Hevosihmisten vertaistukinurkkaus

@Tuikku2023 Joo pitöis enemmän perehtyä. Edellisen hevosen kanssa kerran kokeilin, kun kävi yks mies pitämässä luennon ja tunnit. Onko suositella vyötä ja ohjia? Pitäis semmoset hankkia

@Tuikku2023 Joo pitöis enemmän perehtyä. Edellisen hevosen kanssa kerran kokeilin, kun kävi yks mies pitämässä luennon ja tunnit. Onko suositella vyötä ja ohjia? Pitäis semmoset hankkia
Nahkanen jämäkkä vyö on hyvä, sellanen missä on nivelletyy metallikaari selän yli olis varmasti paras, mutta ite oon ohjasajanu tavallisella ravisilalla, nyt globuksen nahkasella ohjasajovyöllä. Idealilla on hyvä ja hööksissäkin taitaa olla muutama hyvä. Ohjat kannattaa ehdottomasti olla kunnon nahkaset, mulla on wahlstenilla aikanaan teetetyt ehkä 14-metriset ohuemmat pieniin kätösiini sopivat ja yhdet normaalilevyiset, ehkä idealit, 16-metriset. Kannattaa ottaa tunti, ooettaja näyttää ensin mallia ja sit ohjaa kädestä pitäen. Hevosen saa hyvin pidettyä kunnossa vaikkei itse ratsastais ollenkaan koko raskauden aikana. 👍

Mulla on nyt menossa 28+5. En siis oo ratsastanut enää sen helmi--maaliskuun vaihteen jälkeen, ku ratsastuksesta tuli liitoskipuja. Muuten vointi on tosi hyvä! Päivittäinen liikunta onnistuu hyvin. Teen edelleen tallilomituksia noin 2x vko:saa, 16 hevosen tallissa. Sekin sujuu. Vähän alkaa jalat väsymäön siinä, kun on 5 tuntia jalkojen päällä. Tähän asti oon tehny ne 2 päivää peräkkäin, nyt ajattelin, että en tee enää peräkkäin, jos ei ole pakko. Siitä jalkojen lihakset jotenki väsähtää. Hevosta kävelytän ja juoksutan. En löytäny vuokralaista, mikä harmittaa. Varmaan jos ois ilmaiseksi antanut, mutta sitten on vaikeampi löytää sopiva, kun ehdokkaita olisi varmasti ollut. Jospa se kuukauden päästä pääsisi jo laitumelle ☺️

Nyt 31+5 menossa. Jänskäilen kauan jaksaa tallilomitusta tehdä. Nyt alkaa pikkuhiljaa hidastuu tahti ja huomaan,että väsähdän. Meidän tallissa menee yksin semmonen 5,5h joista hevosten tarhaamisiin, eli kävelyihin, noin tunti ja sitten ruokinnat, siivoukset, kuivitukset ja lakaisu. Ton talvipäivän jälkeen jalkapohjat huuhaa hoosiannaa ja selkäkin vähän väsynyt. Jalkapohjien tilanne on tuskallisempi. Edelleenkään, ei mitään muita kipuja tai epämukavuuksia. Mulla on tosi supistusherkkä kohtu. Että sitä on jatkuvasti, mutta en anna sen hidastaa. Jos jaksaisin vielä 5 päivää, niin olisin tehnyt puolet tän vuoden lomituksista. Se olis tavoite. Palkkatöitä mulla on vielä ens viikko, sitten alkaa kesäloma, jonka perään raskausvapaa. Oon yleensä tehny 1-2pv viikossa, mutta tällä viikolla en kerkeä. Ens viikolla teen yhden varmaan vaan. Onkos tänne tullut uusia raskautuneita 😊?

@Tirehtööri miten siellä, vauva on varmaan jo syntynyt? Millaista arki on ollut, oletko vielä käynyt ratsastaan

Ja oli siellä muutama muukin raskaana viime talvena? Miten on lähteny sujumaan.

Kovasti pohdin jo koska pääsen selkään... vielä on pari kk jäljellä

Muokattu viimeksi:
Takaisin