Himoja ja yökötyksiä

Madie

Piirimestaruustason postaaja
Raskaanahan pitäisi olla mitä kummallisempia mielihaluja. Onko teille tullut mitään? entäpä mitkä ruuat ällöttää?

Täällä ei mitään järkyttäviä himoja, mutta makeaa menee liikaa. Irtokarkit ja limsa, namnam. Viime raskaudessa ei mennyt näitä melkein ollenkaan :D terveellisiäkin himoja löytyy: suomalaiset omenat ja maito. Niitä vois pistää naamaan kiloittain ja litroittain päivässä.

Hassusti huomasin, ettei suolainen ruoka tahdo enää mennä samallalailla alas kun ennen. Ikinä en ole suolan määrästä valittanut ja yleensä sitä vaan lisännyt! Mutta parempi näin :)
 
Mulla ei mitään himoja ole ollut pahoinvoinnin ja erittäin huonon ruokahalun takia, mutta ainoa mitä mielelläni syön on munariisipasteijat :)

Banaanilastuja inhoan ylikaiken tällä hetkellä, pelkkä ajatuskin saa halaamaan vessanpönttöä. Johtuneeko sitten siitä, että edellisenä päivänä ennen kuin pahoinvointi alkoi, söin banaanilastuja oikein urakalla :) 
 
Heissan

Ei ole tullut mitään outoja himoja, mutta suolaista menis... Sipsit, ja näkkileipä jossa päällä sipaisu margariinia ja suolakurkkuviipaleita :P Ja suolakurkut pitää olla niitä isoista tynnyreistä ostettavia, ei mitään ällöjä purkkikurkkuja jotka kaikki jonkintason maustekurkkuja, pthyi. Limsaa en pysty ollenkaan ottamaan, vaikka toisinaan tekis mieli ottaa kylmää colaa...eilen saunan jälkeen otin ihan pienen lasillisen, todeten, että kerää ilmaa joka saa sitten yökkimään :(
 

Klementtiinit ja appelsiinit on himo listalla korkeimmalla.. :)
Siis voisin syödä niitä koko ajan..Ja toine himo on Taco-dippi! :)
Sipsien kanssa tai sitten dippaan kurkkuja tai porkkanoita..Mutta  siis taco-dippiä pitää olla..

yökötyksiä on kaikki voimakas hajuiset ruuat.. ja itse ruuanlaitto on etovaa.
Joten mies kokkaa meillä! :)
Pekonia haluaisin ihan kauheesti mutta kun se
haisee niin pahalle ku sitä paistaa niin oon luopunut siitä ajatuksesta! :)
 

Täällä järjetön himo suolaseen: Suolakurkku ja popcornit on ihan ykkösiä! :D Tuo suolakurkku oli sillon neitin ootuksenki aikana, mutta popcornit on ihan uus himo. Koskaa en oo niitä kovin syönyt, mutta nytte täytyy saaha melko useinkin! :O Onneksi mulla verenpaine alhanen, joten ei sillai vielä oo paniikkia, vaikka vähän söiski, toki se lisää turvotusta elimistöön, mtta pakko saaha niin pakko saaha. :D

Niin ja kaikki makea on himoni..makeaa menis vaikka millä mitalla, onneksi oon ottanu, että yksi karkkipäivä per viikko, muuten ei sitten karkkia syödä.

Inhokki on sama kuin neitiä oottaessa kaikenlainen kala! ja etenkin kalan tuoksu, itse en voi raskaus aikana laittaa ollenkaan kalaruokaa, tuntuu että se tuoksuu kaks viikkoa asunnossa! Yökk..mutta ostan kyllä välillä valmiiksi tehtyä kalaa tiskiltä niin saa tuoretta kalaakin joskus, sillon on hyvää, mutta äkkiä loppu roskiin ja roskis pihalle niin ei tuoksu asunnossa.

On tää raskaus ihmeellistä! :D  
 
Mua ällöttää tupakanhaju ja yks päivä töissä työkaverit puhui erilaisista viskeistä niin alko oksettamaan. Oli pakko lopettaa lounas siihen.. Nää on varmaan ihan hyviä juttuja ;)

Ja tekee mieli makeaa, ja suolaista (sipsiä, jäätelöä) ja nuo munariisipasteijat - nam! 
Suolakurkkuakin söin yks päivä muutaman siivun vaikken normaalisti tykkää ja joo, hyvältä maistu :)

Sienet välillä oksettaa (esim. herkkusienet), silti kanttarellit on maistunu..

