Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Täällä ei oo mitään himoja eikä ällötyksiä ollut. Kahvi on ainut, joka ei vaan oo maistunut kuin ennen, niin se on jäänyt pois. Ei käy hajut erityisesti nenäänkään.

Ei ole tullut sen kummempia himoja, lieviä ja yksittäisiä vain. Hajuille herkistynyt ja välillä ei vaan tee mieli jotain, mut sekin vaihtelee 😅

Kahvi on jäänyt kokonaan pois vaikka aiemmin join sitä paljon, nyt ei vaan pysty 🤢 Kaikki liha ja kala oksettaa, etenkin grillimakkarat yms. Mieli tekee lähinnä sokerittomia mehuja, muuten en oo syönyt mitään makeaa kun ei tee yhtään mieli.

Ei ole sitten yhtään mitään mielitekoja. Syön kun on palko syödä elääkseen. Aikaisemmin olin hirveä herkkuhiiri. Nyt ei tee mieli mitään karkkeja ei sipsejä ei mitään! Outoa. On ainakin kasvoilta lähtenyt herkuista johtuva pöhötys pois kun ei moneen viikkoon ole satunnaisia maistiaisia lukuun ottamatta syönyt.😂

Mun tekee lähinnä mieli sipsejä, tosin nyt on pari päivää ollut niin ällöttävä olo ettei oo tehnyt mieli yhtään mitään. :disappointed-face: Mitään normiruokaa ei oo tehnyt mieli koko raskauden aikana, vähän väkisin on pitänyt syödä pieniä annoksia.

Ällöttää lähes kaikkk rasvaiset ja raskaat ruoat, esimerkiksi hampurilaiset. Ja nimenomaan ravintoloista tilattuna, kaupasta ostettavien mikrohamppareiden suhteen ei mitään ongelmaa. 😂

On muitakin uusia ällötyksiä vanhoista lempparijutuista, mutta vaikea yhtäkkiä niitä summata lyhyesti. Kahvia join ennen varmaan puoli pannua kerralla, nykyään otan töissä vajaa puoli kuppia aamulla ja senkin vain siksi, ettei työkaverit epäile mitään.

Mieli tekee vain kaikkea raikasta ja kylmää, jääkahvi ja jäätee on pop. Ja vaikka rasvaisten roskaruokien nautinto on jäänyt niin painoa on silti tullut jo yli 3kg ja siis tämä turvotus on aivan kamalaa. 😭 ei mahdu enää farkut jalkaan, onneksi tulee kesä.

Vkolta 5 saakka olen himoinnut enemmän tai vähemmän hampurilaisia ja ranskalaisia, tavallisista ruoista pastaruoat ovat olleet suosiossa. Muutenkin tavalliseen nähden himoitsen varsin raskasta ja suolaista ruokaa.
Makeaa en juuri ole syönyt paitsi sitten suolaisten ruokien vastapainoksi esim omenat ja appelsiinit. Karkkeja ei ole tehnyt mieli, vaikka yleensä herkuttelen viikoittain.

Ällötyksistä sitten suurimpina salaatit, erityisesti kanasalaatit (ja muutkin kanaruoat)😭 Normaalisti syön salaatin melkein aina lounaaksi. Toivottavasti pian taas tekisi mieli. Myös aamupuuro on välillä vaihtunut leipään, kun ei vaan uppoa.

Mä innostuin salaatista. Ostan niitä kaupan valmiita sekoituksia ja sen kanssa salaattikastiketta ja cashewpähkinöistä tehtyä ”parmesaania”. 😋

Vkolta 5 saakka olen himoinnut enemmän tai vähemmän hampurilaisia ja ranskalaisia, tavallisista ruoista pastaruoat ovat olleet suosiossa. Muutenkin tavalliseen nähden himoitsen varsin raskasta ja suolaista ruokaa.
Makeaa en juuri ole syönyt paitsi sitten suolaisten ruokien vastapainoksi esim omenat ja appelsiinit. Karkkeja ei ole tehnyt mieli, vaikka yleensä herkuttelen viikoittain.

Ällötyksistä sitten suurimpina salaatit, erityisesti kanasalaatit (ja muutkin kanaruoat)😭 Normaalisti syön salaatin melkein aina lounaaksi. Toivottavasti pian taas tekisi mieli. Myös aamupuuro on välillä vaihtunut leipään, kun ei vaan uppoa.
Tämä olis voinut olla mun kirjoittama ruokahimojen osalta😄 eli hampparit ja tuhdit, suolaiset ruoat ja pastat pyörii mielessä😄 olisi kiva tietää, että mistä nämä johtuu🤭

Tämä olis voinut olla mun kirjoittama ruokahimojen osalta😄 eli hampparit ja tuhdit, suolaiset ruoat ja pastat pyörii mielessä😄 olisi kiva tietää, että mistä nämä johtuu🤭
Niinpä!
Mutta ilmeisesti suolaisen ruoan himo viittaa siihen, että tulossa on poika 😉

Niinpä!
Mutta ilmeisesti suolaisen ruoan himo viittaa siihen, että tulossa on poika 😉
Mulla esikoisen kanssa meni just näin, suolaista teki vaan mieli ja poika tuli! :Winking Face: Tällä kertaa himot on aika samat, vaikka olo paljon huonompi, niin ehkä se tietäisi toista poikaa..

Mun on tehny monta kertaa mieli maksalaatikkoa 😂 ja huomannu, et makeenhimo on vähentyny!

Mikään ruoka ei himota. Ajatuskin kaikesta ruuasta ällöttää, vaikka nyt ei oo enää pariin viikkoon ollu varsinaista pahoinvointia. Onko kellään muulla ruokahalu yksinkertaisesti kadonnut?

Takaisin