Hirveitä finnejä!

T

terttuli

Vieras
Voi itku... Löytyykö kohtalotovereita? Mulla on raskaana ollessa alkanut naama kukkia ihan mahdottomasti. Eriskummallista, koska edes teinivuosina en juuri kärsinyt finniongelmasta. Ja nyt naama on täynnä innhottavia kipeitä mollukoita, ei siis mitään pieniä viattomia näppylöitä vaan semmoisia syviä ja hirveitä. Pelottaa, että tästä jää monta inhottavaa arpea.
 
Mulle on tullut ihan vaan semmoista pientä näppylää, tällä hetkellä toisen ohimon kohtaan. Mutta nuo näppylät ja finnithän ovat ihan normaali ilmiö tässä tilassa olevilla, täytyy vaan pitää ihon hygieniasta todella hyvää huolta nyt raskaus aikana.
 
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Otsa on täynnä erikokoisia finnejä, ja hiusrajassa sivuillakin. Muutama on eksynyt poskiin ja leukaankin. Ja tosiaan, ei mullakaan teininä ollut finnejä. Olen joka aamu&ilta puhdistanut kasvovedellä kasvot + laittanut rasvaa (kun toisaalta iho on kuivakin...). Ja kävin kasvohoidossa (ekaa kertaa elämässäni), se tuntui auttavan ainakin hiukan, nyt ei ole enää ollut niitä kipeitä isoja syvälläolevia finnejä. Mutta pienempää näppyä yhä.
 
Siis tosiaan hirveitä finnejä! Alkaa olla taas sellanen tunne ettei tee mieli peiliin katsella... Viime vuonna lopetin ceracette-minipillerit just sen takia kun naama kukki aivan älyttömästi, sit helpotti kun mentiin ilman ehkäsyä kuukausia. Naama oli jo siedettävässä kunnossa. Sit tämä tulokas ilmoitti itsestään, ja naps, kukkiminen alkoi taas.... huh huh. On tämä niin vaikeeta aikaa. Jotenkin toivon että tämän alun jälkeen hormoonit tosiaan pääsis tasottumaan, ja että tuo ulkona mollottava aurinko auttas myös asiaan [:)]
 
Minä olen kuullut vanhan kansan sanonnan " tyttövauva äidin kauneuden viepi..." ja  itselläni juuri näin käynyt .Poikia odottaessa ei näpyn näppyä, vain tumma viiva häpyluusta napaan, tytärtä oottaessa ja nyt taas raskauden myötä naama kukkii ku petolinnun pers...Eli melko varma olen, jotta tyttö tulossa.
 
Mulla oli esikoista odottaessa todella finninen naama,ja poika tuli.nyt on naama siedettävässä kunnossa mutta yläselässä on pieniä näppylöitä aika paljon,samoin rinnassa.
 
ALKUPERÄINEN: Anolinno

Minä olen kuullut vanhan kansan sanonnan " tyttövauva äidin kauneuden viepi..." ja  itselläni juuri näin käynyt .Poikia odottaessa ei näpyn näppyä, vain tumma viiva häpyluusta napaan, tytärtä oottaessa ja nyt taas raskauden myötä naama kukkii ku petolinnun pers...Eli melko varma olen, jotta tyttö tulossa.


Mä lueskelin tätä isännälle, että jaahas, tämmöisiä sanontoja, niin se tokas, että "Ehkä siellä on sitten tyttö!!"

Juu, kiitosta vaan, kyllä tässä itsetunto kohoaa... [:D][:D][:D]
 
Vanha ketju mutta pakko tulla pöyhkeilemään; ite kärsiny enemmän ja vähemmän aknesta murrosiästä lähtien, ei auta mitkään poppaskonstit eikä myrkyt. Ja nyt raskaana - ei näpyn näppyä! Aivan silonen ja tasavärinen nassu. Yhtenä päivänä kun leukaan ilmesty patti ja hämmästelin sitä niin alko naurattaa; eipä oo tullu yli kymmeneen vuoteen HÄMMÄSTELTYÄ sitä asiaa.

Ne hormonit on niin pieni mutta niin äärettömän iso asia, raskaana jos millon sen huomaa..
 
kellään mitään mikä auttais näihin ?
mullakin puhjennu nyt, pahemmassa kunnossa kun teininä...
Posket täynnä ja kaulassa asti ja käsissä.
YÖÖÖÖKKKKK!!!!!

Mitään voidetta, lääkettä jota sais käyttää raskaana ollessa?
 
Mulla ei kans ikinä ollu edes teini-iässä minkäänlaisia finnejä mut nyt alkaa ihan karkaan lapasesta tää touhu. Niitä alkaa olla kohta niin paljon että apua!!! Jos jollain olis tosiaan jotain konsteja millä sais edes vähäsen ihoa rauhoittumaan niin neuvoja otetaan vastaan. Puhdistan ihoa tosi paljon ja juon vettäkin ihan riittävästi.. Ne hormoonit!!!!!
 
