Hiusten värjäys raskaana (etenkin alkuraskaudessaki)

Sanzqqq

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2017
Moi! oon tässä miettiny uskaltaako laittaa kestoväriä hiuksiin nyt alkuraskaudessa? nyt rv 9+4. ootteko muut värjänny hiuksia "normaalisti" vai ootteko käyttäny kevytväriä tms? kuitenkin ajattelee et kyllähän kampaajat tekee normaalisti hommaan ilmeisesti eli tekee myös värjäyksiä..
 
Tämmösen löysin HUS:n sivuilta. Yllättävän vaikea oli nopeasti googlettamalla löytää faktatietoa, mikä ei perustu kenenkään mielipiteelle.
  • Hiusvärit: Koko päähän laitettavat hiusvärit voivat imeytyä jonkin verran päänahan iholta, ja käyttöä tulisi pyrkiä välttämään tai sen tulisi olla satunnaista. Raidoituksessa väri ei ole juuri kosketuksessa ihoon, ja altistuminen jää siten vähäisemmäksi. Se onkin raskauden aikana kokovärjäystä suositeltavampi vaihtoehto.
  • Hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on esitetty epäilyjä, ja siksi käyttöä raskauden aikana on syytä välttää.
Terve.fi:n artikkelissa kirjoitettiin näin:

Hiusten värjääminen on turvallista, sillä vain pienen pieni määrä väriainetta, jos senkään vertaan imeytyy päänahan läpi. Koska kuitenkaan ei tiedetä missä määrin nämä aineet vaikuttavat sikiöön, lääkärit suosittelevat odottamaan yli ensimmäisen raskauskolmanneksen, pitämään väriainetta päässä vain tarpeellisen ajan ja pesemään päänahan huolellisesti.

***

Esikoisen odotusaikaan en värjännyt ollenkaan hiuksia ja kävin vasta ennen ristiäisiä laittamassa järkyn pehkoni kuntoon. Samalla linjalla taidan jatkaa tän toisen raskauden. Mulla on tosin ollu vain raitoja, että juurikasvu ei oo mitenkään pahan näköinen. Mun oli tarkotus käydä laittamassa väri ja leikata ihan kunnolla pois pituutta, mutta sitten pärähtikin plussa :wideyed: Panostan hyvään leikkaukseen ja käyn taas ennen ristiäisiä laittamassa kivan värin :)
 
Minäkin koitan olla värjäämättä koko raskauden ajan. Käytän vaalennustuotteita, en varsinaisia värejä. Mahtaa olla tukka näkönen loppuraskaudesta ku tekis nyt jo mieli värjätä...
 
Kävin esikoista odottaessa kampaajalla värjäämässä. Kysyin kampaajaltanikin (joka on hyvä ystäväni), että mikä on hänen mielipiteensä ja hän sanoi itsekin värjänneensä hiuksiaan, kun odotti lapsiaan. Tämä riitti minulle.
 
Mä ajattelin käydä ekan kolmanneksen jälkeen raidottamassa tukkaa. En kestä ajatusta siitä, että joudun olemaan koko raskauden ajan huonossa tukassa, kun varmaan siinä vatsan kasvaessa ei koko ajan tunnu niin hehkeältä muutenkaan. Mun kampaaja tekee myös ihan normaalistikin raidat niin, ettei ne ala ihan päänahasta.
 
Eilen juuri kyselin omalta kampaajaltani mitä mieltä hän on värjäämisestä, mutta ei hänellä oikein ollut mielepidettä asiaan. Totesi sitten vain että jos hän itse olisi raskaana niin värjäisi kyllä hiuksensa. Se riitti minulle eli aion värjätä. Sen verran kuitenkin pohdittiin että laitetaan mahdollisimman lähelle omaa väriä niin harvenee reilusti värjäyskerrat. Itsellä nyt jo niin hirveä juurikasvu että en todellakaan kehtaa 9kuukautta tällä tukalla mennä.
 
Eipä varmaan moni kampaaja suostu olemaan vääjäämättä hiuksiaan :). Itelle hiukset ei oo se tärkein asia, niin helpolla pystyn olla vääjäämättä. Mutta hankalaahan se on aivan kaikkea välttää!
 
Itse oon edelliseltä ammatiltani kampaaja, aion värjätä myös.
Mun mielestä tää menee kategoriaan "tutkimustietoa ei ole tarpeeksi, siksi ei suositella". En tosiaan ole lääkäri, mutta olen sillä kannalla, että en pidä satunnaista värjäämistä vaarallisena.

