Herkullisimmat kakut

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä kakut ovat mieleesi? Perinteinen mansikkakermakakku, juustokakku, voileipäkakku vai joku ihan vallan muu?

Olen oikea sokerihiiri ja melkein kuola käy valumaan kun edes mietin..:hungry: Juustokakut ovat ehdottomasti parhaita kakuista! Ylimakeat kinuskikakut, prinsessakakku, porkkanakakku, sacherkakku... Kinderkakku ja snickerskakku ovat sellaiset, joita teen silloin kun on juhlia.:joyful:
 
Erilaiset justokakut ehdottomasti. Ei ole varsinaisesti mitään perinteisiä täytekakkujakaan vastaan, mutta eivät ole ikinä kuuluneet lemppareihin.
 
Mä oon ihan hulluna kakkuihin myös :p!
Tänään aamupalaksi täytekakkua, mä niin tykkään tehdä niitä. Kokeilen eri täytteitä, erityyppisillä pohjilla-tänään tuli tumma sokerikakkupohja ja keitetyt vadelmat sekä sitruunakiisseli/vaniljakiisseli eri väleihin. Suklaakerma pursotteet. Lapset on kehittyneet erinomaisiksi kriitikoksi, rehellistä palautetta tulee :hilarious:!
Juustokakut ihanan käteviä, saa nopeasti juhlavaa. Yritän niihinkin aina kotimaisia marjoja yhdistää jossain muodossa.
Ainut mikä ei hirveesti innosta tekemään on tiukat reseptit, syön toki klassikoitakin sujuvasti..
 
Täytekakut kermavaahdolla vie voiton. Mansikka ja kinuski on näistä suosikkeja. Juustokakut on myös hyviä. Käpykakku no menettelee, mutta ei kuulu suosikkeihin.
 
Kinuskikermakakku on om bravuuri, mutta muiden tekemänä on mutakakku ehdoton lemppari! Miehen sisko teki vuosia sitten mutakakun jonka päällä oli suklaa-kinuskikerros... Näen siitä vieläkin unia, nam! :hungry:

Lasketaanko pavlova kakuksi? No, hyvä ystäväni tekee kuitenkin maailman parasta pavlovaa. Kun tekee kaiken alusta loppuun itse, lemon curdin sekä marengin...ahh kuinka hyvää! Varsinkin kun sen tekee silloin kun mansikka-aika on parhaimmillaan. :grin
 
Oon niin perso makealle, joten monenmoiset kakutkin kelpaa :hungry: lemppareita mm.britakakku, erilaiset suklaakakut (mutakakku mukaan lukien), porkkanakakku, juustokakut (niin hyydytetyt kuin paistetut), kinuskikakku, kesäisin myös perinteinen mansikkatäytekakku on nam!!
 
Tykkään itse tehdyistä täytekakuista. Paitsi niistä kamalista missä on pelkkää tönkköä kermavaahtoa välissä. Omia suosikkeja kakun väliin on kaikki marjat ja banaani. Teen ja syön myös mutakakkuja ja juustokakkuja. Yritän leipoessa välttää heittelemästä liikaa sokeria joukkoon, koska inhoan äklömakeaa. Tästä syystä valmiskakut ei yleensä oikein maistu. Palasen käpykakkua tai rommikakkua voi joskus maistaa.
 
Jos tehdään kakkuja itse, niin yleensä tehdään juustokakku, koska kaikki pitävät siitä ( mutta ei ikinä paisteta sitä) Viimeksi tosin tehtiin synttärikakuksi Kinder-kakku.

Mutakakkuakin on tullut tehtyä jokusen kerran, mutta on aika työläs kaikkine jäähdyttelyineen.

Henkilökohtaisesti en ole koskaan tykännyt täytekakuista, joissa on se kermavaahtoreuna. Yleensä sitä kermaa on kakuissa ihan liikaa.
 
kaikki kakut :wink

ravintolassa sorrun yleensä suklaisiin kakkuihin. itse tykkään tehdä juusto/hyydykekakkuja. äitin paras kakku on brita-kakku :Heartred kermakakut ei ole listan kärkipäässä, mutta kyllä nekin paremman puutteessa uppoaa :grin
 
Juustokakut. Jouluisin teen glögujuustokakun. Kolmen suklaan juustokakku on ihana ja näyttävä. Toskakakku ja porkkanakku on myös suosikkeja.
 
Takaisin
Top