Himot ruokiin tai ei niin syötäviin asioihin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Menna

Puuhakas puhuja
Laitetaanpa tällainenkin ketju pystyyn. Eli mitä ruokia himoitsette? Onko mieltymykset muuttuneet raskauden aikana? Himoitsetteko jotain, mitä normaalisti ette voisi sietää? Onko himon kohde joku ei-ruoka-aine (esim. liitu tms.)?

Itselläni ei ole ollut vielä tähän saakka erityisiä himoja ruokiin. Paitsi juuri äsken päähäni pälkähti (mistä lie?), että punaiset viinimarjat olisi ihan parasta herkkua. Hyvä ajoitus, mistähän noita saisi keskellä talvea? :D Vesi kielellä täällä ajattelen, miltä ne maistuu..

Nam, mun pakkasesta saisit punaisia viinimarjoja! ;) Täällä ei vielä mitään erikoisia himoja ole ollut, paitsi kaikkeen hiilarihöttöön, pastaan ja muuhun mitä normaalisti välttelen. Niiiin ja  viikonloppuna iski hirmuinen himotus Pastirol omena -pastilleihin. Harmi vaan ettei niitä ole valmistettu 90-luvun puolivälin jälkeen... Mies alkoi jo suunnittelemaan reseptiä millä saisi aikaiseksi jotain vastaavaa. :)

Täällä ei toistaseksi oli kummallisia himoja. Viikon aikana olen huomannut, että tekee normaalia enemmän mieli maitoa ja kasviksia. Teinkin yksi päivä vihersalaattia johon laitoin kasvisten lisäksi vähän juustoa. Normaalisti juusto olisi ollut salaatin paras osa, mutta tällä kertaa se oli ällöttävin osa, kun taas kurkkua ja tomaattia olisin voinut syödä vaikka kuinka paljon.

Viikonloppuna huomasin ettei tee mieli mitään roskaruokaa. Mies ehdotti Hesburgesissa käyntiä ja minä kieltäydyin ja himoitsin enemmän terveellistä kotiruokaa. Normaalisti olisin ollut innostunut ulkona syömisestä.

Pauliina1976 kirjoitti:
Täällä ei toistaseksi oli kummallisia himoja. Viikon aikana olen huomannut, että tekee normaalia enemmän mieli maitoa ja kasviksia. Teinkin yksi päivä vihersalaattia johon laitoin kasvisten lisäksi vähän juustoa. Normaalisti juusto olisi ollut salaatin paras osa, mutta tällä kertaa se oli ällöttävin osa, kun taas kurkkua ja tomaattia olisin voinut syödä vaikka kuinka paljon.

Viikonloppuna huomasin ettei tee mieli mitään roskaruokaa. Mies ehdotti Hesburgesissa käyntiä ja minä kieltäydyin ja himoitsin enemmän terveellistä kotiruokaa. Normaalisti olisin ollut innostunut ulkona syömisestä.

Tuohan on erittäin hyvä himo! :)

Mä en ole vuosiin syönyt karkkia eikä mun siis tee sitä mielikään, paitsi pari viikkoa sitten parin päivän välein rupesi tekemään hirveästi mieli aina jotain tiettyä karkkia. Kun sitten ostin pussin, söin sieltä pari ja nyt mulla on kaappi täynnä avattuna karkkipusseja. :D

Pauliina, mulla on ollu samat tunnelmat. Roskaruokaa niinkuin hampurilaisia ei tee mieli, välillä on muutenkin rajoitettua, mitä tekee mieli syödä. Mutta hedelmiä, erityisesti omenoita, menis vaikka kuinka, appelsiinimehu on aamupalan paras osa ja kaikenlaiset maitotuotteet, jogurtit, rahkat, jäätelökin (kunhan on raikas maku) ja luonnollisesti se maito on mitä suurinta herkkua. Suklaata, mistä normaalisti en koskaan kieltäydy, ei tee mieli ollenkaan. Leipä toimii ja esim. toastit on namia (niistä kyllä tykkään muutenkin).

Olenkin tästä juuri lähdössä Lidlistä hakemaan lisää omenoita :P Siellä on se sellanen kahden kilon pussi vihreitä omenoita noin kolme euroa, joten hinta-laatu-suhde on hyvä :)

Mulla tulee joka viikko jotain outoja himoja. Alussa join litran piimää päivässä. Yhessä vaiheessa himoitsin sinistä lenkkiä ja nyt tykkään syödä kaikkien hedelmien suurkulutuksen lisäksi keitettyä kukkakaalia!

Minulle on myös maistunut piimä ja appelsiinimehu, kuuluvat kyllä jollain tasolla perusruokiini. Määrät vaanon ollut raskauden aikana suurempia. Mutta sitten yksi ei niin terveellinen maistuva ruoka on ollut hampurilaiset...

