Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh minkälainen oli viime yö. Pyöriskelin koko yön, missään asennossa ei ollut hyvä. Mahallaan kun yritin olla niin koski ihan pirusti rintoihin. Aamulla olikin sitten alaselkä niin kipeä että. Ja puolen päivän aikaan iski ekaa kertaa yökötys olo. Mitään ei ole tullut ylös mutta on sellainen tunne, että hetkenä minä hyvänsä. Ja tää väsymys. Haukotuttaa ihan alvariinsa ja tekis mieli vaan nukkua.
Töihin ei olisi millään kiinnostanut lähteä mutta pakko se on vaan yrittää jaksaa kolme viikkoa ja sitten alkaisi loma. Kauhulla jo ajattelen loman jälkeistä aikaa. Teen vuorotyötä, vuoroviikon aamua ja iltaa. Aamu menee helposti mutta iltavuoro kestääkin sitten klo 23 asti. Ja siitä ennen kuin olen kotosalla... uuvuttaa jo pelkkä ajatuskin sillä tuntuu, että tämä on jo nyt ihan tuskaa.

Niin ja mitä tuohon kertomiseen tulee niin olen omille vanhemmilleni kertonut sekä mies on sitten kertonut omilleen. Pari työkaveriani sekä ystävää tietää asiasta kanssa.
Ajattelin ensin niin, että ei kerrota kellekään heti alkuun mutta sitten taas mietin, että jos on mennäkseen kesken niin menee. Sille on sitten varmaan joku tarkoituskin olemassa enkä sille mitään mahda.
Saa sitten ainakin tukea heiltä jolle on asiasta kertonut. Mutta toivotaan, toivotaan, että pieni matkustaja jaksaa olla kyydissä koko matkan.

Niin ja joku muistaakseni tuossa aikaisemmin kyseli, että mistä päin olen niin Keravalla asustelen.

Minäkin sain varattua neuvola-ajan tänää, ja se ois 2.7, pitkät melkeen kolme viikkoa edessä.. Aika menee muutenki jotenki nyt niin hitaasti tässä kotona lomailessa, kun ei oo sellasia ilmojakaan et viihtis lähtee mihinkää reissuun.

Yleensä toivon, että kesät menis hitaasti ja lomat, mut nyt tuntuu siltä, että vois ainaki pari kuukautta sujahtaa äkkiä! [:D]
Ärsyttävää tää, ku miettii vaan koko ajan, että onkohan siellä masussa kaikki hyvin, tuntuu niin epätodennäköselle.

Mulla on nyt sitten varattu varhaisultra huomiselle, sen verran lujaa koskee oik.puolelle että pakko oli soittaa ja hetihän ne anto ajan. Rupes heti pelottaan,että jos se onkin pelkojen mukaan vika paikassa ja miten siitä selviän. [:(] Ei pitäis kyl maalailla piruja seinille, mut en maha tälle pelolle mitään.

Äsken tein viikkonäytöllisen digitestin ja tuli teksti raskaana 2-3, viikko sitten oli 1-2 eli noussut on hormonitasot. Vähän helpottaa huolta mitä kannan. Toivon vaan sormet ja varpaa ristissä,että huomenna näkyis mahassa pikkuinen asukki. Viikothan mulla on epäselvät, laskurin mukaan ois menossa 7+ jotain.. mutta diditesti tosiaan näyttää,että ois viikkoa 4-5, joten mene ja tiedä.

Eliikäs vastaus listaan on 29 vuotias laitilassa asuva 4. lapsi  tulossa  ja TYKS on synnytys sairaala

Hei!

