerran, nekin raitoja. Oli kaverin häät tulossa niin pakko oli näyttää ihmiseltä.... Nyt en ole värjännyt, mut raitoja harkitsin kun juurikasvu ahdistaa. Toisaalta en ole ollut hirveen tarkka aiemminkaan tuon juurikasvun suhteen niin jospa yks puoli vuotta nyt menis värjäämättä.

Kasvovoiteet vaihdoin perusvoiteisiin ja jätin meikkivoiteet ja eyelinerit sun muut pois kun plussasin ja ripsaria vain meikkinä. Juhliin sitten vähän enemmän.

Mäkin ed. raskauksissa käytin vaan parabeenittömiä ihovoiteita, sillon melkein kaikissa perusvoiteissa oli sitä, nykyään ei.
 
En ole vuosiin värjännyt hiuksia, mutta meikkaan kyllä entiseen malliin (meikkivoide, puuteri, kulmaväri, ripsari) enkä aio arkimeikistäkään luopua :)
 
Mä en oo koskaan värjänny ja meikannut oon kuluneen vuoden aikana vissiin ehkä 3 kertaa. :D
 
Lopetin hiusten värjäämiseen viime raskaudessa ja sillä tiellä ollaan edelleen. Oman ihon herkkyyden vuoksi en käytä mitään kovia kemikaaleja. Atooppiseen ihoon mulla oli reseptivoiteita ja olen niidenkin käytön lopettanut kun ei suositella raskausaikana. Harmi vaan se näkyy kyllä ihon kunnossa :sad001 mutta mitäpä sitä ei pikkuisensa eteen tekisi :Heartred
 
Tuskin tulee värjättyä, vaikka mieli tekiskin. Ajattelin jossain vaiheessa käydä kunnon kosteuskäsittelyssä tai sit ostaa jonkun kunnon kosteutushoidon tai superhoitoaineen.
 
Uskaltaako hennalla värjätä? Mä oon kans vähän tämmönen luonnonlapsi, en juuri meikkaa ja turhat kemikaalit oon yrittänyt karsia pois. Rastatkin löytyy :D hennannut oon joskus ennenkin, nyt en moneen vuoteen ole värjännyt millään.
 
Ite oon värjänny ihan normaalisti niinku ennenkin..nykyajan hiusvärit kampaamoissa ei taida olla enää niin tujuja mitä ennen :) en kuitenkaan mitään tosi vaaleeta uskaltais suoraan päänahkaan laittaa. Onneks kohta on kesä niin aurinko vaalentaa ilmaseks :D
 
Takaisin
Top