Hermotahieronta käynnistäjänä

Kyfi9274630

Silmät suurina ihmettelijä
Onko kenelläkään kokemusta hermoratahieronasta käynnistäjänä? Itsellä kaksi edellistä menneet reippasti yliaikaisiksi ja nyt kuulin hierojaltani mahdollisuutta kokeilla luonnonmukaista käynnistystä hieronnalla. Varasin hänelle ajan kokeeksi, kun neuvolassakaan ei terkka ollut asiaa vastaan. Ei kyllä osannut sanoa mitään kokemuksiakaan vastaavasta.
 
Kuullostaa kyllä ihan kokeilun arvoiselta. Itselläni akupunktiosta ollut migreenin hoidossa apua, joten kyllä akupisteillä tehoa on. Mutta tuskin ensimmäinen kerta vielä mitään tekee... Paljonko sinulla on viikkoja ja koska olet hierontaan menossa? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia! :)

Muistelisin joskus katsoneeni kakkoselta jonkun raskaudesta kertovan kotimaisen ohjelman, missä kolmatta lastaan odottava kävi jossain tällaisessa hieronnassa. Juurikin sen takia, kun edeltävät lapset olleet niin isoja, että toivoisi kolmannen syntyvän aiemmin.Muistelisin kyllä, että tällä naisella kaikesta huolimatta synnytys käynnistyi suurin piirtein samoihin aikoihin, kuin edeltävätkin raskaudet.
 
Akupistehieronnasta olen kuullut sanottavan ettei se käynnistä synnytystä siinä tapauksessa jos lapsi ei ole valmis syntymään. Vaikka siltikin alkuraskaudesta tiettyjä akupisteitä varoitellaan hieromasta. Löysin netistä jotain akupisteiden sijainteja (en tiedä tosin kuinka luotettava lähde) ja niitä on jo alettu painella nyt kun täysiaikaisuus saavutettu. Muulla en ole huomannut yhtään mitään vaikutusta, mutta niistä mitkä on hartioiden päällä, painaessa vauva herää ja alkaa jumppailla aina reippaasti. Tämä ei voi olla sattumaa koska niin käy joka kerta. Kohdulle en silti ole noiden pisteiden huomannut tekevän mitään, ei aiheuta supistelua. Ehkä tällä ei vaan sitten oo aikomusta tulla vielä.

Mutta sanoisin että ehdottomasti hierojalle vaan! Haittaa siitä tuskin on vaikkei se synnytystä käynnistelisikään. Hyötyä siitä on ainakin siten että sen jälkeen on vähemmän jumissa ja enemmän rento. Mulla on kaikki, etenkin hartiat, niin jumissa jatkuvasti että voisin olla hierottavana koko ajan.
 
Samaa mieltä pippurin kanssa! Raskaus ei käynnisty ellei kroppa ole siihen vielä valmis ja vauva valmis syntymään! Mutta varmasti hyvä apu rentouttamaan ja valmistelemaan kroppaa synnytykseen.

Esikoisen synnytyksen alkuvaiheilla mulla oli hyvin pitkälle akupisteiden painanta kivunlievityksenä ja samalla synnytyksen vaihdittajana. Samaa toivon mieheltäni tässä synnytyksessä saavan :)

Tässä on akupainantapisteitä synnytyksen käynnistämiseen/vauihdittamiseen/kivunlievitykseen. Muutamat pisteet ovat kiellettyjä ennen synnytyksen käynnistymistä! http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
 
Viikkoja 37+4 tänään. Hieronta on kahden viikonpäästä, jolloin samalla viikolla onkin laskettuaika. Hierojani kertoi hierovansa jalkoja, mutta ei ketonut sen tarkemmin kuinka ja mistä. Kertoi sen olevan tosiaankin hermoratahierontaa ja kertoi saaneensa tuloksia monen äidin kohdalla. Yritin tietoa itsekkin netistä etsiä näillä annetuilla tiedoilla, mutta en löytänyt. Siksi aloin teidä toistenkin odottavien kokemuksia kyselemään. Tänään kuulin myös, että vadelmanlehtiteestä olisi apua.
 
Hermoradat ja akupisteet ovat tietääkseni sama asia. Olisiko hermoradat vain "suomennettu" akupisteistä :grinJalkapohjat ovat myös täynnä akupisteitä. (kannattaa googlettaa. löytyy kyllä kuvia!) Ja mikreeniäni, kun olen ollut hoidattamassa akupunktiossa on neuloja laitettu jopa jalkoihin/jalkapohjiin :)

Vadelmanlehtiteestä olen itsekin jostain lukenut, mutta siihen en ota mitään kantaa. Aiheesta löydin tällaisen asiantuntijan haastattelun aiheesta http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=293. Siinä kyllä mainitaan, ettei saa synnytystä käynnistymään, mutta nopeuttaa jo alkanutta synnytystä.
 
Mä olen juonut tuota vadelmanlehtiteetä pari viikkoa. Mä uskon helposti kaikkiin tommosiin "huuhaa-juttuihin" jostain luin että se voisi vahvistaa kohdun lihaksia. No vaikka sillä teellä ei olisikaan mitään vaikutusta, niin se on ainakin tosi hyvää, vaikkakin aika kallista jos sitä juo 2-3 kertaa päivässä.
 
Citymarketista ostin. Clipper merkkistä joka on ihan teepusseissa, mutta jostain voi löytyä myös irtoteenä. Prismoista en ole kyseistä teetä löytänyt.
 
Eilen hieronnassa käyty. Edelleen yhtenä kappaleena :sad001 Hieronta sinänsä tuntui kivalle ja olihan siinä potkuakin. Alaselkä oli koko illan tulessa ja muutama napakka supistuskin tuli, mutta eipä tuo meidä vauppe ollut vielä kypsä syntymään. Odottelemma siis edelleen sopivampaa hetkeä.

Hierontaa sinänsä käynnistäjänä voin kyllä lämpimästi suositella. Puolitoista tuntia ihanaa hierontaa ja rauhoittavaa musiikkia tekee jokaiselle hyvää. Hierojani kehui onnistuneensa käynnistyksissä muutamaa poikkeusta vailla aina. Ne poikkeukset oli lopulta jotuneet sektioon, joten syykin epäonnistuneeseen käynnistykseen selkeät.
 
Oon niin kade, teki varmasti hyvää! Miten sitä ei ookkaan ite saanu aikaseks mentyä. Ukkorukka joutuu aina vaan hieromaan, vaikka ihan mielellään sitä tekeekin. :)
 
Takaisin
Top