P
Paha mieli
Vieras
Miten saisin paremmin pidettyä hermot kasassa taaperon kanssa? (vuosi ja 9kk) toinen ei oikeastaan vielä edes uhmaa paljon, on todella kiltti ja pääasiassa aina hyvällä tuulella. Häpeän ja vihaan itseäni, kun suutun pikkuasioista. Olen raskaana, mutta en jaksa syytellä hormoneita, olen aina ollut tällainen, en ole koskaan osannut pitää tunteitani kurissa, heti kun vaikka maito kaatuu pöydälle, niin ärähdän voi vittua tms. EN toki aina, en läheskään! suurimman osan aikaa siis kestän raivarit pukemisissa, syömisissä ym. Mutta tänäänkin, ku oltiin lähdössä puistoon, niin toinen vaan rääkyy ja marisee. Suutuin ihan kauheasti, reuhtaisin kersan vaunuista ja mentiin sisälle. Oli niin lähellä etten jo läpännyt naamalle, oikeen kädessä jo fyysisesti tuntui sellainen kihelmöinti, että tekisi niin mieli lyödä! Ja mulla on niin paha mieli. Onko muilla tällaisia, että tekisi mieli lyödä tai tukistaa, mutta normaalina ihmisenä hillitsee tällaiset "himot"? Onko ihminen kuitenkin niin alkukantainen, että syvällä sisimmissään haluaisi kurittaa lasta, niinkuin eläimetkin poikasiaan retuuttaa tms, mutta nyky-yhteiskunta ei sitä salli, joten pakko hillitä tämä "luonnollinen reaktio"? vai olenko ainoa, ainoa jonka mielessä käy, että ai että kun helpottaisi oloa ku saisi läiskästä naamaan tai tukistaa niin että pölisee??
meillä äiti ei koskaan kotona hillinnyt itseään, aina kanssa raivoamista ja kiroilua ja huutoa, vähän kun jotain sattui. paljon tukkapöllyä, keppiä ja epäreilua kohtelua sisarten kesken. minä nuorimpana sain lisäksi vanhemmilta sisarilta pahimmat kolhut. en ole siis koskaan oppinut, miten ottaa ns iisisti, aina kun esim pelaan edelleen jotain peliä, niin "raivoan" sen kanssa, jos häviän ym. en haluaisi olla niinkuin äitini, enkä kai niin paha olekaan. lisäksi toinen lapsi siis tulossa, pääasiassa onnellista odotusta, mutta taas tällaisen aamupäivän jälkeen pelottaa, että mitä jos pimahdan sitten, kun kiljuvia naamoja on kaksi?
Kiitos jos jaksoit lukea tuomitsematta.
meillä äiti ei koskaan kotona hillinnyt itseään, aina kanssa raivoamista ja kiroilua ja huutoa, vähän kun jotain sattui. paljon tukkapöllyä, keppiä ja epäreilua kohtelua sisarten kesken. minä nuorimpana sain lisäksi vanhemmilta sisarilta pahimmat kolhut. en ole siis koskaan oppinut, miten ottaa ns iisisti, aina kun esim pelaan edelleen jotain peliä, niin "raivoan" sen kanssa, jos häviän ym. en haluaisi olla niinkuin äitini, enkä kai niin paha olekaan. lisäksi toinen lapsi siis tulossa, pääasiassa onnellista odotusta, mutta taas tällaisen aamupäivän jälkeen pelottaa, että mitä jos pimahdan sitten, kun kiljuvia naamoja on kaksi?
Kiitos jos jaksoit lukea tuomitsematta.