Listaan voi lisätä minun kohdalleni ikää 28 vuotta, ensimmäinen tulossa ja synnytyssairaala PHKS. Kiitokset listan viitseliäälle ylläpitäjälle [:)]

Nyt on rv 5+6 ja edelleen jännää... Oireet vaihtelee ainakin mulla päivän ja vuorokauden ajan mukaan ihan omavaltaisesti, rintojen arkuus ja pinkeys on ainoa nonstop oire [:)] Mites teillä muilla? Kirjoittelin viikko sitten pienestä vuodosta, mutta se kesti onneksi vaan pari päivää ja oli tosiaan lähinnä haaleanruskeita "limaviivoja". Ailahtelevan ja heikohkon olon lisäksi kaikki siis mainiosti, toivottavasti muillakin [:D]

Hilppa86:

Kyllä siellä on varmasti kaikki hyvin! Tosi kiva, että sait ajan noin pian, ettei tarvii sen huolen ja epävarmuuden kanssa painiskella yhtään enempää... Se tunne on niin hirvee, ja kun ei sitä voi jättää vaan miettimättä, helpommin sanottu ku tehty. Mielenkiinnolla ootan, että minkälainen kokemus se varhaisultra sulle oli, ja mitä siellä näkyi. Ihan varmana pieni sykkivä sydän ja papunen oikealla paikallaan. [:)] <3

HYVÄÄ HUOMENTA PIKKUMASUSET,

JENNY: Monilla naisilla tulee raskauden alussa tuhruvuotoa ja se on ihan vaaratonta.
Mutta sitten tietysti tuollainen vuoto voi olla merkki myös jostain pahemmastakin.
Jos sinulla ei ole mitään kipuja,niin varmasti kaikki on hyvin ja tuo tuhruvuoto on juuri sitä "normaalia" alkuraskauden vuotoa.
Pidän sinulle täällä peukkuja,että kaikki menee hyvin loppuun asti ja tuhruvuotokin loppuu [:)][:)][:)]

KUKKAMAARIA: Olen ainoastaan kaksi lasta synnyttänyt Taysissa ( Esikoisen ja Kuopuksen ).Esikoisen synnytys oli rankka ja sitä käynnisteltiin 3 vuorokautta.Eli siitä ei jäänyt kovinkaan positiivisia kokemuksia.Siihen aikaan Tays oli vielä laitosmaisempi yksikkö ja kätilö,joka mulla oli,oli ihan veemäinen.Tämä Kuopuksen synnytys Taysissa oli aivan ihana kokemus.Ihana kätilö ja itse sai päättää,että miten haluaa synnyttää ja muutenkin äidin ja isän toiveet otettiin hienosti huomioon [:)].Silloin ei ollut edes ruuhkaa ja pääsi hienosti juuri rempatulle osastolle ja huoneeseen,jossa oli minun lisäksi vain toinen äiti.

HILPPA: Tsemppiä ja peukkuja ultraan [:)][:)][:)]
Tulehan kertomaan ultrakuulumiset,kun jaksat/kerkeät?

KATHERINE: Täällä mennään kanssa vuoristorataa näiden oireiden kanssa [;)][:D]
Ennen plussaa oli armottomat tissikivut ja vähän plussan jälkeenkin.Nyt on vain joskus pientä tissikipua.Etovaa oloa on ollut koko viikon ajan.Mutta sekin painottuu iltaan ja yöhön.Yöllä on kaikista pahinta.Nivuskivut ovat häipyneet;niitä oli ennen plussaa ja vähän plussan jälkeenkin.
Nyt on armotonta väsymystä ja voimattomuutta [&:].Ja pyörrytys on aika inhottavaa.
Mutta tämä euforinen olotila on ihanaa [:)]

OMAA: Eipä tänne mitään uutta [;)]
Tulin vain nopeesti poikkeamaan.
Eilen meillä oksensi 3 lasta,mutta sekin oli vain sellaista,että yhtäkkiä he oksensivat ja sitten ei mitään [8|].Jeps,muttta pyykkikone jyllää kokoajan..Siis oksennusvaatteita ja petivaatteita saapi pestä kokoajan.
Yöllä ei enään oksennettu..jee!!
On meinaten ihanaa pestä oksennusta lattioilta ym.kun itseäkin kaotuttaa kokoajan [:D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+0
Tasureitten kunniaksi tarjoilen raikasta vesimelonia kaikille [8D]

Vähän olen kyllä kateellinen. [;)] Soittelin kaverille joka asuu Nurmeksessa ja heillä on kolme lasta. Siellä kuulema varhaisultra kuuluu kunnallisena kaikille... Ja täällä pitää sitte maksaa hulluja summia siitä, että pääsee kahtomaan pikkusta, huoh! [&:]

