Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Nämä mua kiinnostaa! Milloin on oletettavaa, että jotain himoja tulisi? Itsellä ei tosiaan ole mitään enkä kyllä oikein edes oota mitään mielitekoja. Mulla ei oikein normaalistikkaan ole mitään ja en esim. Ole kovinkaan perso suolaisille tai makeille herkuille. Enemmän olen perso ihan perus ruualle. 😂
 
Mulla on vaan oikeestaan ylipäänsä koko ajan nälkä. Syön mitä normaalistikin söisin. Ei ole ollut mitään varsinaisia himoja.
 
Alkuraskaudessa oli todella ristiriitaista, kun jatkuvasti oli paha olo mutta samalla hirveä nälkä. Ei kuitenkaan voinut syödä paljon, kun ruoka ällötti! Nyt ällötys onneksi vähän hävinnyt ja nälkä jäänyt 😁 Pahimpana oli kyllä tee, jota yleensä rakastan ja juon päivittäin useita kuppeja - alkuraskaudessa se yllätti tosi pahasti.
 
Alkuraskaudessa oli todella ristiriitaista, kun jatkuvasti oli paha olo mutta samalla hirveä nälkä. Ei kuitenkaan voinut syödä paljon, kun ruoka ällötti! Nyt ällötys onneksi vähän hävinnyt ja nälkä jäänyt 😁 Pahimpana oli kyllä tee, jota yleensä rakastan ja juon päivittäin useita kuppeja - alkuraskaudessa se yllätti tosi pahasti.
Mulla on ollut just tämä sama. Kauhea nälkä, mutta mitään ei tee mieli tai kaikki vähän ällöttää.

Oudoin yllättäen ällöttävä asia oli pasta 😄 yleensä kyllä tykkään pastaa syödä, mutta siihen mulla tuli aivan totaalinen stoppi. Nyt oon vähän päässyt siitä yli.

Himoja on toistaiseksi ollut lähinnä appelsiineihin 🤤🤤
 
Alussa mieliteot vaihteli todella rajusti. Pari päivää söin vain jotain yhtä tiettyä ruokaa, joka kuitenkin sitten alkoi äkkiä taas ällöttämään eikä mennyt enää alas. Tee on edelleen ehdoton no-no, vaikka ennen join vähintään viisi kuppia päivässä.
 
Mulla ei oo kyl varsinaisia mielitekoja ollut, hedelmiä tosin menee enemmän kuin ennen et kaikki raikas uppoaa. Ja nyt tuntuu et on jatkuva nälkä 😅 illaksi ostin viinirypäleitä kun alko kaupassa tekee niitä mieli.
 
Takaisin
Top