Hertta-Anselmi vai Teuvo-Kristiina

Tirri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko teidän masuasukeilla työnimiä? Ja onko teillä sitten jo suunniteltuna niitä ihan oikeita nimiä mitä haluaisitte antaa lapselle?

Esikoinen oli vain "tyyppi" =) jotenkin ei tullut mieleen mitään hauskaa nimeä silloin, ja kun meillä ei ollut sukupuoltakaan selvillä. Tämän pikkukakkosen olen ritinyt Täpinäksi <3

Poikien nimiä en oo vielä miettinyt ollenkaan. Tytölle olen aina halunnut antaa toiseksi nimeksi Katarina mummini mukaan. Lisäksi ihan nimiä tytölle olis Elea, Sofia ja Emilia =) saas nähdä mitä tässä kuukausien kuluessa vielä tulee mieleen, ja listaan lisää =D
 
Meillä on nimet päätetty jo kk sitten, kun ajelimme kotiin veljen pojan ristiäisistä. Joten työnimeä ei tarvita. Odotellaan vaan ultraa, jos siellä kerrottaisiin kumpikampi tulossa. Jos ei kerrota, odottelemme sitten synnärille. Olemme oikein tyytyväisiä nimiin molemmat vanhemmat ja luultavasti lähipiiri ei :)
 
Meillä on työnimenä cookie, esikoinen oli pie.

Meillä on pojalle ihan iskemättömänä nimi valmiina, tytöstä pitää sitten keskustella vielä. Mulle on itselle tärkeää että ainakin etunimi ääntyy molempien kielillä samalla tavalla.
 
Meillä ei ole nimeä ja eikä varmaan tule ikinä olemaankaan, kun miehelle ei kelpaa mikään :) Mää en osaa kuvitella lyöväni nimeä lukkoon, ennen kuin nään tarkalleen miltä vauva näyttää.

Työ nimi oli esikoisella Napis, varmaan muotoutuu tällekkin nimi kunhan kerkeää.
 
Meillä on ollut nimi pojalle jo vuodesta 2008, mutta tytön nimeä täytyisi pohtia vielä. Mieheni isoisä kun kuoli niin päätimme antaa hänen toisen nimensä pojalle jos sellainen meille siunaantuisi. Luulenpa kuitenkin että käydään nimiä läpi vielä moneen kertaan kunnes lopullisiin päädytään :)
 
Meillä maha-loisen kutsumanimi on Knakki. Minä pidän ihan hirveästi höyrystetyistä nakeista. Lisäksi mielestäni kutsumanimi työ mieleen suomalaismytologisen vedenhengen Näkin sekä jotenkin kummasti myös Kraken-merihirviön. Outoja mielleyhtymiä. 

Sukupuolesta ei vielä ole tietoa, mutta pojan nimi on jo valmiina. Etunimeksi tulee isoisäni nimi, keskimmäiseksi nimeksi mieheni nuorena kuolleen serkun nimi ja kolmanneksi nimeksi pikkuveljeni kolmas nimi.
Jos meille tulee tyttö, en todellakaan tiedä nimestä. Olemme miehen kanssa ihan eri linjoilla tyttöjen nimissä. Luulen, että tästä täytyy luultavasti vääntää kättä, jos tytön tyllerö meilla sattuu siunaantumaan.
 
Meilläkin on pojalle jo nimi valmiina. Mieheni ehdottama nimi josta mie tykkäsin välittömästi :) Tytölle ei nimeä vielä ole, vaikka mielessä on monia kauniita nimiä.

Onko teillä jotain "tuntemuksia" siitä, kumpi olisi tulossa? Miula on tunne että tyttö tulee, mutta voihan se olla vaan sellanen alitajunnassa oleva toive, koska muuten en suostu tunnustamaan että toivoisin nimenomaan tyttöä. Tärkeintä on että pienokainen olisi jompikumpi ja terve.

Meillä ei oikeastaan ole masuasukilla mitään yksittäistä nimeä muodostunut. Mieheni puhuu tanelista ja mie sanon nupuksi.
 
