hiusten rasvoittuminen

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
elikkäs mielenkiinnosta kyselen mitä raskaus on tehnyt teidän hiuksille?
onko kellään ollut ongelmia sen kanssa että tukka rasvoittus tosi nopeesti?
ja jos niin missä vaiheessa raskautta olette tämän huomanneet?
kiitos jo etukäteen vastailuista [:)]
 
mulla on käyny ihan päinvastasesti.. siis pillereiden lopetuksen jälkeen hiukset alko rasvottua tosi nopeesti ja piti pestä päivittäin.
nyt raskaana sitten taas eivät rasvotu lainkaa niin nopeesti ku ennen ja voi ihan huoletta olla pari päivää pesemättä :)
 
Hiukset alkoi rasvottumaan heti, kun epäilin hedelmöityksen tapahtuneen eli pari viikkoa ennen kuin plussasin. Ensimmäisen kolmanneksen ajan en pystynyt käyttään hoitoainetta, kun tuntui, että sen kanssa hiukset oli yhtä rasvaset kuin pesulle mennessä ja viimeistään iltaan mennessä tuntui, että olisivat valuneet rasvaa[:-]. Nyt oon taas pari viikkoa voinut hoitaa hiuksia samaan tapaan kuin ennen raskautta, rv 19 menossa, ei rasvotu heti vaikka käyttää hoitoainetta, eikä tarvi ihan joka päivä pestä. Muuten hiustenlaatu ja paksuus on melko samantuntuinen, skandinaavisen ohut, kuin ennen raskautta.
 
Minulla hiustenrasvoittuminen alkoi joskus alkuraskaudesta, varmaan viikolta 6 lähtien. aamulla kun pesee,illalla on jo rasvaisen tuntoiset[:-]. ja tätä on jatkunut tähänkin asti. mutta eipä tuo ole paljoa menoa hidastanut [:D] hiukset ovat kyllä toki paremmassa kunnossa nyt kuin koskaan, kiiltavät ja oikein terveet...
 
Mulla on käynyt niin päin, että hiukset on kuivemmat kuin ennen raskautta, varsinkin päänahka on kuiva ja jos pystyisin rasvaisin sen samalla kun rasvaan naamaa (mikä myös ihan älyttömän kuiva)... Nyt voi olla hiuksia pesemättä hyvin kolmekin päivää eikä tunnu missään. Ja hassu juttu on se, että näyttää menevän hiukset vähän "luonnonlaineille" (ehkä en ole vaan aikaisemmin huomannut, kun hiukset on aina olleet lyhyet ja nyt ovat kasvaneet jonkin verran...).
 
Mulla hiukset rasvoittuu hetkessä ja samoin iho on todella rasvainen, finnejä tulee myös selkään ja rinnassa ja olkapäillä on näppyjä älyttömästi! Ärsyttää! Tämä alkoi kun lopetin pillerit mutta raskauden myötä on pahentunut kokoajan..
 
Mullakin tuntu ihan alkuraskaudesta hiukset rasvoittuvan enemmän, mutta sitten taas selkeästi vähemmän kuin yleensä. Voisi tosiaan olla useammankin päivän pesemättä, mutta miehen mukaan eivät kuitenkaan enää sitten niin kovin raikkaalta tuoksu. [;)]

Kampaaja kertoi, ettei raskausaikana tipu juurikaan hiuksia päästä ja oikeasta taisi olla. Yleensä mulla tippuu tosi paljon, mutta nyt näkee vain ihan muutamia, joten hetken saa nauttia vähän "tuuheammasta" tukasta. :) Mutta kannattaa kuulemma olla sitten synnytyksen olla pelästymättä kun kaikki ne hiukset, jotka ei ole odotuksen aikana tippuneet, lähtee!
 
Takaisin
Top