Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ällöttää: homejuusto (ei aiheuta ongelmia kun ei saa muutenkaan syödä) ja vesi, joka on kinkkisempi kun en oikein osaa muuta janooni juoda. Tuoremehua menee ehkä lasillinen päivässä illallisen jälkeen jälkiruokana mutta oon jotenkin niin sisäistänyt sen sokerimäärän että enempää ei tee mieli.

Himottaa: kreikkalainen jugurtti, monet tuoreet/raikkaat maut.

Himoja: ananas, nektariinit, vesimeloni, perunamuusi 😅, pistaasi- ja cashewpähkinät, kerrosviilit 🍍🍉

Ällötyksiä: kahvi (ei maistu entiseen tapaan) ☕ Tosi vähän ruokaällötyksiä, ehkä koska ei oo mitään voimakasta pahoinvointia ollut 🤔 Enemmän hajut ällöttää, esim. roska-autot ihan karseita 🤢

Eniten ällöttää edellispäivän ruuat. Tuoreena menee hyvin alas, mutta ei enää lämmitettynä

Mä en myöskään pysty syömään edellispäivän ruokaa, etenkin jos on lihaa / kanaa 🙈 ja kahvi on alkanut tökkiä...puoli kuppia menee jos on jotain sen kanssa.

Ranskalaiset.. mama nuudelit.. smoothiet.. nam. :D

Mulla ei oikeestaan oo mitään toistuvia himoja maksalaatikon lisäksi, mut kahvia mun ei oo tehny mieli pitkään aikaan.

Maito varmaan suurin himo. Muuten ollut sellasta aaltoilevaa, että yhtäkkiä iskee joku himo johonkin ja ei katoa ennen ku sitä saa. Tällä hetkellä se on nachot kaikilla höysteillä🙈 ällötyksiä ei kauheesti oo tullu vastaan, välillä joku ottaa nenään pahemmin ja kyökityttää, esim lapsen piltit niin piti alkaa tekemään ruuat ite🙈

Mun tekee edelleen mieli kaikkea makeaa. Eilen leivoin maustekakkua ja saaristolaisleipää, ja maistuivat tosi hyvältä. Sit jostain syystä tekee mieli myös kaikkea perusruokaa, etenkin perunaa kaikissa muodoissaan.

Kävelin maanantaina ruokakaupan ovista sisälle, nenään tuli heti satsumien tuoksu ja ne tuntuvat tällä hetkellä maistuvan. Muutoin tekee välillä mieli puuroa ja ruisleipää. Tällä hetkellä ei suurempia ällötyksiä, edellispäivän ruokien syönti takkuaa kunnes parin päivän päästä maistuu taas sama ruoka.

Mä himoitsen tällä hetkellä patonkia. Harmi vaan et vaalee höttöleipä saa mun verensokerit ampaisemaan pilviin. 😭

Kahvi ällöttää edelleen, jo pelkkä haju etoo.

Viimeiset pari päivää on ollut jotenkin todella täysi olo eikä ruoka maistu kovin hyvin. Mandariinit edelleen best, mutta herran jestas että kaipaan sushia ja juustoja 😅 Täytyy jotain hyviä korvaavia juttuja keksiä.

Mulla maistuu tällä hetkellä vaan jostain syystä kaikki rasvanen ruoka… ei oikeen mee alas mitkään normi kotiruuat ja se on vähän tylsä, kun meille tulee ruokaboksi kotiin joka viikko…

Takaisin