Mulla ei ole mitään oloja, ei ollut kyllä esikoisestakaan ennen kuin 2 viikkoa ennen synnytystä tuli yhtäkkiä semmoinen olo että se on ihan satavarmasti poika! Olisin ollut hurjan yllättynyt jos se oliskin ollut tyttö, vaikka yhtä kaveria lukuunottamatta kaikki povasi meille tyttöä =)

Orak, ihana toi Knakki *hih* mun rakkaan ystäväni lemppari meidän porukassa on Nakki, en enää ees muista miksi =)
 
Niin unohtui tuo "työnimi" eli meillä on mansikka muille ja keskenämme puhumme Onnista, kun se on yksi nimivaihtoehto :)
 
Meillä esikoisen nimi oli mietitty valmiiksi jo ennenkuin olin edes raskaana, nimivaihtoehdot oli sekä tytölle että pojalle. Sen lisäksi meillä oli alusta asti yhteisymmärrys siitä, että haluamme lapselle 2 nimeä, ei siis mitään pitkää ritirimpsua, ja sen lisäksi halusimme"oman" nimen, emme kierrättää puolituntemattomien kaukaisten sukulaisten nimiä (meillä molemmilla pienet & etäiset suvut, mutta läheiset perheet).

Mulla oli koko ajan "poikafiilis", mieheni lähisuvun puolella on pelkkiä poikia ja 4D-ultrassakin köllötteli poika - ja yllätys, yllätys, poikahan sieltä tuli...;D

Esikoisen nimi on Oscar alkuperäisen "suunnitelman" mukaan. Olisimme muuttaneet nimeä, mikäli nimi ei olisi mielestämme sopinut lapselle. Raskausaikana juttelin jo Oscarille hänen nimellään, jne. ja se sopi hänelle täysin kun hänet näimme! Toinen nimi sitten tuottikin päänvaivaa, mutta päädyimme isän toiseen nimeen sillä se rimmasi mukavasti.

Jo silloin vuosia sitten mietimme, että jos olisi joskus kaksi poikaa, niin nimet voisivat olla Oscar & Oliver. Yksi pitkäaikainen suosikkini pojan nimeksi on myös Patrik, mutta mies ei ole niin innostunut, kun hänen kouluaikanaan puolet luokasta (ruotsinkielinen) on ollut sen nimisiä.

Tytön nimeksi olemme miettineet Sofiaa. Se on mieheni isoäidin nimi. Hän  kuoli juuri ennenkuin aloin odottaa esikoistamme ja mielestämme nimi on tosi kaunis. Sen lisäksi Amanda & Cecilia ovat tyttöjen nimistä pinnalla.

Vaikka masuasukin sukupuoli ei tietenkään ole vielä tiedossa, kutsumme häntä "Sohviksi" ;) On hankalaa pitää välkky 5-vuotias vielä tietämättömänä tulevasta pikkusiskosta tai -veljestä ilman kekseliäisyyttä. Jos hän saa siitä vihiä, niin ei mene montaa hetkeä, kun asiasta tietävät kaikki! Ei sillä, kekseliäisyytemme rajoittuu siihen, että jos on lapsen hereilläoloaikana asiasta jotain puhuttavaa, niin sitten puhumme englanniksi.. 5-v. Star Wars -kielitaito ei onneksi vielä riitä pysymään siinä mukana;)
 
Oi kauniita nimiä Piaffi =) Sofia on tosiaan mullakin yksi suosikki tytön nimeksi!
 
Hauska keskusteluaihe Tirri :) Kauniita nimiehdotuksia teillä kaikilla. Me ei olla vielä miehen kanssa mietitty kolmannelle lapsellemme mitään nimivaihtoehtoja. Joitain ajatuksia itselläni on toki mielessä. Minulle mieluisia tyttöjen nimiä ovat esim. Ellen, Amelia, Pauliina ja Linnea. Poikien puolelta meidän kahden aiemman pojan kanssa rimmaavia nimiä voisivat olla Niklas, Topias, Elias, Julius, Nuutti ja Mikael.

Masunimenä esikoisella oli Ruu ja kuopuksella Myy. Tämä kolmas on nyt sitten Muru :)
 
Meillä oli Tuukan työnimi Hertta, mutta tälle uudelle kaverille ei ole vielä mitään kehitelty. Yleisesti kutsutaan (tosi persoonallisesti) junioriksi tai pikkukaveriksi. Mutta eiköhän tuo nimi vielä muovaannu :) Oikea nimi meillä on tytölle jo valmiina, mutta pojan nimestä on käyty tiukkoja neuvotteluja eikä yhteisymmärrykseen ole vielä päästy.
 
Takaisin
Top