Hiukset värjäystä vaille..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keijuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Keijuli

Vieras
Olen varmaan aiemminkin tästä kirjoitellut niinkuin muutkin kirjoittelijat täällä..Eli hiukset alkaa näyttää varsin kauheille oman värin pilkottaessa aikas reilusti jo..Hiusväri pidemmän aikaa lojunut kaapissa käyttöä vaille.
Joskus talvella kävin kyseisen värin ostamassa kampaamo liikkeestä valmiiksi..Ja kyselin hiusvärin vaikutuksesta raskauden aikana..Kampaamosta annettiin ammoniakiton hiusväri ja sanoi kampaamo nainen että he värjäävät kyseisellä aineella muidenkin hiuksia ettei siitä pitäisi tulla mitään kunhan ei raskauden alussa värjää...Tiedä sitten että mikä siinä mättää kun itseä vaan jotenkin epäilyttää värjäys MUTTA mikä :). Ei varmaan kaikkea pitäisi uskoa mitä on kirjoitettu nettisivuilla hiustenvärjäyksestä raskauden aikana....Kaippa sitä kun vaan laittaa väriä hiuksiin ja odottaa lopputulosta..En usko että siitä nyt verenkiertoon imeytyy hirvittäviä määriä myrkkyjä jotka vois vaikuttaa kasvavaan vauvaan masussa? :dance008
Niin ja itsellä raskaus viikko menossa ylihuomenna 27 vkolla

Olen värjäillyt hiuksia muutaman kerran raskauden aikana ehkä parin kuukauden välein. Raidat voisi olla fiksumpi vaihtoehto. Ohessa Hussin sivuilta tietoa.

• Hiusvärien kohtuukäytön ei tiedetä olevan haitallista sikiölle. Koko päähän laitettavat hiusvärit voivat kuitenkin imeytyä jonkin verran päänahan iholta, ja käyttö tulisi pyrkiä välttämään tai sen tulisi olla satunnaista. Raidoituksessa väri ei ole juuri kosketuksessa ihoon, ja altistuminen jää siten vähäisemmäksi. Se onkin raskauden aikana kokovärjäystä suositeltavampi vaihtoehto.
  • Hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on esitetty epäilyjä, ja siksi toistuvaa käyttöä raskauden aikana on syytä välttää. (http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx)

Juupsis...Olenkin todella paljon lukenut hiuksien värjäyksistä raskaana ollessa..Toinen sanoo toista ja toinen toista..Lopulta sit rohkenin värjäämän tuon juurikasvun piiloon. Ja miun hiusten värjäys yleensä on todella harvoin tapahtuvaa...jos seuraavan kerran joskus puolen vuoden/vuoden päästä...:)

Mun pitäis värjätä hiukset kans. Olis häätkin tossa elokuussa ni kyllä tukka pitäs saada kuntoon. Raskausviikkoja on tällä hetkellä ehkä se 5 eli testi on just ja just plussalla. Onkohan fiksua näin alkuvaiheessa alkaa värjäilemään? Siis kaupan väri odottais kaapissa. Vai pitäskö mennä iha kampaamon puolelle?

Raitojen ottaminen on kuulemma turvallista mutta itse en ole uskaltanut ottaa niitäkään ja luulen että värjään vasta synnytyksen jälkeen.

Tuttavani, joka on kampaaja, doula ja imetystukiäiti, ei suosittele hiusten värjäämistä raskaus- ja imetysaikana, muilla kuin 'väriä poistavilla' aineilla, eli kai käytännössä vaalennusaineilla, joissa ei ole sävyjä mukana.

Minä värjäsin itse yhden kerran hiukset kampaajalla juurikin omien häiden alla toisella kolmanneksella. Mieluiten ei kai juuri ekalla ja vikalla kolmanneksella kannattais järjätä, mut tuskin tuota on kuitenkaan tutkittu ihan hirveesti. Onhan se selvää, et jotain sieltä päänahkasta imeytyy ja osa siitä myrkystä ehkä päätyy lapselle asti, mut itse en yhtä värjäyskertaa pitänyt niin pahana. Onhan näitä kaikenlaisia kemikaaleja myös kosmetiikassa ja hajuvesissä yms. ja harva jättää kuitenkaan ihan kaikki pois. Itse kyllä rajoitin niitäkin. Kyselin myös vähän oman kampaajan mielipidettä, eikä hän tuota pahana pitänyt.

Okei... Varasin tänään kyllä neuvolaan ensimmäisen ajan ja piti sitä kysästä sieltäkin. Mut ehdin kyl varmistaa sen sieltäki ennen häitä. Eli ehkä sitte pakko mennä tällä maantienharmaalla juurikasvulla sinnekin :P Toisaalta jos en olis tänään tehnyt testiä ni olisin ehkä värjänny hiukset jopa tänään. Että enpä tiiä. Mut jos nyt sitte ei heti uskalla alkaa värjäilemään..

Nykyäänhän myös löytyy (vaikkakin kai aika harvoista paikoista) näitä ekokampaamoita, jotka värjäävät hiukset ilman kemikaaleja. :)

Takaisin