Himot ja ällötykset

Sama täällä! Paatuneena sokerihiirenä ennen on maistunu kaikki makea koko ajan, mutta nyt ei tee mieli yhtään. Kaikki suolainen kyllä menis.
 
Appelsiinit. Eilen aamulla heräsin ihan valtavan huonoon oloon, mies toi mulle appelsiinin sängyssä syötäväksi niin sain nukuttua vielä pari tuntia :Heartred
Vaalea leipä, juustoa päällä. Maitosuklaavanukaslaughing7
 
Himoitsen kaikkea einesroskaa. Mikrohampparit (etenki saarioisen hampparisoosi) ja kanapanini best :p
Normiruoka ällöttää. Tuskaa miettiä et mitä tekis ruokaa.
 
En koskaan osta mehua kotiin, viime kauppareissulla raahasin 3 litraa... siemennäkkäriä menee ja suolakeksejä, auttavat mehun kera hyvin "krapulaan"
 
Tämän hetken himoksi ilmaantui marjakiisseli. Mies jo ihmetteli, että mistä nyt tuulee kun ison satsin marjakiisseliä olin tehnyt. Myös valkosipuli maistuisi liiankin hyvin.
 
Minä laitan nyt chiliä joka paikkaan, muutenkin tekee mieli mausteista ruokaa. Eilen vedin makukurkkuja riisikakun päällä ja tuli fiilis että noiden kurkkujen kanssa voi kyl lähteä lapsesta :joyful: Mehujen tankkaus väheni yhtäkkiä, samaten nopeiden hiilareiden mitä vedin kolme vk aika huolella.
 
Nyt tuli kahville stoppi :nailbiting: tässä jo viikon verran varmaan vähemmän kahvi maistunut mutta nyt sain vaivoin juotua puoli kuppia. Jos eilen huomasin päiväkahvin maistuvan tosi kitkerälle ja nyt aamukahvi oli ihan nounou.
 
Minäkään en oo juonu kahvia varmaan kokonaiseen viikkoon, ei vaan tee mieli.
 
Ostin tollasia sourcream & onion juustosuikeroita. Ne on ollu suurinta herkkua sipsirintamalla. Nyt ei maistu :shifty:
 
Tultiin eilen esikoisen kanssa jumpasta kotiin lounaalle valtavan nälkäisinä. Mies oli käynyt kaupassa ja ostanut lounaaksi sushia.. Kiva kiitti, mutta enhän mää voi sitä syödä. Jaa niin, olisipa ollu hyvä kun olisin tuota ajatellut..
 
Mulla on nyt juomista vadelmavichy ja edelleen appelsiinimehu. Ei vaan raaski ostaa sitä tuorepuristettua kuin silloin tällöin, muut tuntuu liian makeilta :p Ja Mäkin tuplajuustot, en tosin anna itseni syödä niitä ku kerran viikossa, muuten lähtis paino ihan käsistä :wacky:
 
Itselläni myös ns krapulaolo eli suola ja rasva plus loputon nälkä, vaikka samalla myös loputon ällötys. Toisaalta tekee myös mieli maustamattomia jogurtteja sekä smootheja. En enää osaa sanoa edes autaako useat välipalat vai mikä oloon, koska ällötyksellä tuntuu olevan ihan oma tahtonsa. Nyt olen ottanut apuun Renniet ja ne tuntuvat ainakin osittain auttavan. Hiilihapollisten juomien himo myös kasvannut.
 
Minulla ei ole ollut tähän mennessä mitään ällötyksiä, varmaan kun ei ole ollut juuri pahoinvointiakaan. Oikeastaan aika tavallista ruokaa on tehnyt mieli.

Yhteen väliin söin kokonaisia parsakaalinuppuja raakana. Toinen himotus on ollut keitetyt pakasteherneet margariininokareella. :grin

Vähemmän on tehnyt makeaa mieli. Käyttäjänimestä tosin joku saattaa jo päätellä, että lempikarkkejani ovat lakritsa ja salmiakki. Ja sehän on tietysti eniten harmittanut ruokarajoitteista. :shifty:

Alkuraskaudesta oli koko ajan ihan pohjaton nälkä, joka onneksi meni ohi rv 9 aikoihin. Vähän ehdin jo huolestua paljonko painoa ehtii kertyä alun ruokahalulla :hilarious:
 
Mä oon vähän pettynyt kun mulla ei oo ollut mitään mielitekoja tässä, olisin halunnut jonkun sairaan "suolakurkkuja dipattuna hunajaan" -addiktion. Sen sijaan oon vellonut siinä pahoinvoinnissa monta viikkoa ja ei ole tehnyt mieli syödä yhtään mitään. Silti on ollut pakko syödä, melkeen kokoajan, ettei tule paha olo. :D
 
Itselläni ei oikeastaan ollut mitään mielitekoja ja pahoinvointikin jäi melko laimeaksi. Makeat hajut ja maut ällötti jostakin syystä. Salmiakki ja lakritsi tuoksui taivaalliselta (olen aina tykännyt niistä), mutta olen pystynyt pitäytymään salmiakista ja lakritsista erossa koko raskausajan (ja aion olla myös tämän loppuvaiheen ajan, mitä nyt onkaan enää jäljellä)
 
Takaisin
Top