hidastuneet liikkeet

Karolus

Silmät suurina ihmettelijä
moikka kaikille.

täällä olis murheena vauvan hidastuneet liikkeet :(
tänään olis viikkoja 29+0 ja jotenki sellane tunne et vauvan liikkeet tosiaan hidastuneet/vähentyneet.

viikko sitten lääkärineuvolassa täti totes kohdunkaulan olevan pehmeä ja lyhentynyt, noilla ei tosin oo varmaan mitään tekemistä tän liikkumisen kans.

onko kellään keinoja saada vauvaan liikettä tai vastaavia kokemuksia??
kiitos jo etukäteen..
 
Voihan olla että vauvalla alkaa olla jo hieman ahdasta kohdussa ja liikkeet tuntuu enemmän semmoselta venyttelyltä ja möyrimiseltä kuin teräviltä potkuilta. Täällä on nuo liikkeet ainakin muuttunut ihan tässä parin viikon sisään just tommoseks möyrimiseksi suurimmaksi osaksi.. Ihan normaalia varmasti on.
Jos sua kovasti huolettaa niin koita juoda jotain makeaa mehua vaikka ja mee makoilemaan sohvalle ja vähän töki mahaa, jos vauveli vähän innostuis enemmän liikkumaan. Voi myös olla että vauva on kääntynyt sun selkää päin eikä sen takia kaikki liikkeet tunnu niin selvästi. Uskon että kaikki on siellä kuitenkin ihan hyvin :)
Ja aina voi soittaa neuvolaan jos kovasti mieltä vaivaa, sitähän varten ne siellä on.
Itse olen hemoillut ties mistä tässä raskauden aikana ja mieli on keventynyt kun on käynyt tarkistamassa että kaikki onkin ihan kunnossa. Joskus se mielikuvitus vaan ottaa vallan :)
 
Samaa on huomattu täälläkin mut kans sitä mieltä et alkaa vaan olla ahdasta sellane potkiminen. Lähinnä just möyrimistä ja hinkkailua jonka tuntee paljon paremmin käteen kun "sisäisesti", ja toisina päivinä toine liikkuu enemmän ja toisina räpeltelee vaa vähän ja just venyttelee jalkoja tms. Ainaki siitä päätellen ku alkaa kovasti vihlomaan just jonnekki kylkiluihin ja jonkin ajan päästä lakkaa.
Viikko sitten oli hauskaa kun toinen oli jalat ales päi ja aina tunnisti ku toinen venytteli ku joku paino rakon lyttyy<3 Se tunne ku meinaa lirahtaa housuunemoticon
 
Varmasti ihan normaalia :) Vauvahan on kovasti kasvanut, ja kohdussa ei varmaan tilaa samanlailla enää ole. Täälläkin liikkeet enemmän sellaista möyrintää ja muuta liikehdintää, potkujakin välillä, mutta ei sellaisina terävinä, miltä ne joskus tuntui. Ja joku sanoi myös, että välillä tuntuu vain käteen potku, ei silleen tunne sitä muuten, niin olen huomannut ihan saman! Ylihuomenna olisi taas neuvolalääkäri! Ehkä päästään kurkkaamaan pikkuista <3
 
Itselläni 28+4 menossa. Täällä oon huomannut että semmoiset "nopea tempoiset" potkut ovat loppuneet mutta tilalla tosiaan semmosta möyrimistä ja kovempia/vahvempia potkuja niin että masu heilahtelee. Vauva tosiaan alkaa näillä viikoilla kasvamaan sen 200g perviikko joka on aika hurjaa niin varmasti tila vähenee niin potkut tuntuvat todella erilaiselle. Täälläkin on toki ollut hiljaisempia päiviä ettei niin usein liikkeitä päivässä tunne, tietysti riippuen miten itse niihin keskittyy. tsemppiä <3
 
Ainiin, vaikuttaahan se vauvan asentokin varmaan aika paljon niihin tuntemuksiin, samaten istukan sijainti :) Mulla oli just eilen neuvolalääkäri ja kaikki oli kunnossa <3 Kovasti se siellä liikuskeli ja lääkäri mulle selitti, etten voi tuntea vauvan liikkeitä kovin selkeästi alavatsalla, kun istukka on kasvanut ja vahvistunut, niin se rajoittaa aika paljon. Oon kuitenkin tuntenut alavatsalla aika hyvin liikehdintää, mutta kai ne tuntisi paljon selkeämmin jos olisi vain nahka välissä :) Vauva pötkötteli edelleen raivotarjonnassa, pää tiukasti alas painautuneena, jaloilla hivelee sitten kylkiä :)
 
Täällä oon kans huomannut, että vauva ei liiku päivän aikana yhtä terhakkaasti mitä esim. pari viikkoa sitten. En tiiä, että onko toi istukka sitte vahvistunu tms. tai vauveli potkii vaan jonneki selkään ja sisuskaluihin päin, mutta aikaisemmin tosiaan noi potkutkin tuntu paljon paremmin tuohon ihan eteenkin, vaikka istukka onkin edessä. Välillä vähän huolestuttaa, että onko pienellä kaikki hyvin, mutta tähän mennessä liikelaskennallakin on tullut se 10 liikettä/tunti. Pitää vaan toivoa, että se nyt johtuu siitä tuo liikkeiden vähentyminen, että pikkukaverilta alkaa tila loppua tai jotain. Inhottavaa elää tämmöisessä huolessa :(
 
Täällä kanssa huomattu tuo liikkeiden väheneminen. Tai oikeastaan ei kai väheneminen, mutta liikkeet on muuttunu möyrimiseksi eikä enää samalla tavalla maha heilu potkuista. Liikkeet saattaa näkyä vaan sillain, että ensin on oikealla puolella kauhea möykky ja sitten se liikkuu toiselle puolen
En tiedä yhtään miten päin se tuolla on ja missä on pää ja missä varpaat.

Välillä toki (onneksi) tuntuu ihan potkujakin, mutta harvemmin kuin aikaisemmin.
 
Takaisin
Top