Helpotusta pahoinvointiin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nakari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nakari

Sukkela juttelija
Elomammat 2016
Toukokuun äidit 2019
Maaliskuiset 2022
Elokuiset 2024
Olisko hyvä idea kirjoitella tähän, mikä kenenkin pahoinvointiin auttaa edes vähäsen. Jos saisi muutkin vinkkejä :)

Itse otan aina sängyn viereen jotain pientä suuhunpantavaa, jonka syön ennen kun nousen ylös. Tämä auttaa mulla todella paljon :) Nyt on tummaa suklaata ollu, mistä oon 1 tai 2 palaa ottanu heti kun herään, odotan hetken ja nousen aamupalalle. Jos nousen syömättä mitään, niin aamupalaa on todella vaikee saada menemään alas.

Jos ruokailuväli venyy kolmeen tuntiin tai enemmän niin yh, mikä olo! Joten pakko vedellä välipaloja joka välissä. Hedelmiä ja pähkinöitä pitää olla aina saatavilla. Jos syön paljon hiilareita, niin ne selvästi vaan huonontaa oloa. Välillä on pakko käydä yölläkin nappaamassa pähkinöitä, kun alkaa olo mennä huonoksi.

mulla on sängyn vieressä siripiri glukoosipastilleja, nappaan sellaisen aamulla ja lepään vielä hetken. oksettaa heti herätessä mut yrjö ei ole vielä lentänyt pastillin jälkeen! vauvanruokahyllystä saa myös semperin pilli-smoothieita jotka on kans hyvä välipala, saa nestettä ja verensokerin ylös samalla kertaa :)
ja itellä kans pitkittynyt ruokailujen väli tekee hirveen olon, pakko napsia koko ajan jotain et paha olo pysyy loitolla...

Tää pahoinvointi on tuskaista.. Mulla on ihan mihin aikaan tahansa vuorokaudesta, monesti läpi päivän. Nyt seuraavat kaks viikkoa saikulla:( Välillä sisällä ei pysy kuin nesteet ja välissä saa ihan hyvin syötyä. Yritän syödä tasaisesti ihan pieniä annoksia ja syön mikä tuntuu maistuvan. Nyt ostin testiin sea band rannekkeet. Lääkäri kirjoitti pahoinvointilääkkeen mutta mulla nyt jotenki arveluttaa tuo lääkitys.... Sitte aloitan jos ei mikään pysy sisällä..

Tärkeetä on vaan syödä usein ja sitä mikä maistuu. Eka raskaudessa mun huono olo alko aina kellontarkasti klo 18.. nyt ällötystä on pitkin päivää.. Pyrin ite syömään jotain pientä 2,5h välein ku huomasin et jos se venyy 3h tai pidemmäksi tulee niin huono olo ettei syönnistä meinaa tulla mitään.
Mä joka syön normaalisti tosi terveellisesti oon alkanu syömään vaaleeta leipää, lisänny juuston syöntiä ja juon tuoremehua.. Kaikki em oo yleensä jättäny minimiin.. Ennen söin iltapalalla rahkaa, nyt iltasin pelkkä ajatus rahkasta saa etovan olon. Mut näillä mennään.. toivon että tätä jatkuu samoin ku eka raskaudessa, et loppuu siinä rv12-14.. eli vielä sellaset 5-7 vkoa. o_O

Sama resepti täälläkin, syön sitä mikä milloinkin maistuu, välittämättä juurikaan siitä onko se terveellistä vai ei... Kunhan jotain saa syötyä (ja pysymään sisällä...) niin olo pysyy siedettävänä.

Huokaus oon tullu siihen tulokseen itseni kohdalla ettei tähän pahaan oloon auta kuin aika.. Jonku verran auttaa nämä sea band rannekkeet. Välillä vaan vetää mielen niin matalaksi kun olo niin voimaton ja kurja:( Yritän ajatella positiivisesti..

Takaisin