Hilppa: Täällä jännitetään sinun puolesta. <3 Toivottavasti sulla on hyviä uutisia meille kerrottavana tämän päivän jälkeen [:)]

Itsellä tuli tänä aamuna ensimmäiset etovat olot. Kyllä oli bussimatka töihin ratkiriemukas [>:] Mutta toisaalta todella onnellinen niistä, sillä aiemmin on mielessä piilly pieni epäusko omaan raskauteen. Kun ei mitään oireita ole ollut. Jospa tämä tästä. Meillä varhaisultra tosiaan viikon päästä keskiviikkona, siihen asti pitäisi jaksaa odottaa ilman varmistuvaa tietoa.

Hej kaikille! :)

Ihanan paljon uusia plussanneita :)

Itse tosiaan kirjoittelen tuolla tammikuun puolella,
mutta jotenkin tuntuu, että täällä on enemmän samassa
vaiheessa olevia koska LA 30.1.

Jos saa olla kahdessa listassa
niin voisin olla täälläkin :D

Bubble / 22 / 1. / SATKS

Möllimöykyn kanssa sama paikka.
Käyt varmaan Möllimöykky kuitenkin Eurajoella
neuvolassa?

Itsellä on perjantaina edessä varhaisultra
ja sen jälkeen eka neuvola. Silloin omien laskujen mukaan 7+5.

Varasin ajan Torilinnasta Porista, ja sanoivat että hinta n. 50-60e.

Mies pääsee onneksi tulemaan mukaan :)

toivotaan että kaikki on hyvin :)

Täällä on ihania galluppeja :D

HIMOG: Kaikki mikä on liian makeaa tai liian suolaista ei maistu. Olen hirveä suklaafani, mutta
nyt suklaa ei maistu :S Kirsikkatomaatit ovat nyt ihan must! Ja viinirypäleet!

Emme ole kertoneet kuin kahdelle ystävälle. Ajattelin kertoa perheille varhaisultran jälkeen.
Ja yhdelle ystäväporukalle tulee kerrottua juhannuksena, koska olemme koko jussin mökillä.
Niin haluan olla siellä oma itseni enkä keksiä mitään stooria :)
muille sitten vko:n 12 jälkeen.
Joku kirjoitti tammikuisissa, että oli käynyt varhaisultrassa ja kun syke oli löytynyt,
lääkäri oli sanonut että kun syke löytyy, km mahdollisuus on enää hyvin pieni.

En ole tehnyt vielä mitään hankintoja. Olen lukenut monista viesteistä, että ihan hirveästi
ei kannata valmiiksi ostaa. Että lapsen syntymänkin jälkeen ehtii ihan hyvin tehdä hankintoja
ja tietää paremmin mitä tarvitsee. Varmaan ennen syntymää tulee ostettua turvakaukalo ja vauvalle sänky.
Ja ehkä vaunut.

Vaikka viiikkoja ei ole vielä paljon, niin farkut tuntuu jo epämukavilta. Vatsa on niin turvonnut.
Enkä viitsisi töissä alkaa verkkareissa kulkemaan.
Että viimeistään palkkapäivänä kuun lopussa käyn kyllä ostamassa jotkut mukavat housut joihin
on varaa pyöristyä.

Liikuntagalluppikin oli. Olin koko toukokuun enemmän ja vähemmän kipeä ja liikunta jäi täysin.
Kovan yskän seurauksena kylki revähti ja nyt on kesäkuukin mennyt sohvalla :P
Tänään alkaa taas kuntoon palautuminen pitkällä lenkillä. Ja salikorttikin
pitäisi ottaa ahkeraan käyttöön, kun siitä on nyt turhaan maksanut.

Moikka!

