Hiukset lähtee!

Kyfi1440730

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla samoja kokemuksia siitä, kun imetyksen on lopettanut niin hiukset alkaa lähtemään?

Tätä on kestänyt jo 2kk ja hiuksia lähtee ihan "tuppoina" kun niitä harjaa, käy suihkussa ja senkin jälkeen kuivana. Tuntuu ettei mulla ole kohta yhtään hiusta jäljellä. Vitamiineja syön kuten biotiinia yms.

Milloin tää loppuu tai mikä muu avuksi?

Sama vika täällä, hiukset tippuvat päästä ja muodostavat nurkkiin yms. paikkoihin kivoja " villakoiria", joita tyttö luonnollisesti kaivaa esiin vaikka mistä.

Kampaaja totesi, että vuoden verrankin voi hiustenlähtöä olla. Onneksi itselläni oli niin paksut hiukset, ettei vielä ole huolta. ( imetyksen lopetin epäonnistuneena jo ajat sitten)

Mulla lähti imetyksen aikana, mut alko jo kasvaa takaisin vaikka vähän vielä imetän. Varmaan puolet hiuksista lähti.

En oo koskaan imettäny.. n. 3kk jälkeen synnytyksestä alkoi putoo hiukset.. hormonaalinen juttu joka ei oo pelkästään imettäjien ongelma. Nyt 5kk synnytyksestä ja hiuksien putoominen jatkuu.. ei sentäs tuppoina ja toivon ettei niin ees koskaan alkais. Toivossa, on hyvä elää.

Ite leikkautin hiukseni, kun alkoi niin ällöttää ne sormiin jäävät irtohiukset, jos yhtään erehtyi päätään haromaan. Ja kun niitä oli vaatteissa, sohvatyynyissä, lattioilla, suihkukaivossa, pyykkikoneesta tuli aina semmonen takkumytty vaatteista irronneina, ja tietenkin niitä sai aina olla nyppimässä muksun käsistä kans.
Lähteehän näitä lyhyestäkin mallista, mutta ei oo niin huomattavaa, eikä itelle tuu paha mieli ihan vaan hiuksia kammatessa :)

Mulla lähtee hiuksia ihan hirveästi. Synnytyksestä 5kk ja imetän edelleen. Lavuaarit jatkuvasti tukossa.

Multa lähti kummankin raskauden päätyttyä tukkaa noin vuoden ajan...:rolleyes: alkoi vauvan ollessa 4-5kk ja jatkui jatkui vaan. Hiuspohjan toiminta tehostuu synnytyksen jälkeen kun raskauden aikainen lepotila loppuu. Kummasti kyllä tukan kunto paranee loppua kohti.

Hiuksia lähti parin kk ajan synnytyksen jälkeen aivan älyttömästi. Tunnosti että talon koira jäi melkein kakkoseksi irtokarvojen kanssa :) Sitten rauhottu kummasti. Imetin täysin 6kk saakka.

Sama homma Rosalinan kans. Se oli melkein päivälleen kun vauva täytti 3kk, ni tukkaa lähti tupottain.. kesti viimeksi mulla puolisen vuotta. Nyt lähtee edelleen ja poika 5,5kk. :| Eikä loppua näy. Kiva kun vielä muutenkin ohut, lyhyt tukka ni näyttää aika ankealle. :D

Karvanlähtöaika loppui kuin seinään noin 1kk sitten, loppuipahan myös miehen ainainen valitus hiusten kerryttämisestä suihkun lattiakaivoon ( meillä tosin sellainen verkkojuttu, joten ei tukkoon mennyt. )

Jännä juttu on se, että hiustyyppi on muuttunut, kiharasta huomattavasti suoremmaksi.
Edellisen kerran tukka vaihtoi mallia 20 vuotta sitten...

Täälläkin yksi kaljuuntuva! Tyttö tosiaan reilu 6kk ja tukkaa tippunut jo ainakin pari kolme kuukautta ihan urakalla.. Kaiken lisäksi huomasin, että nuo minipillerit aiheuttaa hiustenlähtöä..joten en tiiä lähteekö mulla nyt sitten niinku tuplaten tukkaa vai.. o_O:grin Omistan myöskin hyvin ohuen letin, joten tää ei oo yhtään kivan näkönen..:oops:

Vielä ei oo kauheasti lähtenyt hiuksia. Miul on paljon kampaaja ystäviä ja kyllä lähes jokainen siitä varoitti. Liittyy siis hormooneihin ja on normaalia.

Täällä vauva 4,5kk ja äitiltä irtoo tukka. Lähtenyt nyt kuukauden verran tosi paljon

Takaisin