Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Joo kahvia on vähemmän tehnyt mieli. Mutta ai hitto, mikä olo tuli asfaltinvalelu työmaan ohittamisesta ja jostain rappukäytäväsaippuasta :hungover: Ruoka menee kyllä hyvin, nyt tehnyt mieli viilejä, mehukeittoa ja kaikkea raikasta
 
Mun suosikki on ollut Elovenan aurinkoinen kaurajuoma. Mutta nyt se maistuu kummalliselle :bored:
 
Vielä ei mikään varsinaisesti ällötä, mutta suolaa tekee mieli. Suolakurkkuja, sipsejä, juustoa ja vähän tulistakin. Nälkä tulee pian ja pystyy syömään vain pieniä annoksia tai tulee huono olo. Närästänyt myös joka päivä.
 
Mun on tehnyt mieli aika neutraalin makuista ja simppeliä ruokaa ja sit paljon kasviksia. Makeat ja suolaset, kuten mun lempparisipsit, ei maistu.
 
mulla ei mikään erityisemmin ällötä, mutta kahvista tulee kyllä vähän huono olo. kaikkia raikkaita hedelmiä tekee tosi paljon mieli
 
Mulla ei oo ainakaan vielä mitään ällötyksiä, mutta kaikkea raikasta syö mielellään, esim. Vesimeloni ja mandariinitkin.
 
Mä olen himoinnut vissyä. Just sain ison pullon loppuun ja olen ihan masentunut, kun enempää ei ole käden ulottuvilla. Onkohan tässä joku suolatasapaino sitten vinksallaan... :rolleyes:
 
Mulla on ihan hirveä sipsihimo! Kaupassa teki niin pahaa kävellä sipsihyllyn ohi tyhjin käsin :D mitään makeeta ei tee ollenkaan mieli.

Vissy muuten maistuis täälläkin :grin
 
Täälläkin maistuisi kivennäisvedet! :p
Toinen herkku on ollut leipä oivariinilla, juustolla ja tomaatilla.
 
Tekee mieli suolaista, sipsiä ja sit hedelmiä.
Vähän ällöttää välillä lihan koostumus ja haju. Mutta vielä vähän ollut ällötyksiä.
 
Hedelmät on aika pop just nyt. Kamalinta vähään aikaa oli riisipuuro viime viikonloppuna.. muutoin tykkään riisipuurosta kovasti, mutta joku siinä oli että jäi suuhun pyörimään.
 
Ei tee mieli mitään. Enemmänkin kaikki vähän ällöttää. Kahville tuli tänä aamuna stoppi. Luulin jo hetken että keittimessä on vikaa, kun kahvi maistui niin kamalalle.
 
Ei tee mieli mitään. Enemmänkin kaikki vähän ällöttää. Kahville tuli tänä aamuna stoppi. Luulin jo hetken että keittimessä on vikaa, kun kahvi maistui niin kamalalle.

Sama juttu! Kauhea keksiminen, mitä voisi syödä. Kuvotus senku pahenee vaan, kun käy kaikkia mahdollisia ruokia mielessä läpi. :yuck:
 
Mä syön kokoajan! Ihan kauhistuttaa hampaiden puolesta. Helppoja välipaloja hedelmien lisäks on kaikki mehukeitot, valmissmoothiet tai kefir juoma. Minä, joka yleensä en moisiin sokerilitkuihin oikeen innostu :-D aamuisin kyllä tekee vähän tiukempaa syödä
 
Eilen teki mieli sipsiä (en ostanut kuitenkaan), tänään se sitten ällöttää :rolleyes:
 
Kahvi on alkanut ällöttämään! :grin Himoitsin aiemmin tänään mäkkärin juustohampurilaisia. En tykkää hampurilaisista, mutta jostain syystä niitä olisi pitänyt saada. Lähin mäkkäri sen verran kaukana etten vaivautunut :joyful:
 
Ruoka ällötti, niin otin kurkkupastillin, mutta sepä vasta olikin pahaa :hilarious: Ainoa syöminen joka ei tökkinyt tänään oli kääretorttu (ja sielläkin oli vain pohjan sisällä vähän hilloa, eli ei kaikkein ravitsevin syöminen :grin)
 
Takaisin
Top