Täällä päin ei ainakaan ole tuo vuoto lisääntynyt ja neuvolantätikin sanoi, että ei tartte olla vielä huolissaan, jos vuoto on vain sellasta pientä. Päivystykseen sitten, jos kipuja alkaa tulla ja vuoto lisääntyy. Ekassa raskaudessahan mulla alkoi se keskenmeno tälläsellä pienellä tiputtelu vuodolla, mutta sillon oli kipujakin tosi tosi paljon. Sitten kun itse keskenmeno tapahtui niin kivut oli niin kovat hyvä että kävelemään pystyi. Eilenkin tuo vuoto vähän voimistui lenkin jälkeen eli pitää ottaa ihan rauhassa niin eiköhän se siitä, toivottavasti. [:)]

Itsekään en tosiaan aio tehdä kamalasti etukäteen mitään hankitoja, sellaiset perusjutut turvakaukalo, vaunut ja sänky tulee varmasti ostettua. Luulen, että jos alkaisi ostelemaan kamalasti kaikkea, niin tulisi ostettua paljon sellaista mitä ei todellisuudessa edes tarvitsisi.

Tuleeko teillä muuten mies mukaan ensimmäiseen ultraan/neuvolaan?
Meillä mies lähtee mukaan, jos saa sovittua työt sillä tavalla. Meillä oikeasti tuo mies on ehkä vähän innokkaampikin tämän raskauden suhteen. Itselläni jotenkin vielä tuolla jossain takaraivossa sellainen ajatus, että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa tai sattuu jotain. Pääsen tästä huolesta varmaan vasta sitten, kun näen sen matkalaisen tuolla masussa. [:)]

Bubble:
Tuota en tiennykään, että tosiaan jos syke löytyy, ni km:n mahdollisuus on sen jälkeen pieni. Hyvä tietää, kiitos tiedosta! Meillä onki sitte samana päivänä varhaisultra, saadaan jännittää yhtä kauan... [;)]

_jenny:
Meillä mies tulee kyllä mukaan joka paikkaan. Haluan hänen tulevan, ja kyllä haluaa itsekin ehdottomasti olla aina mukana! [:)] Ihana saada jakaa asia kokonaan isukin kanssa, ja pääsee mieski paremmin mukaan tähän juttuun! <3

Kiitos kaikille tsempistä [:)] Just tulin kotiin, mulla oli 12 se varhaisultra.. Sen puolesta voi ainakin henkäistä,että oikeassa paikassa pikkuinen on. Jännityksessä pitää kuitenkin vielä, kokonsa puolesta olen vasta viikoilla 5+. Eli eihän siellä muuta näkynyt kuin pyöreä pikkuinen pussi. Eli joko hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin tai sitten kehitys on pysähtynyt. Ens viikon torstaina on uusi ultra, missä selviää sitten onko kasvanut.  Mies oli onneksi mukana, niin ei tarvinnu yksin jännätä.

Kyllä mua pelottaa. En ole merkannu ylös millon peittoa heiluteltiin, mut jos muistan oikein niin pidemmällä pitäs jo olla [:(] Miten mie selviän ens viikkoon?!

Mies yritti lohdutella,että eikös me tultu selvittämään onko se urho oikeassa paikassa ja sehän on.. Osaispa itekki ajatella noin.

Jooo kjeev tuolla tammikuisissa
laittoi juuri linkin:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

todella lohduttavaa katseltavaa nuo luvut :)

On tullut luettua niin paljon keskenmenoista,
että tuntuu jo itseltä, että lapsen saaminen on
ihan mahdotonta.

Joten välillä haluan uskoa noihin hyviin juttuihin :))

Jee mimmu87 , muistan ku varasin neuvolan ja ajattelin
että siihen on vielä KOLME VIIKKOA! Ja nyt se on kolmen päivän päästä!
Mulle ei annettu mitään tietoa siitä, että pitääkö mennä rakko täynnä vai tyhjänä,
joten oletan et tyhjänä ja et se tehdään joka tapaukses alakautta.
Ei vissii näillä viikoilla oikein muuten näykkään.
Jännittää ihan hirveesti! :P ja tosiaa, mies haluaa tulla mukaan kaikkiin
mihin vaan pääsee :) se on nyt kesän melkein 300km päässä töissä
ja nähdään vaan melkeinpä joka toinen vkl, niin tää asia ei oo sillä
niin paljon läsnä, että tiedäppä tuota, onko vieläkään ymmärtänyt et
siitä tulee iskä :)