Ei mulla mitään ihan älyttömän outoja mielihaluja oo ollu..

Yks mitä himoan lähes päivittäin on sushi... nyyyh... Ja nimenomaan raaka lohi :'(
 
Mulla himotta hiilihydraatit:
pasta, riisi, nuudelit, suklaa, leipä, mysli, murot ja tietenkin kaikki ruoat, jotka sisältävät esim. pastaa.
Maitoa ja piimää menee kans ihan hulluna...
 
Mulla ei ole mitään kovia ruoka himoja, suklaa on ehkä löytänyt paikkansa mun ruokavaliossa. Mutta sitten esim maitoa en voi juoda se on hirveän makuista, joten juon piimää. Niin ja vettä en pysty oikein juomaan. Joten kivennäisvettä menee sitten ja paljon. Sitten rasvaiset ruoat alkaa ihan kauheesti närästää ja oksettaa.

Ja hajuista niin tuo tupakan haju myös oksettaa. Niin ja kun avaa jääkaapin oven niin se haju on ihan hirveä. Mut oon huomannut että olo on jo ehkä vähän parantunut.
 
Mä himoitsen vesimelonia! Oon kaupasta ostanu pojalle välipalaks, vaan niin oon aina ite päivän ja illan aikana mussuttanu kokonaan sen 1/4 palan minkä ostan :))
Myös vihreä jenkki-purukumi himottaa, vaikka aina oon ollu huono syömään purkkaa.. Katkarapuja (niitä pakaste) havittelen kanssa, mutta toistaiseksi en niin paljoa että oisin kaupasta muistanu ostaa.
Karkkia ei haluta syödä, toki en oo ennenkään mikään karkkimarsu ollu -hyvä jos kerta kuukaudessa pari namia.. Vaikkakin irtokarkkien tuoksu on ihana.. Sipsit tuntuu liian suolaisilta tällä hetkellä suuhun.  Myös lasten purkkiruokien tuoksu ällöttää ja kun esikoiselle pitäis niitä syöttää nii purkki on kyllä käden mitan päässä musta, eikä puhettakaan et pystyisin edes hulella kokeilemaan sen lämpötilaa..
 
Mulle maistuu tällä hetkellä jo aika hyvin kaikki, mut salaatit ja jogurtit on ollu hyviä. Sitte oon alkanu juomaan piimää myös, mitä en tavallisesti juo. Suklaata en oo syöny koko alkuraskauden aikana, on jotenki ällöttäny :OO Vaikka normaalisti syön melkein päivittäin!! Kaakao sen sijaan maistuu :D Karkkia ei oo tehny niin paljon mieli ku yleensä. Sitäki on menny viikottain pussillinen normaalisti. Juustoa en pystyny alkuraskauden aikana ees ajattelemaan leivän päälle, vaikka normaalisti laitan vaan sitä. Nyt sekin jo menee :) Ja kevytlevite on vaihtunu oivariiniin, muut ei vaan maistu hyvältä. Suolakurkut ja sipsit menee myös erinomaisesti :P

Jos joku on ällöttäny niin miehen henki on haissu niin pahalle, et pitää kääntää pää pois. Illallaki pitää kattoo et mitenpäin se nukkuu ja ite nukkuu sit toisinpäin, ettei tartte haistella :D On joku muuki ällöttäny mut ei tuu nyt mieleen...
 
Hassua miten erilaisia mielitekoja ihmisillä voi olla :D Tuo vihreä jenkki saa täällä aikaan kamalan ällötyksen! Pystyn purkkaa syömään korkeintaan minuutin, kun se alkaa suussa maistumaan niin kuvottavalle. Muutenkin suussa on jatkuvasti paha maku.

Juu nuo vauvan ruokapurkit.. Hyi että. Onneksi meillä on nyt siirrytty kokonaan normaaliin ruokaan. Sitten jos on jotain ruokaa, mitä 1v:lle ei vielä voi antaa, niin poikaparka saa aina bataatista, kesäkurpitsasta ja jostain vaihtuvasta kasviksesta tehtyä kasvissosekeittoa. Miettimällä vauvanruokaa saan oksennuksen erittäin helposti tulemaan, jos muuten meinaa kestää sen tulo...

