Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mieli tekee hedelmäjogurttia ja kermaista ja suolaista keiton lientä😂 rasvaista/raskasta ruokaa ei saata syödä

Mulla on tehnyt mieli
- hedelmäpommi jugurttia 😂
- kalkkuna subia
- jaffaa tölkissä (tää tosin meni jo ohi ja nyt ällöttää)
- paahtoleipää pelkällä margariinilla
- veriappelsiineja
- ranskalaisia (mäkkärin mieluiten🍟)

Aika vaihtelevaa ja osin tekee mieli vaan kevyttä/raikasta tai sitten suolaista. Makeaa ei oo kovin tehny mieli, esim. normaalisti rakastan karkkia (huom. nimimerkki😁) mut nyt en oo koko vuonna syönyt yhtään.😳

Mulla on tehnyt mieli
- hedelmäpommi jugurttia 😂
- kalkkuna subia
- jaffaa tölkissä (tää tosin meni jo ohi ja nyt ällöttää)
- paahtoleipää pelkällä margariinilla
- veriappelsiineja
- ranskalaisia (mäkkärin mieluiten🍟)

Aika vaihtelevaa ja osin tekee mieli vaan kevyttä/raikasta tai sitten suolaista. Makeaa ei oo kovin tehny mieli, esim. normaalisti rakastan karkkia (huom. nimimerkki😁) mut nyt en oo koko vuonna syönyt yhtään.😳
Mulla on ollu aiemmissa raskauksissa noi ihan samat himot!! 🤣 Miten voikin olla.

Nyt himoitsen

- karkkia, en syö normaalisti ollenkaan 🫠
- Novelle suolaton maustamaton kivennäisvesi (mikään muu ei missään nimessä käy)

Muita erityisiä himoja ei vielä oo ilmennyt, kun oli monta viikkoa niin huono olo.

Lisäksi mulla on ollu aiemmissa raskauksissa pica-himoja, viimeksi itkin koko kesän kun en saanu syödä kuorikatetta kun himoitsin sitä niin paljon 🤣

Mä oon ollu monta kertaa raskaana ja tää on täysin eka kerta kun en himoitse yhtään mitään, eikä oo lainkaan nälän tunnettakaan et hieman järkyttää itseä jo ja tätä on jatkunu nyt 1-2vk. Ei tee mieli suklaata, herkkuja ei siis mitään vaikka muut kotona vieressä niitä söis, ja tää on iso ero kun normaalisti söisin kans enkä osais edes vastustaa. Kun teen ruokaa muille niin vähän kun joutuu pakottaa itsensä syömään kans siinä.

Lievää pahoinvointia/ etovaa oloa tulee iltapäivisin ja toistaseks ei oo paha (viime raskaudessa pahoinvointi oli mukana 24/7 8kk asti 😫)

Onko kellään mitään samantyylistä et ei tee mieli mitään?

Mut joo.. olen järkyttynyt 😆

@ValkeaKettu mulla on sama! Ei tee mieli mitään.

Mua aikalailla ällöttää kaikki ja siitä sit koitan keksiä mikä ällöttää vähiten ja saa alas. Olisipa joku himo niin se ainakin uppoaisi hyvällä maulla!

Etovaa oloa on päivän mittaan vaihdellen. Nyt 6 + 3, aika matelee 🤪

Mulla himona mandariinit ja erilaiset raikkaat smoothiet mitä väännetään kotona. Myös pähkinät aika ajoin himottaa. Ruoista mieluiten söis keittoja. Mut sama myös täällä ku parilla muulla, että makea ei kyllä putoa tällä hetkellä lainkaan.

Viime raskaudessa pikkuporkkanoita ja kurkkua söin ihan jäätävästi. Tähän toki vaikutti se, et joskus puolivälin jälkeen todettiin raskausdiabetes ni piti tosi tarkkaan katsoo mitä söi. Toi raskausdiabetes kyllä jännittää taas. Kun ikää siis 42v ni edellisessä ja tässä oli ja on ihan iän puolesta riskit. Ja viime raskaudessa ei vaan saanu sokereita mitenkään asettumaan ruokavaliolla/liikunnalla/tableteilla vaikkei ylipainoa ollutkaan ja olin tosi tarkka ruokavaliosta ja liikkumisesta. Et sit vasta kun sai piikkilääkityksen, ni jeesas.. Että sitä odotellessa.

@ValkeaKettu mulla on sama! Ei tee mieli mitään.

Mua aikalailla ällöttää kaikki ja siitä sit koitan keksiä mikä ällöttää vähiten ja saa alas. Olisipa joku himo niin se ainakin uppoaisi hyvällä maulla!

Etovaa oloa on päivän mittaan vaihdellen. Nyt 6 + 3, aika matelee 🤪
Eikä! 🥹 Ootko keksiny mitään mitä sais alas? Mä elän kuumalla teellä tällä hetkellä ja sekin siks vaan kun palelen sormet sinisinä 🥶 Siitä teestäkin tulee vähän sellanen yök olo, ja kaikki aiemmat raskaudet on teen juonti loppunu kyl aika ajoissa kokonaan vaikka se on muuten tärkeä kun en juo kahvia lainkaan.

