Himotuksen kohteita

Nostelen uteliaisuudesta vanhaa aihetta, onko teillä himotuksen kohteet muuttuneet raskauden edetessä?

Mulla on ollut joka raskaudessa voimakas pahoinvointi lähes koko raskauden, varmaan senkin takia ei kuunaan ole mikään rasvamättö maistunut. Greipit oli alkuraskaudessa kova sana vaik normaalisti en niitä tykkää syödä. Ja kaikki muutkin hedelmät, raikkaat ja happamat jutut ennemmin kuin makeat.

Sittemmin on kyllä pulla taas ruvennut maistumaan :rolleyes: Mut vieläkään ei semmonen sokeriöveri houkuta. Nyt menee kaikki suolainen ja varsinkin vihreät oliivit, vaik purkki päivässä! Onneks ei ole turvotuksia... Mut sit kans närästää, iso levy rennietä kuluu nopiaan. Ja jatkuva vesijano on. Mut molemmat on tuttuja aiemmistakin raskauksista et ei varmaan liity suolaan.

Tuttu kätilö muuten suositteli, että jos on liitoskipuja, pitäisi syödä suolaista ja rasvaista, 'miesten' ruokaa :wink Tiedä häntä!
 
Minulla on ollut alusta asti yksi himotus, joka helpotti keskiraskaudessa, mutta pahenee taas loppua kohden. Kaikki tulinen ruoka. Mitä enemmän poltetta sen parempi. Lisäksi makeiset ja muut on himottanut, mutta niitä ei voi laittaa raskauden piikkiin.
 
Miulla ei oo nyt lopussa enää ollu mitään ihmeellisiä himotuksia. Paitsi eilen, söin ruuan, nukahdin päikkäreille, heräsin ja oli kauhea hiilarihimo. Se lienee ainoa. Eilen vedin mokkapaloja mut onneksi yleensä hedelmät kelpaa loistavasti :)
 
Viimeisellä kolmanneksella ovat appelsiinit himottaneet niin, että niitä tulee syötyä kilokaupalla viikossa :)

Toinen, kiusallisempi himo on erittäin voimakkaat tuoksut ja maut... Voisin seistä huoltoasemalla bensaa tuoksuttelemassa vaikka kuinka, tai lasinpesunestettä :P Hammastahnaa voisin pyöritellä suussani purkkikaupalla tai fisherman-karkkeja :D
 
Kurkku... Jos ei oo jääkaapis kurrkua ni mie romahan... :p Sitä meneekin sit väh yks kokonainen päivässä. TÄä on ihan selkeesti loppuraskauden juttuja, ei alussa tehny mitenkään erityisenpaljon mieli kurkkua.
 
Mytty, voin yhtyy varsinkin tuohon lasinpesunesteen haisteluun, oikeen nautin ku lasi on likainen ja sen saa suihkauttaa puhtaaks!!
 
Suklaa. Tai en tiiä onko raskauteen liittyvä, mut nyt en jaksa edes enää hillitä itteeni ku huvita lähtee mihinkään tai tehdä oikeen mitään ni vedimpä tuossa kokonaisen levyn ja mökötän kotona.
 
Suklaa täällä kans, ja ihan sama missä muodossa, suklaalevy tai -kakku, kaikki menee!
 
Suklaa myöskin ja nyt olen löytänyt jäätelöt... Slurps. Big mistake ostaa sellainen perhepakkaus jäätelötikkuja, minähän napsin (vain pienoisella huonolla omallatunnolla) monta peräkkäin! Nyt oon siirtynyt pakettijäätelöihin, joutuu sentään näkemään vähän vaivaa et saa jätskiä kuppiin. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä myös suklaa maistuu..edelleen. Makean perään oon ollu koko raskausajan. :grin Parhaita on tällä hetkellä amerikan pastillit ja noi pääsiäisraekarkit omnom..:p Myös jätski on alkanut maistua, varsinkin magnumin se valkosuklaa-mansikka..:)
 
mulla on kans loppuraskauessa tuttuakin tutumpi makeanhimo palannut..prkl! Ois saanu pysyä pois! Mutta erityishimo on silti ollu viime aikoina jääkylmä Pepsi max, tölkissä! Mikään muu ku Pepsi,ei kelpaa. Ja pullopepsi ei tuu kysymykseen :p
 
Minua on alkanut himottaa appelsiinit. Yleensä en niihin kajoa, kun niitä on niin hankala kuoria, mutta nyt olen jopa hankkinut sellaisen Tupperin appelsiininkuorijan, että pääsen käsiksi näihin ah, niin ihanan raikkaisiin ja mehukkaisiin hedelmiin! Pitääkin lisätä ostoslistaan appelsiinit, kun kohta tästä lähden kauppaan.
 
tuttu tunne, herkkuja tekis koko ajan mieli syödä! ja kun niitä ei saisi syödä, kun on tämä rd... jäätelö ei nosta sokereita juurikaan, niin olen sitten syönyt jäätelöä pahimpiin herkku-tuskiin...
 
Ei mitään erityisiä himotuksen kohteita ellei sitten lasketa sitä, et jossain kohtaa menee pari viikkoa paremmin appelsiinit alas ja jossain kohtaa maito on vaan niin hyvää. Mutta et näkyis jotenkin kauppalistassa, niin eipä kai. Ainut vaan, et on nälkä koko ajan. Ja jauhelihakastike perunoilla on vaan tosi hyvää. :p
 
Mä himoitsen jatkuvasti sisu horna karkkeja! En voi enää käydä kaupassa ostamatta niitä! Ne on ihan mielettömän hyviä! Sit kun saan taas juoda alkoholia niin taidan tehä itelleni pikkupullon horna-shottia :D
 
Meinasin, et ostaisin jääkaappiin valmiiks kaks sommersby-siideriä. Ja kaappiin ehkä kuoharin ottaa kotiinpääsyä...ihan kohta saa taas viiniä ruuan kanssa. Ihan ku mul olis joku alkoholiongelma, mut nyt kyl tekis niiiiin mieli ottaa lasillinen oikein kylmää valkoviiniä kuistilla ilta-auringossa... Mut on tätä tipatonta jo kestänytkin!
 
Mulle jääkaappiin Savanna Dry -siideri! Sitä odottelen et sais tossa lämpimässä auringonpaisteessa nautiskella semmosen.. ahhh! Vaikka muuten ei oo juurikaan tehny alkoholia yhtään raskausaikana mieli.
 
Mun rupes sunnuntaina tekeen mieli valkovenäläisiä ja siitä asti ne on kummitellu mielessä... Eipä tässä raskausaikana ookaan vielä tähän mennessä tehny mieli muuta alkoholia kun viinilasillista ruuan kanssa vaikka viimeks join 2 siideriä juhannuksena!
 
Toi savanna on kyl kans hyvä vaihtoehto! Ei ees muista kaikkea, kun ei oo pahemmin tullut shoppailtua siideriä tai viiniä...
 
Takaisin
Top