Ja tosiaan, raitoja ei koskaan laiteta tyveen saakka, eli ne on ihan turvalliset!
 
Mä olen vajaan vuoden ajan hennannut hiuksiani. Olen nyt muutenkin miettinyt oman värin kasvattamista takaisin, joten värjäykset jäävät myös sen takia kokonaan pois. Voi kyllä olla, että jossakin vaiheessa tukka on aika törkeän näköinen... Mutta ei mahda mitään :)
 
Eipä siitä taida olla haittaa värjätä. Jotkut värjää tosi useasti raskauden aikana. Tiedämpä yhdenkin ex-odottajan, joka vaihtoi tosi räikeitä värejä kerran kuussa.. Välillä melkein koko naama sininen, punainen, oranssi tai liila tai.. :eek:

Itse aion jättää värjäämiset vähemmälle raskausaikana. Ihan sen takia kun en halua hirveille kemikaali määrille kroppaa ja vauvaa altistaa. Enkä muutenkaan jaksa välittää hiusten jatkuvasta värjäilystä :cat:
 
Kiitos kaikille vastauksista ja kiva kuulla ihan alan ihmisten kommentteja :happy: salo84: oli kyl hyvät linkit! Itellä sellanen ongelma ku ruskeat hiukset ja oma väri sellanen perus vaalea maantieharmaa. Ja jo nyt tosi kiva juurikasvu. Mietin että ehkä odottelen sinne johki 12+ viikoille. Aion kyl varmaa värjätä mut ei nii usein. mies kyl totes et ku laitan kaikenmaailman aineita tonne hiuksiin ku kuivat ja luonnonkiharat et eipä varmaa se värjäys noista paljoa pahempi ole et siit vaa :dead:
 
Hei. Itse on tätä miettinyt, kiva oli löytää tämä viestiketju. Olen ajatellut odottaa 12rv asti ja päätin että kokeilen kasvivärejä, koska on tummahkot hiukset niin saan juurikasvun piiloon. Kampaajalle normaali väriä en halua enää raskauden aikana mennä laittamaan.
 
Mulla on tummat hiukset ja olen niitä itse värjännyt vielä tummemmaksi, juurikasvu alkaa olla kohta jo aika selkeä. Tuohon juureen sitä väriä nimenomaan tarviisi ja taidan kyllä muutaman kerran värjätä raskauden aikana. Niin taisin tehdä viimeksikin. Nyt ei taida olla paljon varaa käydä kampaajalla laittamassa raitoja, kun sillä hinnalla värjää ainakin kymmenen kertaa itse.
 
Jokohan tän pään uskaltais blondata..? Täysimetys, joten mietin vaikuttaakohan mihinkään. Tietysti itse tukka haisee aika voimakkaalta jonkun aikaa ja vauva on paljon lähellä niin ehkä kannattaa vielä odottaa... Mites muut, oletteko värjänneet?
 
Kävin kampaajalla ennen ristiäisia ja värjäytin hiukset. Hormoonit itellä ainakin teki sen ettei blondiväri tarttunut niin hyvin, tyvi paljon tummempi kuin latva :-D Sama oli esikoisen aikaan, ensimmäisen 6kk aikana oli täys arvotus, meneekö värjäyksen osalta rahat hukkaan.
 
En tiedä värjäyksistä, mutta mulla ainakin lähtee hiuksia päästä ihan kiitettävästi tällä hetkellä :hilarious: Oikea pörröpää..
 
Nyt ei olekaan muuten hiustenlähtö vielä alkanut :wideyed: Olin ihan unohtanut, että niinkin tulee tässä imetyksen aikana käymään.
 
Musta tuntuu, ettei mulla oo päässä kohta yhden yhtä hiusta. :sad001
 
Viime raskaudessa lähti jo raskausaikana paljon hiuksia. Lisäksi imettäessä, mutta huomattavasti eniten lähti silloin, kun lopetin imetyksen. Ehkä sama on edessä nytkin, kun ei ole vielä alkanut tippua..
 
Mulla ei lähtenyt raskauden aikana juuri yhtään hiuksia. Normisti lähtee paljon kun on pitkä ja paksu tukka. Mutta nyt sitten lähtee nekin hiukset jotka jäi "jumiin" raskauden aikana. Balanssi säilyy. Ja värjännyt olen tyveä ihan normisti kolmen kuukauden välein. Alkaa taas harmaat vilkkumaan :yuck:
 
Takaisin
Top