Herkkulakko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Nyt kun oma herkkujen syönti on mennyt ihan ns. "överiksi", niin ajattelin aloittaa ensi viikolla herkkulakon. Onko täällä kohtalontovereita? Ja kuulen mielelläni myös hyviä vinkkejä siihen miten korvata herkut ja varsinkin siihen, miten toimitte kun se järjetön makeanhimo iskee. :grin

Mä olen päättänyt rajoittaa niin, että herkkuja syödään vain pe klo 17.00 -> su iltaan. Eli että ne on viikonopun juttu. Ja sit silloinkin syödään tavanomainen määrä, vaiks joku pieni karkkipussillinen niiden päivien aikana, eikä mitään mässyövereitä. Minkä kaiken te laskette herkuiks?

Mä en silleen edes tykkää mistään kekseistä, munkeista, pullista tms. ni en oikeen osta tai leivo niitä koskaan. Karkkia kyl voisin mässyttää ihan miten paljon vaan D: :D

Sohwia, samaistun!!! Herkuttelu lähti täysin lapasesta jouluna ja nyt on kyl ehdottomasti aloitettava ryhdistäytyminen asian tiimoilla! Painoa tullut herkuttelun takia sen verta(5kg) että nyt loppu... eilen tyhjennettiin kaapit herkuista koko perheen voimin joten tänään aloitettiin herkuton tammikuu ja toistaiseksi suklaa himo pysynyt poissa! Mutta onhan tämä vasta eka päivä ilman suklaata:p
Itse oon aikaisemmin syönyt kuivattuja hedelmiä/marjoja makean himoon, pitää vaan olla tarkkana senkin suhteen koska niissä on lisättyä sokeria (=tyhjiä kaloreita) kovin monessa...omena sipsit/taatelit/pähkinät on hyviä, suosittelen;)
Tietysti tarpeeksi vettä nassuun niin ei makean himo johdu neste hukasta...
Herkku lakon lisäksi aloitin muutenkin tarkemmin katsomaan mitä sitä naamaansa tunkee ja liikkumis asiat kuntoon, vaikka 10000 tuhatta askelta tulee päivittäin täyteen heittämällä kiitos hyötyliikunnan! Päälle vielä 2-3 kertaa viikossa lihaskuntoa, jos vaan löytyis aika päivästä kun meinaa olla kiireistä tää mun arki noiden 5 ikiliikkujan kanssa o.O
Olis ihanaa jos täällä voitais tsempata toisiamme ”kaidalle” tielle:)
Tahdon voimaa;)

Hep! Tänään alkoi herkkulakko. Käytännössä siis kaikki herkut pois talosta ja säännöllinen syöminen (max 4h aterioiden välissä) plus reilu veden juonti niinku äippä tossa kans mainitsi :) lämpimän aterian päälle omena viipaloituna jälkkäriksi! :) samoin jos/kun iskee se JÄRJETÖN herkkujen mieliteko ni pienu lasillinen light limua on toiminu. Tosin joku päässä on vinksahtanu kun ei meinaa enää limpparikaan maistua ni harvoin tulee sitäkään tulee enää juotua. Mutta löytyy kaapista jos himo iskee yhtäkkiä ;)

Mulla kanssa taitaisi olla vähentämisen varaa näiden herkkujen suhteen. :oops: Ihan täydelliseen herkkulakkoon en taida taipua, mutta jos edes saisi vähennettyä. Jonttuskaisella on aika kiva ajatus että rajaisi herkuttelun viikonloppuun. Sitä voisi kokeilla. :)

Mullakin olisi varaa vähentää herkkuja vaikka viime aikoina oon niitä vähentänytkin. Yritän päästä siihen, että herkkuja vain viikonloppuisin mutta ei tietenkään mitään älyttömiä määriä :)

Takaisin