Voi Hilppa! Haleja sinne kovasti! Et saanu sitä varmuutta, jonka oisit halunnu. [&o] Mutta vaavi on kuitenki nyt oikeella paikallaan, ihan varmasti viikot vaan kusee. Oikeestaan senki takiahan minäki sinne menen perjantaina, että viikot sais kohalleen. Ihan varmana on kamalaa oottaa se viikko, että saat asiaan varmuuden!! Miehet osaa jotenki ajatella kaiken niin paljo järkevämmin, mut ne ei ymmärrä sitte taas sitä huolta, joka itellä on. Ja kun se huoli on päällä KOKO AJAN. [:o] Voimia sinne paljon, varmana ens viikolla siellä näkyy pieni jumputteleva pumppu! <3 [:)]

Bubble:
Rakko tyhjänä sinne kait mennään, ku se alakautta tehään? Näin minä ainaki oon olettanu. [:)] Sinä oot jo viikon pitemmällä kun minä, joten teillä siellä mahtaa olla paljo enempi kateltavaa. [;)] Vaikka ihan mahollista on seki, että hyppään sut kiinni kerralla. [:D] Jännittää muaki jo se, ja mies just sano, että häntäki alkaa jännittää. [8D] Uskon, että itkuhan siinä tulee, jos siellä näkyy oikeessa paikassa oleva sykkivä papunen. <3 Voi, miten voikaan huolettaa näin paljon... Huoh... Kun oireitakaan ei juuri enää ole... [8|]

Eilen piti käyvä ostamassa uuet housut, ku edelliset työhousut repesi. [:D] Ostin sitte rennot housut, joissa on vähä kasvun varaakin. [;)] Jos hyvin käy, ni sitte näitten pieneks jäädessä marssin jo jonnehi mammaosastolle. [:)] Matkaan lähti myös muutamat korkeet alkkarit tulevaa varten.

heips kaikille!

tulin just kaverilta, mistä jäi kassillinen vaavinvaatetta ym matkaan, voi kun ne on niin pieniä ja aaahhh. en edes muistanut.
suklaa sundayta tekee koko ajan mieli =(((
olen itsekin jo verkkareihin siirtynyt mukavuussyistä, turvonnu jo niin paljon, että on parempi ettei kahta löydy.

mimmu -> ikävä kuulla, toivotaan että ens viikolla jo kaikki näkyy/kuuluu selkeämmin.

en juuri tästä syystä testaile enkä' mene varhaisultraan, koska sitten turhaan saisi hermoilla. ja todellakin ku noita viikkoja yleensä +/- 2 vkoa niinku laskettujen aikojenkin suhteen. me nyt heiluteltiin peittoja melkein joka päivä, että siitä onkin sitten vaikeaa hahmotella hedelmöitys ym päiviä.

raskausoireista -> nännin kipeenä ja väsyttää ihan kamalasti, mutta tosiaan välillä tuntuu ku ei olis raskaana ollenkaan...en mä kyllä muista aiemminkaan "oireilleeni" sen kummemmin, miksihän tuolla artikkelissa sitten puhutaan, että oireiden katoaminen voi kertoa kehityksen pysähtymisestä...jotenkin en ihan jaksa uskoa, että näin aina kävisi...

hei taas kaikille, käynkin lenkittämässä koiraa ja itseni mäkkäriin jädelle hehehehe =)))

[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Myy77:
Niin siis se ultrassa jo käynyt on Hilppa, mie meen vasta perjantaina. [:)]

Oh hoh, eksyinpäs minäkin tänne, vaikka hiukkasen vielä ihmetyttää ja tietty pelottaa... Eka olis alkumetreillä ja 4.2. tuloillaan jos kaikki menee hyvin.

Ei ollut kovinkaan suunniteltu paketti, tosin tervetullut. Mitä nyt isukki taitaa olla hiukan shokissa...