Mitä sä oot saanu alas viime päivinä?

Itse en oo syöny tälle päivälle mitään vielä, vitamiinit oon ottanu kuitenkin. Mulla on ylipainoa reilusti et olis ihan hyvä et paino tippuis vähän ennenkun maha alkaa kasvaa, en vaa keksi mitä söis ku kaikki maistuu pahville 🥹

Mies leikkas sipulia keittiössä niin teki tosi pahaa ihan toiseen huoneeseen asti se haju, oli pakko laittaa ovi kiinni 😆

Eikä! 🥹 Ootko keksiny mitään mitä sais alas? Mä elän kuumalla teellä tällä hetkellä ja sekin siks vaan kun palelen sormet sinisinä 🥶 Siitä teestäkin tulee vähän sellanen yök olo, ja kaikki aiemmat raskaudet on teen juonti loppunu kyl aika ajoissa kokonaan vaikka se on muuten tärkeä kun en juo kahvia lainkaan.

Mitä sä oot saanu alas viime päivinä?

Itse en oo syöny tälle päivälle mitään vielä, vitamiinit oon ottanu kuitenkin. Mulla on ylipainoa reilusti et olis ihan hyvä et paino tippuis vähän ennenkun maha alkaa kasvaa, en vaa keksi mitä söis ku kaikki maistuu pahville 🥹

Mies leikkas sipulia keittiössä niin teki tosi pahaa ihan toiseen huoneeseen asti se haju, oli pakko laittaa ovi kiinni 😆
Oon keksinyt kaupan sellaiset paremmat pinaattiletut uunissa, siihen päälle puolukoita ja raejuustoa. Se on jotenkin tarpeeksi mietoa ruokaa. Se maistuu just nyt hyvällä ruokahalulla! Joo sipuli on aika voimakas ja valloittava! 😆 Toivottavasti saat jotain kuitenkin syötyä!

Toinen hyvä oli mitä täällä joku vinkkasi, mysliä, rahkaa, maitoa, appelsiinia pilkottuna. Se on uponnut ihan hyvin!

Mulla mielihalut tulee ja menee. Kaikki mausteinen ruoka ällöttää.

Takuuvarmasti menee

-Appelsiinit
-Hedelmäsmoothiet

Ja siinä ne sitten olikin 🥹😂

Mua ällöttää nyt ajatuskin useimmista ruuista. Jostain syystä täytetyt sämpylät menee, niitä sitten väsäilen tuon tuosta, kun siitäkin tulee paha olo, jos ei syö tarpeeksi usein. Hankala yhtälö, kun oikein mitään ei tee mieli, mutta pakko on syödä :tears:
Ja voi miesparkaa, hänkään ei nyt saa kotona kahvia, kun en kestä sitä hajua :Grimacing Face:

Appelsiinimehu on ainut jota pitää olla joka aamu lasillinen. 🫢
Mulla on siis yleensäki tuoremehu, ehkä enempi omena ko appelsiini. Enkä yleensä muuten ikinä juo mehuja muuten kuin hotelliaamiaisella. 😂

Ps. Nyt on alkanu himottaa myös kaikki suolaiset mättöruuat 🤭 makeaa ei tee mieli.

Mulla on siis yleensäki tuoremehu, ehkä enempi omena ko appelsiini. Enkä yleensä muuten ikinä juo mehuja muuten kuin hotelliaamiaisella. 😂

Ps. Nyt on alkanu himottaa myös kaikki suolaiset mättöruuat 🤭 makeaa ei tee mieli.
Tämäpä. 😂 Oon kyllä vähän koittanu tyynnyttää tätä mehuhimoa kotitekosella puolukka mehulla ja vichyillä.

Ja ihan sama kaikki suolanen 🤌 Nyt on kyllä ihmeesti tullu syötyä jopa karkkia, mutta aika äkkiä tulee kiintiö täyteen. Tänään söin laskiaispullan ja hyi, että tuli huono olo. Sokerirasitusta taas ootellessa, koska se litku se makeaa on. 😷

Tämäpä. 😂 Oon kyllä vähän koittanu tyynnyttää tätä mehuhimoa kotitekosella puolukka mehulla ja vichyillä.

Ja ihan sama kaikki suolanen 🤌 Nyt on kyllä ihmeesti tullu syötyä jopa karkkia, mutta aika äkkiä tulee kiintiö täyteen. Tänään söin laskiaispullan ja hyi, että tuli huono olo. Sokerirasitusta taas ootellessa, koska se litku se makeaa on. 😷
Siis mä lopetin limsat ja vissyt uv jälkeen ni ei oo enää niitä. Välillä ostan juustoportin hyvin-mehua, aattelen et jos se ois vähä parempi ko tuoremehu. 🤭 Tai sit laitan sitä tuoremehua ihan vähä veden sekaan.

Mulla oli esikoisesta sokerirasitus mut meni tosi kivuttomasti. Aattelin, et nytteki tulis mut kuulemma ei tartte mennä. 🤩 Tylsintä oli istua se pari tuntia ilman aamupalaa siellä terveyskeskuksessa. 😂

Takaisin