Hermoja raastava kutina!

huh huh... täälläkin alkoi entisestään kutittamaan jokapaikkaa kun luin noita edeltäviä keskustelujanne... hyh hyh!

mutta hei siitä maksa systeemistä piti teille mainita että siinä kutina melkeinpä rajoittuu kämmeniin, jalkapohjiin ja vatsanalueeseen. itse sappi+maksa verikokeissa juuri kuukausi sitten käyneenä ja näistä oireista juurikin kärsineenä... onneksi toki arvot olivat normaalit: eli kutinani näissä kyseisissä paikoissa selittyy turvotuksena (jota todella kämmenissä, jalkapöydissä ja nyt polvissakin on) ja vatsanalue tietenkin masun kasvuna...

mutta toivottavasti tälle undulaatin ongelmalle löytyy ratkaisu piakkoin...
 
Mulla se alkoi sormista, mutta nyt sitä on joka paikassa, ei kuitenkaan jalanpohjissa. Vatsaankin on tullut vasta nyt viimeisenä.
 
Tälle päivälle on onneksi lääkäri, meen ensin ihan tk:seen ja jos ei sieltä saa mitään irti niin yksityiselle ihotautilääkärille...
 
kuulostaa suunnitelmalta ja todellakin tuo kyllä kannattaa nyt hoitaa kun tuolla tavalla levinnyt ja ihan lukemani mukaan koko kroppaan...

ilmottelet täällä sitten miten voit ja mitä arvauskeskus TAI yksityinen sanoi jne... olemme täällä turvana, tukena ja uteliaana [:)]

voimia sinulle undulaatti!
 
Oli siis syyhypunkki. Kirjoitti reseptin niin, että saa hoitaa poikakaverini myös. Kiitos haikaraisen,marssin kerrankin lääkärille päättäväisesti ja tomerasti ilmaisin asiani ja myös sen, että olen varma, että tämä on syyhypunkkia. Tutki sitten näppyjä ja myönteli, että siltä se näyttää. Raskaana ollessahan ei saisi periaatteessa sitä rasvaa käyttää, mutta soitti gynekologille ja totesivat yhdessä, että uskaltaa käyttää. Sitähän ei ole mitenkään tietenkään testattu, niin kuin ei yleensäkkään voida raskaana olevia testata, mutta ei näyttäisi olevan vaaraksi sikiölle.
Sovittiin, että kärsin tätä kutinaa vielä siihen asti, että muutamme poikaystäväni kanssa ensi kuun alussa. Olemme nimittäin hommaamassa kaikki sängyt sun muut uudet niin on paljon kivempi näin, ettei tartte tämän hetkistä sänkyä sun muita ruveta paniikissa hinkkaamaan. On sitten uusi koti ja uusi sänky niin ei pitäisi uusiutua.
Punkithan eivät siis ole vaarallisia niin ei haittaa jos kärsii siitä vielä tämän loppukuun. Lisäksi lääkäri sanoi, että onhan se parempi mitä myöhempään asian hoitaa niin on vauvakin sitten vanhempi ja kehittyneempi taas jo.
Kamalalta kyllä tuntuu, kun tietää, mutta helpottavalta! Ei huvittaisi millään antaa niiden loikkia mussa enää paria viikkoa, mutta ehdotin silti itse tätä, koska on paljon vaivattomampaa sitten. Saa hävittää vanhat sängyt ja patjatkin kerta samalla. Ihanaa, kun pääsen tästä pian eroon!!!
 
Suuren suuren suuren suuri kiitos haikarainen!!!!!!  En olisi varmaan ikinä keksinyt tuota ja veikkaan, että lääkärikään ei olisi heti ajatellut juuri tuota syyhypunkkia jos en olisi sanonut heti itse ja osannut näyttää juuri niitä tiettyjä näppylöitä, jotka viittasivat selvästi syyhypunkkiin...
Nyt olen täällä sitten itku kurkussa, kun inhottaa ajatus niistä [:(]
 
Hei ! Sitä vielä, kun unohdin lääkärissä kysyä, että pikkusiskonihan on 4 kk ja olen häntä paljon vahtinut (eli pitänyt sylissä jatkuvasti) [&:] Toivottavasti ei tartu sille raukalle [:(] Tarttuukohan se siis helposti sylissä pitäessä? Tarttuu vissiin lähinnä seksistä ja tuollaisesta läheisestä kontaktista,mutta eiköhän sylissäpito aika läheistä kontaktia ole.. Tuli niin paha mieli, jos olen tartuttanut nyt sitten pieneenkin [:(]
 