Itsellä ei mitään kummallisuuksia oo mieli tehnyt (toistaiseksi), mutta yks päivä kaupassa iski aivan tajuton himo saada suolakurkkuja ja kerran autossa keskellä moottoritietä iski hirveä himo saada Daim jäätelötuuttia ja hittovie se oli hirveetä ku ei lähimaillakaan ollu mitään huoltoasemaa ja jouduin sitten kärvistelemää ties kuin kauan ennenku sain jääätelöni :D
Mutta erityisesti ei himoita juuri mikään tietty...mutta sen sijaan kaikki texmex- ja nachojutut ällöttää ja hajukin tekee pahaa, samaten kahvi tökkii JOPA aamulla ja ihan vaan sen verran saa juotua, että aamupalan menee alas, mutta muuten jää kyl juomatta. :o

Mielenkiinnolla seuraten, et mitä kaikkee kummallista sitä täsä saattaa alkaa tehdäkkään mieli ;)

Mun mies on kehittänyt toistaiseksi erehtymättömän kaavan siihen mitä mieli tekee, kertoo tuleeko tyttö vai poika.. Helppo olisi sanoa sitä ihan diipadaapaksi mut saakeli kun (tieto tai puhdas arvaus, sama se) aina on napsahtanut oikein!! :D Mun teki heti alkuun mieli jääkaappikylmiä appelsiineja, mut kun ne oli nihkeitä kuoria niin meni himo ohi.. Nyt voisin juoda kylmää maitoa litratolkulla. Kaikki raikas (salaatit, kurkku, porkkaraaste, oh <3 ) on kans pop. pahoinvoimattomuudesta huolimatta paino tippuu, kun ei varsinaisesti kuitenkaan mikään maistu.. hei mut hurjin juttu mitä tiedän on et mun mummo on syönyt uunin rappausta mun äitiä odottaessaan! liekö ollut jonkin sortin kalkinpuute.. :d>

Mulla se kahvi ällöttää niin paljon etten pysty olemaan miehenkään lähellä kun hän sitä juo.. Vähän on aamut tuskaisia kun en vielä ole keskinyt millä sais itsensä liikkeelle :/

Mä en voi syödä suklaata vaikka normaalisti tykkään, ja kahvi ei maistu.
Olen vetänyt ihan hulluna greippiä jota en ole koskaan ennen saanut syötyä edes yhtä palaa. Samoin tonnikala on aina kuulunut mun inhokkeihin ja niin menee suoraan purkista haarukalla...

Himo etikkapunajuuriin on ollut melkoinen, vajaa kilon purkki on mennyt viikossa :-) Ja tätä jatkunut jo kolmisen viikkoa. Maustesilliin oli himo ihan alkuvaiheessa vkoilla 6-7, mutta sekin on jo laantunut.

Grahamlihapiirakat ja valmispaistotiskin lihapasteijat!!!

Kroppa vaatii pieniä energia ja rasvapitoisia välipaloja - hedelmät saavat pahan olon vain yltymään. Erehdyin maistamaan banaania yhtenä aamuna :)

Ensimmäistä odottaessa oli mieletön himo Hesen juustohampurilaisiin, mutta nyt koko ajatus saa puistatuksia aikaan. Eli lihislinjalla tässä mennään - ja kotiruokaa! Makkarakastiketta ja muussia tai spagettibologneseä, lihapullia mmm...  

Pumpulipallo:
Mulle tuli nälkä
Ei kai auta kun himpsiä keittiöön ja tehdä munavoileipä...

mulla oli alussa kauhea himo nakkeihin mutta nyt ällöttää pelkkä ajatuskin.
viikolla 13 mennään nyt ja himo lihapiirakkoihin ja suolakurkkuihin on kova. Myöskin paahtoleipää jonka päällä on oltermannin sulatejuustoa ja tomaattia on kova juttu

misaelimian kirjoituksesta tuli mieleen, että saako sulatejuustoja syödä? Olen useasti tätä miettinyt, mutta toistaiseksi jättänyt syömättä, koska jostain syystä rinnastan ne tuorejuustoihin.

Eikös se juustoissa ole lähinnä siitä kiinni onko tehty pastöroidusta vai pastöroimattomasta maidosta? :)

Wow kirjoitti:
Eikös se juustoissa ole lähinnä siitä kiinni onko tehty pastöroidusta vai pastöroimattomasta maidosta? :)

Olen siis väärässä tässä asiassa, ei olekaan niin yksinkertaista.. :( Hankalaa kun ruokavalioni koostuu todella suurelta osalta juustoista. Onneksi kuitenkin nyt raskauden aikana on tullut himo lämpimään ruokaan. Ennen raskautta söin lähinnä salaatteja (yleensä juustoilla) ja lämmin ruoka maistui todella harvoi. Lisäksi nyt parin viikon aikana olen alkanut himoita jäätelöä ja kaikkea muutakin makeaa, ennen raskautta söin tooooodella harvoin mitään makeaa. Saas nähdä paljonko näitä kiloja oikeen kertyy tätä menoa! :)

Takaisin