Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mulla ei ole varsinaisia mielitekoja mittään ruokia kohtaan, mutta omenamehusta on tullut sellainen että vaikkei sitä mikään pakko ole saada, niin olen kyllä erittäin tyytyväinen jos aamulla saan lasillisen😍 sitten taas nykyään aurajuusto haisee ihan super pahalle, se on melkein sietämätöntä🤢 ja pikkuhiljaa kahvin haju vähän inhottaa, mutta edelleen tyytyväisenä sen kupillisen juon aamulla🙈

En oo pystyny kahvia nyt juomaan moneen päivään. Oon nyt aika usein leiponut sämpylöitä ku se on sellasia mitä eniten tekee mieli. Herkkuja ei juurikaan tee mieli, tai mitään kovin makeaa ainakaan. Enemmän jotain suolasia juttuja. Monta päivää olin himoinnu sokerimunkkeja mut en löytänyt lähikaupasta hyviä nii ostin voisilmäpullia. Niitä sit vetelin kaks peräkkäin ku oli nii hyviä 😅 huono olo tietysti tuli 🤭

En pysty oikeen tekeen mitään ruokia ku raaka liha ällöttää 🤢

En pysty oikeen tekeen mitään ruokia ku raaka liha ällöttää 🤢
Tää oli tuttu ongelma edellisessä raskaudessa. Valmistin kaikki lihat uunissa tän takia kun siedin just ja just lihan kippaamisen pellille ja uuniin.

Mulla teki eilen ekaa kertaa mieli jotain ns. raskaampaa ja rasvaisempaa ruokaa. Teimme sitten big mac-tacoja naudanlihasta. Hyi että kadutti koko illan, kun laatta lensi ja pahoinvointi oli potenssiin sata normaalista 😭 Nyt täytyy pysyä kyllä raikkaammalla linjalla taas.

Mulla aina alussa alkaa kahvin haju äklöttään ja yleensäkin kaikki voimakkaat hajut. Viidennestä raskaudesta lähtien en oo enää pystyny syömään mitään leikkeleitä, koska niiden haju silloin olsetti niin paljon. Tää tieten ollu ihan hyväkin ko niitähä ei nykyään paljon suositella syötäväksi.

Himoja on ollu joka raskaudesta alussa maustamaton jogurtti ja piimä, sitku pahoinvointi hellittänyt nii kaikki makea. Ihan liikaakin oon varmasti syöny makeaa, onneks oon vielä raskausdiabetekselta välttynyt.

Takaisin