Muistinpa juuri, että minäkään en pystynyt viimeksi syödä suklaata ollenkaan ennen puolta väliä. Nyt ei oo tehnyt tiukkaakaan :D
 
Heissan!
Ällötyksiä on:
-kaikki makeat...otat yhden karkin niin tietää kahden tunnin pahoinvointia
-limsat
ja kahvi...jota kaipaan kylläkin, mutt ei voi edes ajatella juovansa tilkkaakaan enää. Teetä sen edestä ja ei mitään pussiteetä (lipton menee hädässä), mutt irtoteet ja varsinkin rooibus.

Mieliteot:
-suolaiset ruuat, vaikka välillä tarttee pakottaa itsensä syömään
-meetwursti ja tumma paahdettu leipä ja päälle paprikaa
-appelsiini sekä jääkaappi kylmä ananasapalat
ja huoneenlämpöinen vesi

Maitotaloustuotteita en voi käyttää allergian takia, joten välillä tekee pahaa jugurtin haju. Hassuja nämä teot ja olot
 
Mua on ällöttänyt oikeastaan aivan kaikki ruoka alusta asti vaikka pahoinvointia ei olekaan ollut. Väkisin on joutunut lämmintä ruokaa syömään. Oikeastaan vaan kaikki tuore, hedelmät ja kasvikset maistuvat hyvältä. Ainut himo on ollut ja on edelleen maito ja piimä sekä tuore kurkku, jota menee pari pötköä päivässä ja maitoakin varmaan pari litraa :)
 
mulla kans koko ajan himottaa appelsiinit ja mandariinit! oikeestaan kaikki terveellinen ruoka on nam ja kaikki roskaruoka yäk! tosi ouoto syödä perjantai iltana jotain kasvispihvejä kun yleensä on mätätty pitsaa.... :D
 
Mulla ei myöskään mitään sinänsä erikoisia himoja oo ollut nyt, kuten ei ollu aiemmissakaan raskauksissa. Ekassa raskaudessa himoitsin suolaista ja rasvaista, sipsiä ja popparia ja erityisesti pakastealtaissa myytäviä yrttivoilla täytettyjä patonkeja :) Inhosin ainoastaan kahvia ja banaania. Tokassa raskaudessa erikoisin piirre oli se, että mun normaali karkinhimo katosi. Sen sijaan söin mielipuolisesti viinirypäleitä, vesimelonia, päärynöitä, tuoretta kurkkua ja kaikkea "raikaista" ja vetistä. Myös kahvi upposi tokan aikaan ihan sujuvasti, mutta sitten kaikki rasvainen ja makea oli yökötys. Nyt tässä kolmannessa erityispiirteenä on pelkkä iltanälkä, eli illalla klo 19 jälkeen iskee hervoton nälkä, vaikka olis siis syöty kunnon ruoka vasta klo 18.30 (kuten tänään). Erityisesti tekee mieli nuudelia, mutta myös makeaa. Toisaalta myös kahvia, mutta sen hajua en voi sietää. Tavallista teetäkään en pysty juomaan, joten rooibos-teessä pysytään. Yökötystä aiheuttaa mm. lohi, joka normaalisti on mun suurta herkkua, sekä erilaiset mausteet ruuassa, vaikka normaalisti meillä käytetään mausteita suht reippaalla kädellä.  Mies pyöritteli vaan päätään, kun kehuin tänään tehtyä ruokaa, joka oli jonkinlainen wokki lähestulkoon täysin ilman mausteita :D
 
Nyt toisella kolmaksella on alkanut tulemaan himon kohteita :)

Meetvursti ja maito... Lyömätön parivaljakko!
Hyvin menee pahanolon tunne ja jano samalla kerralla.

Mua yököttää hien haju, tupakka/sikarit ja vauvan kakka.

On ihanaa vaihtaa vauvalle vaippaa kun siel on miehiset yllätykset odottamassa.. Saa äityliini hyviä hengitysharjoituksia vaihtoa suorittaessa :)
 
Takaisin
Top