Himotukset

Suolakurkut ja ylikypsä saunapalvikinkku, niitä menee leivän päällä ja paljaaltaan..joku järki kuitenki on, ku en niitä mahottomia syö :D....makeaa ei tee juurikaan mieli, mut söin silti eilen kaksi äitin leipomaa mustikkamuffinsia :)
 
Mulla ei oo ollu ihmeempiä himotuksis.. Yks päivä tosin himosin korvapuustia. Ja jos syön voileipiä, niin tomaattia on oltava :)
 
Mä olen aamupahoinvointien ulkopuolella syönyt kuin hevonen, mutta paino on vain laskenut. Vauvamaha on jo kasvanut tilalle. :) Mutta riisikakkuja menee putkellinen päivässä (ennen raskautta ehkä kerran maistanut moisia enkä silloin tykännyt yhtään) ja sit kaikki intialainen, kiinalainen, mausteinen himottaa. Ei niinkään tulisuuden vaan juuri maustekirjon erilaisuuden vuoksi. Valion lakritsijäätelöä on mennyt valehtelematta raskauden aikana (nyt alkoi vk 17) 6 litraa, ja siihen pitää sotkea viime kesänä pakastettuja jäisiä vadelmia päälle. Hy-vää.

Kalat ällöttävät, ehkä joku uunilohi menee koska ei maistu "kalalle". Vaikeeta koska olen muuten pesco-vege, eli kasvissyöjä joka syö kalaa.. Täytynyt sohlata tofujen ja papujen kanssa saadakseen proteiinia tarpeeksi. Yllättäen kyllä maistoin kanaa ja se ei ällöttänyt, ehkä rupean kanailevaksi kasvissyöjäksi loppuraskauden ajaksi. Punaista lihaa en ole koskaan tuntunut tarvitsevan lainkaan ja se tunne on vain vahvistunut vauvailun myötä.
 
Onko himotukset vielä jatkunu tai vaihtanu suuntaansa? Mulla ruokahalu parantunu, mutta samalla nälkä vähentyny, eli enemmän tekis ruokaa mieli, kun mitä tekee mieli syödä. Voi olla osittain ton pinkeän vatsan syytä, kun tuntuu ettei nahka kertakaikkiaan veny, ja on ihan pinkeä ja kireä olo koko ajan, niin ei halua ahmimalla oloa enää pahentaa.
Paheista suklaa on palannut kuvioihin, tähän asti on lähinnä etonu kaikki makea, mm. tuo suklaa. Tomaattisia kastikkeita ja kunnon kotiruokaa tekis kovasti mieli, ja voi sitä omenoiden määrää mitä oon mättäny menemään, ensin omista puista, ja nyt työkavereiden ja anopin puista. =)
 
Ruokahimotuksia ei pahemmin ole ollut, mutta kokolailla jatkuva näläntunne on tulla tupsahtanut. Syömisiä yritän parhaani mukaan järkeistää ja onneksi vielä toistaiseksi olen onnistunut. :D Punajuuria oli ihan pakko saada joku aika sitten ja kyllä niitä tulee välillä vedettyä suoraan purkista. EIlen tarttui kaupasta matkaan myös muropaketti, vaikken ole niitä vuosiin syönyt/himoinnut millään tavalla. :D
 
Takaisin
Top