Huomenta vain kaikille!
Täällä myös iho mennyt todella huonoksi ja tuntuu,ettei mikään auta siihen... [:-]
Esikoista odottaessa kävi samoin,mutta se menio ohi siinä ennen 16 raskausviikkoa.
Nyt viikkoja 11+3,joten ihoa hoidellen ja vatsaa kasvatellen... [:)]
Viime yönä työvuoron jälkeen iski myös kamala flunssa ja todella korkea kuume... Ei auta muu,kuin mennä huomenna lääkäriin...Kuitenkin mulla ollut keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume viimeiset 6v jokaisen syyskuun ensimmäisellä viikolla,niin taitaa käydä siis nytkin...Aika outoa,että noin tarkasti aina sijoittuu syyskuun ensimmäiselle viikolle...[8|] [:@]
 
Huoh mullakin on ruvennu tulee aivan karseita finnejä naamaan. ja kyllä muutama tuttu huomauttanu asiasta että on vähän iho muuttunu. Yleensä ei oo paljoa ollu finnejä kun muutama nyt niitä on sit monta ja kaikki isoja.
 
mulle yks ystävä tokaisi joku pvä että:
"yleensä en kauheesti kattele toisten naamoja mut herranjumala tota sun naamaas!".
Eli komiassa kunnossa on, kuten myös kaula,rinta ja selkä.
Kutisevia punasia paukuroita täynnä.
Y.Ä.K ![:D]
 
Jooo'oh, otsa on nätisti pienen pienten näppyjen peitossa. Ja en ole juuri koskaan kärsinyt mistään finniongelmista, hyvä jos 1-2 finniä ilmaantuu puolen vuoden sisällä... Mutta eiköhän niistä näppylöistä selviä, onneksi on pakkelit keksitty. [:D]
 
Täällä kanssa finniongelma.. niitä löytyy nykyseltään mistä sattuu.. Naamaan oon alkanu enemmän työtä tekemään, kun alkaahan nää täällä töissäkin ihmetteleen et mikäs vaivaa jos ihan mahdottomaksi menee..
Myöhäis puperteetti [:D]
Eli oon 31 ja kauhee akne nyt hormoonien takia, kävin ostamas ittelleni kaupasta Clearesilia ja Nivea Young:ia, tuntee itsensä taas vähän nuoremmaksi [;)]
Joudun pesemään vähintään kahdesti päivässä naaman et ne ei ihan mahdottomaksi leviäsi ja sit tietysti laitan jotain finnin ehkäsy rasvoja naamaan (Clearesil peitepuikko), ja tietysti se kotikasvohoitoja pakko tehdä silloin kun jaksaa, eli naaman nyppimistä..
 
Heip!

valittelin kasvoihini ilmestyneitä finnejä kosmetologikaverilleni. Mulla on siis aina,jopa murkkuna, ollut aivan todella hyvä iho, ei edes mustapäitä. Mutta kuiva se on.
Nyt raskauden myötä on ilmestynyt finnejä sekä otsaan, ohimoille, että leukaan. Kaveri kertoi, että finnit syntyy hormonien ja epäpuhtauksien yhteistyöstä. Että hormoneille ei juurikaan mitään voi raskauden aikana tehdä, mutta ihosta täytyy pitää huolta.
Voi olla, että joutuu vaihtamaan tuotteet - iho on vaan nyt "poikkeustilassa". Tärkeää on huolellinen puhdistaminen ja vielä tärkeämpää RIITTÄVÄ KOSTEUTUS!
Usein tehdään se virhe, että kun naama on rasvainen ja finnejä pukkaa, ni ajatellaan että "enpä laita enempää rasvaa". Noh, lopputulos on se, että ihon pinta on niin kuiva ja kireä, että se tali ja epäputaudet ihohuokosista jäävät ikäänkuin loukkuun ihon alle ja ongelmat vaan pahenevat.

Minua tuo ystäväni lohdutti sanomalla, että "oon minä pahempaakin nähnyt" (jee, kiitos :D) ja että kunnollisella ihonhoitorutiinilla ja kosteutuksella saa homma pysymään kurissa. Eli
* ei liian kuivattavia tuotteita. Se stydein kama ei todellakaan takaa parasta lopputulosta (ja saattaa ärsyttää ihoa tuottamaan vielä entistä enemmän talia, koska pesee liian puhtaaksi)
* hoitorutiinit kuntoon aamuin ja illoin, etenkin kaikki meikki pitää poistaa huolellisesti
* kunnolla imeytyviä, tarpeeksi kosteuttavia rasvoja PITÄÄ käyttää


Ja sitten lohduttaudun sillä, että eka kolmannes on kohta ohi ja ainakin esikkoa odottaessa iho alkoi voimaan oikein extrahyvin tokalla kolmanneksella. Tosin esikko onkin poika, eli en tiiä miten nyt. [8D]

Hehkeän kukkea raskausaika, my ass...

Cava
 
Takaisin
Top