Helpotusta raskauspahoinvointiin

Odottajako

Jostain jotain jo tietävä
Mulla on ollut jo parisen viikkoa ihan jäätävä pahoinvointi. En oksenna, mutta vointi on kuin krapulaisella. Hyvä puoli tässä on se, että eipä tule syötyä juuri mitään epäterveellistä, paitsi mehujäätelöä, joka helpottaa olotilaa. Olen huomannut, että tekee mieli kaikkea kylmää juotavaa ja syötävää ja ne usein helpottaakin. Lisäksi auttaa raitis ilma, niinpä tulee tuuletettua kotia paljon ja ulkoiltua. Mutta mikä muu auttais? Pyrin syömään säännöllisesti, mutta napostella en voi diabeteksen vuoksi.
 
Nii, ja eihän tuo mehujäätelökään raskaana olevalle diabeetikolle sovi, mutta pakko ollu lipsua :D
 
Isosisko, jolla on ollut tosi paha raskauspahoinvointi, vannoi pahoinvointi rannekeiden nimeen. Omaa kokemusta ei näistä ole kun ei ole ollut pahoinvointia.
 
Minulla sama homma. Pari kertaa oksentanut, muutoin olo koko ajan kuin olisi vatsatauti tulossa. Ruoka ei maistu ja ällöttää. Ainut, mikä maistuu on kaikki raikas ja kylmä. Syömään pystyn vain hyvin pieniä annoksia, ähky olo ja pahoinvointi pahenevat muuten.
 
Mulla on ollu ihan järkyttävää tää pahoinvointi ja painoa lähtenyt melkein 5kg.. nyt on muutama päivä ollut vähän helpompi. Kaverin kanssa eilen juteltiin ja hän lupasi etsiä minulle pahoinvointirannekkeensa mulle lainaan. :) Saa nähdä miten toimii, olen ehkä vähän skeptinen mutta tässä vaiheessa valmis kokeilemaan mitä vaan.
 
Nyt vaan kalapuikko uskoa siihen että ne toimii! Mun mielestä ne kuulostavat just sellaiselta placebolta että skeptisyys ei varmasti ainakaan auta. :wink
 
Mulla oli joskus siskolta lainassa ne rannekkeet ja joko mä en osannut käyttää niitä tai sit ne vaan ei toiminut. Toiste en koita.

Mulla auttaa oloihin kun rouskutan koulunäkkiä. Mulla on sitä palasina rasiassa käsilaukussakin, se on mun selviytymispakkaus ku poistun kotoa :D
Sit imeskelen jäisiä mansikoita ja mustikoita pakkasesta, tai mehujäätä. Ja kylmää appelsiinimehua. Ja nyt suolakurkut auttaa kans.
 
Niin siis kai se rannekkeitten teho perustuu niihin nappeihin, minkä pitäis osua juuri oikeaan "hermoon" tai "akupisteeseen" tms.
Kuullostaa ihan loogiselta, muttei toiminut mulla.
Sit taas perehdyin kivunlievitykseen ja törmäsin kämmenessä sijaitsevaan akupisteeseen, jota painamalla keho tuottaa luontaista kipuainettaan. En tiedä sitten mutta kuvittelin sen toimineen, kun matkalla sairaalaan keskityin puristamaan supistuksissa "kauhukahvaa" ja musta se helpotti :D
Ja ne oli ne viimeiset pahimmat supparit koska autosta sainkin mennä suoraa saliin ponnistamaan :P
 
Mullakin on semmonen käsitys, että perustuu johonkin akupiste hommiin niiden toimuvuus... Eli voi kai toimiakkkin. Mutta just se että mitä olen kokemuksia kuullut ja lukenut niin vissiin aika 50/50 kellä toimii ja kellä ei. Koitan olla avoimin mielin ja kovasti kyllä toivon, että niistä on apua. :)
 
Ma sain aidilta neuvoksi apteekin salmiakin, vaikkei salmiakkia sais syodakaan, ja taalla Briteissa en muutenkaan saanut kasiini kuin turkinpippureita, mutta mieluummin ma niita imeskelin kuin oksensin. :oops:
 
Itsellä ollut alusta asti pahoinvointia ympäri vuorokauden :wideyed: Edellisessä raskaudessa ei ollut pahoinvoinnista tietoakaan.....Olen nyt huomannut että mehukeittoa kun vetelee tasasin väliajoin pitkin päivää niin pahin yökötys pysyy kurissa....
 
Mulla oli kans toi mehukeitto hyvä keino viime raskaudessa. Nyt on pahaa. :sad001
 
Mulla on käytössä rannekkeet.. mutta nyt pari päivää on oksennus silti lentänyt.. tähän asti pysyny aika hyvin kurissa olot.. nyt ei maistu mikään ja vesikin mentää lentää kaaressa uloa.. meidän neuvolahoitaja sano että jos vrk ei pysy mikään sisällä, pitäis mennä päivystykseen.. :/
 
Mulla on tehnyt huonoo melkein alusta asti, pari kertaa vaan halannu vessanpönttöö, mutta kuvotus on kyllä jääny ja pahinta aamuseen aikaan. Oon saanu pidettyä kurissa sillä, että parin tunnin välein syön jotain, ihan sama mitä (terveellistä ennemmin tietysti) kunhan saan käsiini jotain ja juon melkein jatkuvasti vettä.:happy:
 
Mulla on iltaa kohden pahoinvointia/kuvotusta ja vaikka kuinka syö niin ei helpota. Muistelen, että esikoisesta loppui vasta puolenvälin tienoilla...
 
Mä luulin et pahoinvoinnit ois jo ohi ku kohta rv15 jo.. mutta ei näköjään lauantaina eka kerta oksennutti ja sen jälkeen nyt pari aamua oon pelännyt et tuleeko taas ylös.. tosin pe oli työpaikan tykypäivä ja tuli syötyä raskaasti ja valvottua myöhään :sad001
 
Takaisin
Top