MORO TAASEN,

HILPPA: Voi ei [:(]..Varmasti on raskasta odottaa ensi viikolle uuteen ultraan.
Mutta olen ihan varma,että sulla on viikkoja vaan liian vähän eikä sen takia sykettä vielä löytynyt [:)]!!
Onko sulla ollut epäsäännöllinen kierto?
Tuo on kumminkin aika tarkkaa hommaa tuo,että löytää sen pienen sykkeen ihan alkuviikkoina.Siis eli,että on tullut rv6 täyteen ja sikiön syke on jo alkanut sykkimään.
Sulla voi syke löytyä jo parin päivän päästä.Tää on niin pienestä kiinni!
*paljon voimahaleja sinne*
Mullehan kävi niin ikävästi yhdessä raskaudessa,että verenvuoto alkoi rv6 ja menin päivystykseen ultraan.Siellä gyne ultrasi eikä löytänyt sykettä ja hän pyysi ylilääkärinkin vielä tarkistamaan tilanteen.No,hänkään ei löytänyt mitään ja sanoi,että kyseessä on melko varmasti tuulimunaraskaus.Kysyi,että haluanko keskeytyksen lääkkeillä vaiko kaavinnalla.Olin ihan paniikissa,koska ikinä en ollut keskenmenoa kokenut.Sopersin vain,että kaavinnan..KAI?
Sovittiin aika viikon päähän.No,viikon päästä tulin takaisin sairaalaan ja siellä tehtiin ensin ultraus.No,heti monitorista näin,että sykehän siellä näkyi [:)][:)][:)]
Eli minun "tuulimunaraskaus" olikin ihan oikea raskaus!!
Että jopa tällaisia todella ikäviä virheitäkin voi tapahtua lääkäreille [&:]
Se oli kyllä järkyttävä kokemus ja muistan sen aina.

BUBBLE: Tervetuloa vaan tännekin palstailemaan [:)][:)][:)]
Kivaahan se on,että tänne saadaan lisää väkeä..Eihän meitä täällä jo olekaan kuin miljuuna [;)][:D]
Tsemppiä sinullekin perjantain ultraan [:)][:)][:)]

JENNY: Vaikka meillä on kyseessä "vasta" kuudes raskaus,niin mies tulee jokaiseen ultraan mukaan [:)][:)][:)]
Neuvolan käynnit ovat hänen mielestään niin tylsiä,että sinne häntä ei mukaan saa [:D]

VARHAISULTRASTA: Jeps,se tehdään rakon ollessa tyhjänä.Eli kannattaa käydä pisulla ennen ultraa [:)]
Rakenneultra tehdään vatsanpäältä,niin silloin pitää rakko taas olla täynnä.Se onkin sitten mukavaa,kun masu painaa jo rakkoa ja pitää pidätellä pissaa [;)]

OMAA: Tänään ängin ja tungin farkut jalkaan [&o]..Kesken kauppamatkan rupesi tosissaan ahistamaan [;)].
Mulla on myös nyt tämä turvotus alkanut aika massiivisena.Tarvii kaivaa kanssa noita vähän löysempiä malleja esiin [;)]
Mun äiti tänään katsoi aika ihmeissään mun vatsan seudulle..jokohan hän epäili,että raskaana ollaan [:D]??

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+0

Kiitos yönsäde ja minnu87! Toivotaan nyt,että ois tosiaan hedelmöitys tapahtunu myöhemmin,eli siks ei näkyny vielä mitään. Jos mulla tosiaan on viikoja vasta 5+ niin eihän siellä mitään voiskaan näkyä. Mulla on aika epäsäännölliset kierrot ollu ennen pillereitä ja pillereiden jälkeiset 2 kiertoa oli 33 ja 35 päivää, mut tosiaan lääkäri oli sitä mieltä,että voinut hyvinkin tärpätä myöhemmin.. Siihen pitäs nyt yrittää uskoa ja unohtaa asia viikoks. Tää päivä on menny aika lailla itkua tihrustaessa [&:][:(] Voi kun oiskin kaikki hyvin ja ens viikolla näkyis kasvua ultrassa.

Tervetuloa Dani76!!

Takaisin