Ei vitsi.... Nyt tuli jotenkin niin paha olo tai lähinnä paha mieli, että pakko kysyä lupaa saada lähteä töistä kotiin [:(] Oon kuitenkin palveluammatissa ja ei oikein huvita istua täällä itkua pidätellen [&o] Pitäis varmaan kyllä keksiä jotain tekemistä, että saisi muuta ajateltavaa, mutta sehän siinä onkin, että töissä ehdin yli puolet ajasta istua koneella ja murehtia [&o]
 
Tosi mahtava uutinen Undulaatti että kutinan syy vihdoinkin selvisi! Ja että lääkketkin on jo tiedossa. Tsemppiä sulle siihen rasvaus ja pyykkäys episodiin. Kuulosti järkevältä tuo sun ajatus, että sitten muuton yheydessä hoidatte itsenne. Oli aika karua kotona, kun kaikkki tekstiilit, kuten matot, olivat kolme päivää jätesäkeissä kaapeissa. Kissat olivat pikkusen ihmeissään.

Syyhypunkit ei yleensä tartu käteltäessä, mutta pidemmässä ihokontaktissa kyllä voi tarttua. Itse pidin joku aika sitten paljon sylissä lasta, jolla oli syyhypunkki. Lääkäri suositteli myös minun hoitaa itseni. Samalla hoidettii koko perhe kissoja myöten (voi tarttua myös eläimiin). Kaikkien mahdollisesti tartunnan saaneiden tulisi hoitaa samaan aikaan, jotta kukaan ei sitten enää pääse tartuttamaan toisia. Jos olet ollut paljon ihokontaktissa pikkusiskosi kanssa (pitänyt sylissä ja silittänyt paljasta ihoa), on mahdollista mutta ei varmaa, että hän on tartunnan saanut. Kannattaa nyt ainakin seurailla tilannetta.

Kiva kun vahingossa pysty olemaan jollekkin hyödyksi! On vaan itellekkin niin ajankohtainen aihe kun pari viikkoa sitten hoisin itseni. Onneksi lääkäri tuli tulokseen, että ei ihan järkyttävän vaarallinen ole sikiölle se aine, koska voi olla että mä olin jo sillon tietämättäni raskaana ku hoidot tein!
 
Kuinka vaatteiden kanssa toimitaan ? Olen nimittäin tälläinen perusnainen ja käytän esim.paitojakin yhden päivän (jos sitäkään [:D]) ja laitan sen sitten kaappiin, kun se ei ole kerta vielä likaantunut. Säilyykö punkit hengissä vaatteissa? Kannattaako siis pestä tyyliin kaikki vaatteet?? Kyllä mä varmaan ainakin lähtisin pesemään ne kaikki. Ei ainakaa tarvisi pelätä uusiutumista. Ajattelin vain  kysäistä.
 
Oo, ompa tämä mennyt ihan ohi! Punkki selviää noin kolme päivää ilman isäntää. Mä tein varmuudeksi niin, että kaikki vaatteet, joita en voinut pestä yli 60asteessa, laitoin kolmeksi päiväksi jätesäkkeihin. Sen jälkeen pesin kaikki 40asteessa. Ja mä ainakin pesin kaikki vaatteet, joita olin käyttänyt, ihan vaan varalta. Jos on iso pakastin, niin myös vaatteiden pakastaminen tappaa punkit. Myös saunaa voi hyödyntää. 
 
Toissayönä nukuimme rasva kehossamme! Eilen oli vielä ihan hirveää kutinaa, nyt ei taas kamalasti. Päivä kerrallaan. Vasta 3 viikonhan päästä pitää mennä lääkäriin jos ei ole helpottanut, eli ei hätää vielä. Luottavaisin mielin eteenpäin! [:)]
 
Kiva, että on edes vähän hellittänyt! Mutta kutinahan voi jatkua vielä hoidosta huolimatta, koska punkkien ulostetta on edelleenkin iholla ja sehän se on mikä kutinan aiheuttaa. 
 
Toistettiin rasvaus vielä eilen. Nyt tuntuu taas jo helpommalta. Se johtuu ehkä aika paljon myös korvien välistä [:D] Kun tietää, että nyt niiden pitäisi lopullisesti hävitä toisen rasvauskerran jälkeen, tulee parempi mieli ja sitä kautta jotenkin varmaan uskoo siihen paranemiseen!
 
Kroppani on kyllä jotain ihan järkyttävää! Sääret on iiihan täynnä näppyjä,naarmuja ja rupia raapimisesta. Maha myös. Hyi. Toivottavasti ei jää arpia [&:] Hieman hävetti viikko sitten uimassa, kun en voinut olla menemättä äitin pyytäessä minua vauvauintiin pikkusiskon ja hänen kanssaan.
 
Takaisin
Top