Täällä kirjoittelee 35 vuotias myöskin lapseton ja hoidot edessä. Tiedän tasan mille sinusta tuntuu hopeinenomena. Sitä on vaikea olla onnellinen toisten puolesta kun itse haluaa sitä mitä toisilla jo on. Tavallaan vähän kateutta toisten onnesta, mutta sekin on ihan inhimillistä ja voisin väittää että kaikki joilla on yhtään vauvakuume -tuntee noin. Itsekkin olen tähän "sortunut".
itselläni myös pieni pelko tulevista hoidoista. Päästiin oman hoitohistorian ja iän vuoksi heti inseminaatio hoitoihin joskin haluaavat sitä ennen tehdä munatorvien aukiolotutkimuksen (joka on mulle tehty jo v-2012 ja oikea puoli oli vähän tukossa mutta silti haluisivat tutkia tämän uudelleen) ja olo sen suhteen ristiriitainen. Lisäksi miehen simpat ei ole ihan priimaa kun eteenpäin meneviä on liian vähän, niitä on mutta aikas vähäsen -joskin niitä on paljon ja rakenne hyvä -se eteenpäin meno tuntui olevan pienoinen probleema.
Lisäksi mulla on endometrioosi (tai näin lekuri sen ilmaisi kun löysi yhden 2cm myooman). Nyt siis lähetään taas kokeilemaan ovista tukevaa lääkitystä vaikka mulla ei ole ollut ongelmia oviksen kanssa, aina kun olen tikuttanut olen sen tikuilla saanut kiinni. Siksi en myös ymmrrä miksi aukiolotutkimusta pitäisi tehdä jos ovikset tulee normaalisti?
Olen siis ollut lapsettomuus hoidoissa 6 vuotta sitten mutta sillon moni asia kaatui lapsettomuuhoitoihin -myöskin silloinen parisuhde.
Onneksi nyt ei ole pelkoa parisuhteen kanssa -itselläni luottavainen olo kyllä suh suhteen mutta toki aika moni muu asia mietityttää. Liekkö sitten siitä johtuen olen kauheen skeptinen enkä uskalla antaa itselleni lupaa olla edes toiveikas. En ainakaan sano sitä ääneen, koska pelottaa se pettymys ja kun sen on koenut jo aikaisemmin.
Lisäksi jännittää kaikki hoidot ja kun jonkunverran niitä jo aikaisemmin kokeiltu niin tietää että miten keho reagoi tiettyihin asioihin.
Eipä se auta kun elää päivä kerrallaan ja ottaa iisisti. Huomenna soitto polille että voiko tuon aukiolotukimuksen skipata kun ovis kuitenkin tulee tikkuun. Mahdollisesti tässä tai seuraavassa kierrossa sitten inseminaatio joka onkin uusi kokemus itselleni.