En malta itsekään olla laittamasta omaa lusikkaani tähän soppaan :) Olen itsekin samoilla linjoilla Mimulien kanssa. Minusta on hassua, että vaikka kemikaalien haittavaikutuksista on tehty tutkimuksia ja saatu ainakin jotain osviittaa siitä, että kemikaalien käytöllä voi olla vaikutusta jälkeläisen myöhemmissä elämänvaiheissa (sperman huono laatu), nuo tutkimukset sivuutetaan, kun ne eivät tue maalaisjärkeä. Miten jokin puuterin laittaminen voi vaikuttaa sikiöön? En minäkään sitä tiedä, samanlainen maallikko minä olen kuten monet muutkin. Mun oma maalaisjärki sanoo kuitenkin sitä, ettei erinäisten kemikaalien liiallinen käyttö voi olla elimistölle hyväksi - ja tuskin itse sikiöllekään. Mutta mutta. Kuten meistä jokainen on sanonut, jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee omat valintansa. Ja aina ei mene kuin Strömsössä. Monet joutuu syömään omien sairauksien takia eri lääkkeitä, joilla voi olla haittavaikutuksia, mutta minkäs teet. Joillakin ei onnistu imetys ja koko maailma huutaa ympärillä, että se on vauvan parasta ravintoa, mutta minkäs teet. Voin hyvin ymmärtää senkin, että joillekin oma ulkonäkö on oikeasti tärkeää, jotta on hyvä olla. Jos yrittää hysteerisenä vältellä kaikkia vaaroja ja riskejä, niin jossain vaiheessa voi voimat ehtyä aika pahasti. Olen kokenut sen itsekin, kun en pystynyt täyttämään itselleni asettamia kriteereitä. Kunkin pitää löytää se itselle sopiva kultainen keskitie.
Noi raskausarvet on mullekin hieman mysteeri... Mahaan niitä ei ekassa raskaudessa tullut yhtään, vaikka mahahan se kasvoi eniten. Perse ja reidet oli täynnä kirkuvanpunaisia viivoja. Hävetti käydä uimassa, kun näytti ihan piiskatulta :D Nyt ovat onneksi vaalentuneet. En käyttänyt ennalta ehkäiseviä rasvoja, kun en ehtinyt. Viivat tuli tosi yllättäen. Niitä oli pakaroiden välissäkin o.O Eikä mulle tullu kuin 7 kiloa koko raskauden aikana. Mulla on vain sellainen iho, johon tulee helposti raskausarpia. Niitä tuli jo murrosiässä reisiin.