Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Luulin, ettei minulla ole mitään erityisiä ruokahimoja (suolakurkuista ja oliiveista olen tykännyt jo aiemminkin), kunnes tajusin, että olen jo toista kuukautta hamstrannut tomaatteja – erityisesti suolattuja :Face Savouring Delicious Food:

Tänä aamuna meni eka kertaa koko raskausaikana puuro alas 😄 se on ällöttänyt plussasta asti vaikka ennen raskautta rakastin 😄 tänä aamuna tuli ekan kerran ajatus että meniskö, ja kyllä! 😄

Kana on toinen mikä ollu ehdoton nounou koko raskausajan, mut nyt oon pari kertaa uskaltautunut syömään (suikaleita ei vieläkään pysty) ja ihan ok menny alas 😆 pikkuhiljaa pikkuhiljaa… 😄

Himoina edelleen mandariinilohkot säilykkeenä. Ja uutena versiona on laittaa ne hetkeks pakastimeen ennen syömistä että niistä tulee superkylmiä ja raikkaita 😂

Mulla ei mikään ruoka ole ällöttäny tai himottanu 😁 toki on yleinen sellanen, oikein mitään ei tee mieli. Mutta kaikkea olen syönyt mitä on tarjolla. Töissä on pakollinen esimerkkiruokailu, ja aina toisinaan on ollut turvotuksen takia sellainen olo etten kykene, mutta aina kaikki olen syönyt 🙂 tänään tehnyt mieli makeaa. Mutta luulen, että olen syönyt nyt pari päivää liian vähän, kun painoa oli vähän tippunut. Se näkyy mulla aina makeanhimona. Täytyy käydä ostaan hedelmiä, niin saa samalla jotain hyviä vitamiineja kun herkuttelee 😄

Vähän vaihtelee viikottain mikä himottaa mutta enemmän on mitä ei pysty syödä. Silloin plussan jälkeen oli 2 viikkoa hirveä himo chilipähkinöihin ja söinkin niitä melkein pussin joka päivä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: sitten yhtäkkiä tuli stoppi ettei pystynytkään, siitä lähtien ollut pussi kaapissa mutta ei kyllä ajatuksen tasollakaan tee mieli. Nyt ei varsinaisesti ole mitään tehnyt mieli viikkoihin mutta kaurapaahtoleipä, raaka porkkana, vissy, viili menee aina. Viinirypäleet on myös hyviä päivästä riippuen.

Mulla oli ihan alkuraskaudesta valtava himo kaikkeen minttuiseen, minttuteetä, pätkiksiä, irtokarkeista niitä suklaapäällysteisiä minttupalleroita, polka karkkeja,.. Sitä kesti kans joku viikko kaks ja nyt ei mintut kans juurikaan kiinnosta ja melkein irvistää ku päivän 1-2 teekuppia ku juo niin tee varastossa on kauheet läjät minttuteetä ja vain muutama muun makuinen 😂

Tällä hetkellä lähes kaikki ruoka ällöttää. Maustamaton luonnonjugurtti tuoreilla marjoila sekä vähän sulanut pehmismäisen pehmeä jäätelö maistuu ns. aina

Himottaa kaikki kielletty niinkun graavilohi ja lakut🤣 mut oon tämmönen et hingun sitä mikä on kiellettyä ja kunhan noita saa taas syödä niin ei mun enää kumpaakaan mieli tee🤷🏻‍♀️

Himottaa kaikki kielletty niinkun graavilohi ja lakut🤣 mut oon tämmönen et hingun sitä mikä on kiellettyä ja kunhan noita saa taas syödä niin ei mun enää kumpaakaan mieli tee🤷🏻‍♀️
Mulla vähä tää sama...
Jatkuvasti tulee uusia ruokia mieleen mitä hirveesti haluisin jotka kiellettyjä mut oikeesti ennen raskauttakaan en oo syöny niitä ikuisuuksiin 😂

Tortillat himottaa kaikilla erilaisilla täytteillä 😋 Voisin syödä niitä vaikka joka päivä 😂 Yleensä syön niitä aika harvoin. Ihan alkuraskaudessa himotti leivät, jossa tomaatti-mozzarella päällä, mutta nyt se on vähän hiipunut. 😅 Ennen raskautta ostin paistopisteen tuotteita jonkun verran, pasteijoita yms, ja nyt ei tee niitä yhtään mieli…

Muokattu viimeksi:
Alkuun oli sitrushedelmät, mutta nyt se vaikuttaisi laantuneen hieman. Edelleen kuitenkin haluttaa kaikkea raikasta. Mitään semmoisia raskaita ja "tunkkaisia" ruokia ei tee mieli.

Niin.. ja vadelmat.. niitä voisin syödä vaikka kuinka paljon. Ei siis mitään ulkomaisia pakastevadelmia, vaan kotimaisia vadelmia pakkasesta. Nyt olen ne syönyt jo omasta pakkasesta loppuun ja kaupassa kotimaiset on sen verta hinnakkaita, että menee kyllä luxus-herkusta, jos raaskii ostaa.

Mulla on nyt koko raskauden kaikki tuore, kasvikset ja hedelmät himottanut kovasti. Aavistin raskauden ennen plussaa haistamalla viereisestä huoneesta kana-tacosalaatin joukosta tuorekurkun palasen. 😳 Hetken ollut himojen kohdalla tasaisempaa, mutta eilen illalla tuntui taas, että haistan tuoreen tomaatin jopa jääkaapin oven läpi. 😅 Todellisuudessa jääkaappi oli ollut hetkeä aiemmin auki, ja tuoksu leijaili siksi nenään. Mutta munavoi ja keitetyt kananmunat jäi siis tälle tomaatille kakkoseksi. Pakko oli tehdä tomaattiruisleipiä samoin tein. 😂

Mun mies tupakoi, ja en pidä hajusta yhtään missään tilanteessa, mutta nyt se on alkanut ottamaan nenään tosi pahasti. Samoin kahvia olen vältellyt koko raskauden ajan, koska sen tuoksukin jo etoo. Normaalisti olen juonut aamuisin saavillisen kahvia. Myös likaiset ruoka-astiat tuo etovan hajun nenään. Ennen raskautta söin suolakurkkuja ja hapankaalia aika paljon, mutta nyt en voi kuvitellakaan mitään etikkaista.

Aika ihanan terveelliset himot täällä siis. Kamala määrä kasviksia ja hedelmiä uppoaa. 😊

Takaisin