Hierontaan raskausaikana?

Eleanor

Satasella mukana keskusteluissa
Voiko normaalissa kokovartalohieronnassa käydä turvallisesti raskauden alkuaikana, kun vielä voi olla vatsallaan?
 
Kyllä mulle ainakin sanottiin että voi. :) Ja voi myöhemminkin raskauden edetessä käydä kuulemma. Hierojat saa hierottua hyvin vaikka ei mahallaan makaisikaan.
 
Kuulemma voi :) Ja suosittelenkin käymään alkuraskaudesta, ite kävin puolessa välissä raskautta hierojalla kun sain lahjakortin, ja mulla oli siinä vaiheessa jo sen verran vatsaa, että piti tietysti istualteen olla hierottavana. Silleen, että nojasin eteenpäin :)
 
Munkin pitäisi itseasiassa varailla aikoja hierojalle, sain joulupukilta lahjakortin, jee!

Jos olen oikein käsittänyt niin alaselän hierontaa ei ainakaan kaikissa raskauden vaiheissa suositella mutta muuten saa käydä hierojalla.  Jos ei tosiaan pysty mahallaan enää makaamaan niin joko istualleen tai kyljellään.  Ammattitaitoinen hieroja osaa kyllä :)

Viime raskaudessa kävin vikaa kolmannesta lukuunottamatta hierojalla.  Se oli ihanaa :)
 
Olen nyt käynyt kaksi kertaa hieronnassa ja hyvin on mennyt. Eka kerralla olin mahallaan ja hyvin sujui. Lääkärikin sanoi juuri tuota, että alaselän hierontaa kannattaa välttää ainakin mahallaan ollessa, jotta massuun ei kohdistu painetta. Muuten ei ongelmaa jos vaan voi mahallaan olla vielä muuten.

Tosella kertaa hierottiinkin sitten käsiä ja niskaa, joten sain olla selällään. Vielä muutama kerta jäljellä, täytyy mennä aina olotilan mukaan. Hieroja kyllä sanoikin, että istuen ja kyljelläänkin onnistuu selän hieronta hyvin jos mahallaan ei voi olla. Kertoi myös että loppuraskauden aikana alaselän hieronta kyljellään maaten on auttanut monia kun selkä on siinä vaiheessa kovilla.
 
Moikka! Kävin hieronnassa raskausaikana raskausajanhoidot.fi. Suosittelen! Ihana hoito ja kotiin vielä mukaan hyviä vinkkejä omahoitoa varten.
 
Ite voin kehua pk-seutulaisille raskausajan hierontaa Lauttasaaressa Organic Spirit-nimisessä hoitolassa. Siellä hieronta tehdän kylkimakuulla. Kun on jo 38. viikolla raskaana niin se hieronnan tuoma apu ja rentoutumisen mahdollisuus on mieletön!

Eli noissa normihierontamestoissa eivät pakosta osaa sitä/heillä ei ole tarvittavia tyynyjä kylkiasennossa hierottavaksi, mutta niissä paikoissa missä on erikoistuttu raskausajan hierontaan, niin löytyy ties mitä apua.

Odotan jo äitienpäivälahjaksi lahjakorttia raskauden jälkeiseen hierontaan :D
 
Itsekin kävin hieronnassa läpi raskauden. Istuen tykkäsi toiset hieroa, mutta kyljellään se oli kyllä huomattavasti rentouttavampaa. Mutta istualteenkin kelpasi :)
 
Mä olen käynyt nhs-vaivojen takia hierojalla säännöllisesti kahden viikon välein jo reilut kymmenen vuotta. Nyt raskausaikana on selkävaivat olleet niin pahoja että olen alkanut käymään kerran viikossa. Alkuun pidin pientä tyynyä lantion alla, jäi vatsalle tilaa eikä tuntunut yhtään epämukavalta. Nyt siirrymme varmaan hiljalleen hierontaan kyljellään, viimeksi kokeiltiin ja tosi hyvältä ja rentouttavalta tuntui.
En näe mitään syytä olla käymättä hierojalla raskausaikana, itse en varmaan pääsisi sängystä ylös ilman säännöllisiä käyntejä.
 
Olen käynyt hierotuttamassa selkää, jalkoja ja pakaroita kyljellään hierontapöydällä. Sanon heti hierojalle, jos on tuntunut pahalta, tai voimakkuus liian kova. Iskiasvaivan takia kävin akupunktiossa alkuraskaudessa ja nyt vkolla 20 jäsenkorjaajalla. Aiemmin pohje kramppaillut aamuyöstä vaivan takia ja pakara oli monta kk jumissa. Jospa se nyt vähän hellittäisi, niin keho kestäisi tulevan painonkin. Pystyn hyvin liikkumaan ja urheilemaan ainakin toistaiseksi.
 
Minä olin hieronnassa eilen, aika oli 12:30 ja pystyin olemaan mahallaan. Jos olisi aikaisemmin aamulla mennyt, olisi voinut olla ongelmia kun mulla on aamuisin maha "kova" ja vaikea olla vatsallaan. 4 kertaa vielä jäljellä, toivottavasti voi olla mahallaan joka kerta, kun vaikea kuvitella että yhtä rentona olisi muissa asennoissa. Ja kyllä teki HYVÄÄ :Heartred
 
Joo itse olen hieroja ja kävin ja koen myös itse että hieronta on kannattavaa raskauden aikanakin. Kuona-aineet ja kehon nesteet lähtee liikkeelle, mikäs sen parempaa kun muutenkin on tämmöinen palleroinen :D :D
 
Takaisin
Top